Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

The Tycoon Plot

By ISRAEL SHAMIR • Unz Review • February 11, 2021

Millionaires want to make money. Billionaires want to make history. We may add that multi-billionaires take it further; they want mankind to adapt to their needs and wishes. As for people who control trillions, why, they care about our wishes as much as we care about ants while sweeping the garden. We do not apply ant-killer until anthills encroach on our flowerbeds; but we do not hesitate if we deem it necessary. Mankind came across many megalomaniacs; some of them had a lot of power. Genghis Khan was one. However, they were always territorially limited. Mighty Genghis could send tremors all the way to Rome, but the English and French didn’t have to care about the rising Mongol empire. New super-tycoons have no such limitations. Globalisation has allowed them to think outside the box. Their moves had been long anticipated by cinema, the world of dreams. As dreams allow a psychologist to ponder man’s desires and fears, cinematography offers insights into the collective ego of mankind. What did we fear in the relatively free Seventies?

A classic villain of 1970s and 80s was the evil tycoon. James Bond took on some of them. Meet Hugo Drax of the Moonraker, or Karl Stromberg of The Spy Who Loved Me; these guys were willing to destroy mankind to replace it with a better version. Stromberg planned to trigger a global nuclear war and survive it underwater. Drax intended to poison mankind with his deadly gas and repopulate the world with his new chosen ones. Another one was de Wynter, the super-villain of The Avengers, played by Sean Connery. He controlled the world weather, and could kill us all off by hurricanes and tsunamis.

Before the tycoons, when the Cold war raged, a villain was a KGB agent or a Chinese operative. As détente calmed relations between the blocks, the agents went out of fashion; later, the fantastic villains of Marvel came into a vogue. The evil tycoons were uncomfortably close to the real thing; and they moved from the cinematic world into our reality.

The world we live in is the world formed by evil tycoons. They are the modern Demiurges, the evil creators of the Gnostics, an early sect that confronted the Church. Like the Demiurges, they are practically omnipotent; stronger than the State. The government needs lot of permissions and authorisations to spend a penny. If a penny had been misspent, the dark word ‘corruption’ will sound. ‘Corruption’ is a silly concept; by applying it, the oligarchs eliminated state competition, for they can pay whatever they want to whomever they wish. The State must observe intricate arcane rules, while the tycoons have no such limits. As a result, they shape our minds and lives, making the State a poor legitimate king among powerful and wealthy barons.

The Corona crisis is a result of their activity. Now, a group of WHO scientists completed its four weeks inspection tour of Wuhan trying to find out how the virus found its way to humans; some of them think (as President Trump did) the virus escaped the Wuhan Lab. Matt Ridley of The Daily Telegraph concluded his piece analysing their findings: “A growing number of top experts [he provides the list] say that a lab leak remains a plausible scientific hypothesis to be investigated”. It is rather unlikely, said the WHO, but other explanations (pangolins etc) also border on the improbable. The Chinese are understandably upset. Hua Chunying, the spokeswoman for the Foreign Affairs ministry (the Chinese counterpart for the State Department’s Ned Price) rejected the idea saying, “The United States should open the biological lab at Fort Detrick, and invite WHO experts to conduct origin-tracing in the United States”. The Guardian report said she promoted “a conspiracy theory that it came from a US army lab”; while Ms Hua accused the US of spreading “conspiracy theories and lies” tracing the source to Wuhan. Whatever we say is a fact-based result of diligent research; whatever you say is a conspiracy theory – both the US and China representatives subscribe to this mantra.

Our own Ron Unz made an excellent analysis of these accusations and counter-accusations in his April 2020 piece. He noted that the virus attack in Wuhan took place at the worst possible time and place for the Chinese; therefore, an incidental release (or intentional release by the Chinese) is extremely unlikely. Ron Unz suggested that it was an American biowarfare attack upon China. Didn’t American people suffer from the disease? Yes, the US government is “grotesquely and manifestly incompetent” and they were likely to expect “a massive coronavirus outbreak in China would never spread back to America”.

Perhaps, but a better explanation is that some evil tycoon(s) played the part of Karl Stromberg who intended to nuke both Moscow and New York causing war and world-wide devastation, as in the James Bond movie. It could be somebody like Bill Gates, who is a major investor in Wuhan Lab. A fact-checking site with its weasel language admitted that the Lab “has received funding from the Bill & Melinda Gates Foundation, but Bill Gates can hardly be called a “partner” in the laboratory.” Sure, not a partner. Just an investor, and that is more important than a partner. And he is not the only one; other multi-billionaires also are involved in bioresearch, in vaccine manufacturing, in Big Pharma. “Glaxo, BlackRock, and Bill Gates are all partners, but not owners of Pfizer”, says another fact-checker. “In 2015, Anthony Fauci did issue a USD 3.7 million grant to the Wuhan Institute of Virology, but not to “create the coronavirus” – the fact-checking site adds. Well, you could not possibly expect Fauci to word the grant in such a straightforward way, could you?

Perhaps it is too formidable a job even for an evil tycoon like Gates. A plot of several evil tycoons is more likely. Together, they could try to change the world and mankind to suit them.

The evil tycoons could poison China on their New Year holiday and take this uppity state down a ring or two. They could import the virus into the US to undermine and remove Trump whom they hated. (He was certain to win the elections but for Corona.) They could poison Europe to weaken it and make it more docile and obedient to their demands – and to buy their assets on the cheap. Corona and lockdown did not harm them for they are normally withdrawn from the bustle of the common man’s life.

The billionaires control the media; that much we know, and the part media has played in the Corona crisis was enormous. The media coverage of the crisis has a huge hidden cost. Try to publish information you consider important on the front page of a newspaper. It will cost you a lot. Still, all newspapers belonging to the Billionaires’ Media block beginning with the New York Times and ending with Haaretz gave at least a third of its front page to Corona news each day. The sheer cost of this advertising runs into billions. Will we ever know who paid for it?

Steven Soderbergh’s (2011) film Contagion predicted many features of the Covid-19, notably the origin of the virus. In the film, the disease originates from bats in China and is spread through markets where contaminated pork meat is sold. How could Soderbergh (or his script writer Scott Z. Burns) possibly know eight years before the event that the contagion should originate in the Chinese bats? Who told him? Wouldn’t you expect he knew something? Burns was instructed by WHO experts, the CNN site explains. Isn’t it interesting that the same Bill Gates is a major donor of WHO? Is it entirely impossible that already in 2011 Gates’ people began to leak some details of the future virus through their own WHO to Hollywood?

The tycoons could force a weak state to follow their instructions. Scientists do obey orders: otherwise, no grants, no positions. In April 2020, the German scientists were ordered, “to instill the fear of Corona”. And they did it, as we learned this week, producing numbers of dead on demand.

It seems that tycoons gained most from the Corona Crisis. Their assets grew by trillions, while the assets of the middle classes decreased by the same amount. More importantly, all states suffered from the crisis; they took loans and credit, they were responsible for their citizens’ health, while billionaires just had fun and enjoyed it. For this reason, I tend to dismiss the case against states, be it the US or China, while (some) billionaires appear the only possible villains.

These billionaires are able to influence people much better that the state. Consider Pierre Omidyar. Besides being the owner of eBay, he is the force behind hundreds of NGOs. His organisations form the ‘progressive’ agenda and train the foot soldiers of the Green Deal. Roslyn Fuller of Spiked-online checked the plethora of NGOs he employs.

She says his NGOs and charities are “engaged in ‘social engineering’ – that is, using their resources to artificially change the structure of society to how they think it should be. If successful this would amount to an extreme circumvention of democracy, utilising money not just to win elections, but to substitute paid or subsidised content for actual support, and thereby flip an entire political culture on to a different track by amplifying some voices and drowning out others.”

He is just one of the Masters of Discourse, next to the infamous George Soros. Facebook, Google, Twitter and Amazon are even more powerful. The billionaires have immense clout and they decide what we can and can’t say and write. Just last week Amazon banned my Cabbala of Power, a book that was sold by them for some ten years. The estimable The Unz Review is banned on Facebook and shadow-banned on Google. Twitter switched-off President Trump, showing who is the real boss of the United States. Probably almost all movements described as ‘leftists’ nowadays are engineered by the tycoons like Omidyar or Soros. True left had been left for dead on the battlefield of ideas.

The tycoons are directly involved in the Corona Crisis, because its results are good for them. And it means they have us where they want to have us, and they won’t let us out. We are cancelled until we regain the government and cancel them.

SAGE, as British Corona management team rather presumptuously named itself (it included the ridiculous figure of Neil Ferguson, he of the millions of predicted deaths), already declared that lockdowns will be a part of British life for years to come, vaccine or no vaccine. The Guardian, the Voice of the Oligarchs, gently pooh-poohed them, for it is not good to declare what must happen right away. Let people have some hope, so they run to vaccinate themselves, and then only afterwards can we reveal that, sorry, it does not help, you still have to don a mask and observe social distance and, yes, suffer lockdowns. “It’s much easier to follow the rules if we think of them as temporary.”

The plotters’ plans aren’t secret; they were described by Klaus Schwab in his book The Great Reset. Schwab is not a great thinker, being merely a weak scientist with just a few publications, and not a good or even decent writer. He had to collaborate with a journalist Thierry Malleret to produce the book. He is just a voice for the tycoons. But the question is, will he/they get what they want?

My preliminary answer is No. We recently had an important event, Davos-2021, the online gathering of tycoons and their intellectual henchmen. For the first time in many years, they invited Vladimir Putin. Chairman Xi gave the first talk. The idea was to demonstrate that Russia and China agree to their plans. I was very worried, I must admit, and the Chinese leader’s speech didn’t calm me (as opposed to our friend Pepe Escobar who celebrated his appearance). Yes, Xi said China will proceed at its own speed and by its own route but towards the same goals. Sustainable, inclusive, all the dog-whistle words were there. I expected an even worse talk by Putin. For years he has wanted to be invited and co-opted by the Western decision-makers, and here was a great opportunity to jump on their bandwagon.

Putin surprised me. He flatly refused the offer of Schwab and his ilk. He condemned the manner of recent pre-Covid growth, for all the growth went into a few deep pockets. Moreover, he noted that digital tycoons are dangerous for the world. In his own words, “Modern technological giants, especially digital companies, are de facto competing with states. In the opinion of these companies, their monopoly is optimal. Maybe so but society is wondering whether such monopolism meets public interests”.

The tycoons were probably amazed. In 2007 in Munich, they laughed at him. Max Boot, a Russian Jewish émigré, called Putin, “The louse that roared” and added, “in Putin’s sinister and absurd rhetoric, you can hear an empire dying”. Mad Max didn’t know yet which empire is dying.

Putin was supposed to be softened up by pro-Navalny demos on January 23 (The Davos talk was on January 27), but he was not. Quite the reverse. The Russian President does not like to be pushed. The demo on January 31 was met with force; those detained were sentenced to heavy (by Russian standards) fines. Three European diplomats were expelled from Russia for joining the demonstration. Josep Borrell, a Spanish diplomat and a representative of the EU, went to Moscow and was harshly treated. In the concluding press-conference, the Russian minister for foreign affairs Sergey Lavrov told the press that Russia does not (repeat, not) consider the EU to be a “reliable partner”. The expulsions were carried out at the same time. In addition, Putin warned the West that ‘sanctions’ (acts of economic warfare) could cause Russia to use direct military force. It was probably the first such warning since 1968.

At the same time, Russia practically ended corona restrictions. Bars and restaurants have been opened for night revellers; sport events have returned; schools are open; in some parts of Russia, the masks became “recommended” instead of “compulsory”. Russians are now allowed to travel and return freely from many countries. The Russians have easy access for their vaccine Sputnik-V that was deemed by The Lancet the best of all existing Corona vaccines. It is a coup comparable to the first Sputnik launched in 1957, the Western experts said. Thus Russia has derailed the Grand Reset.

This development had caused a huge shift in consciousness in Russia. If until now (since 1970, at least) the Russian educated classes tended to feel inferior to the West, the prosperous lands of the free, then this has now changed. One of the leading Russian theatre directors, Constantine Bogomolov declared that the West is undone. The West’s compulsory political correctness, its culture-cancelling, its kneeling and boot-licking of BLM, its cult of transgenders, its fear of ‘harassment’ and sex, its obligatory smile, its wokeness, its fear of death (and of life!), are comparable to the behaviour of Alex, the victim of Clockwork Orange therapy, said Bogomolov.

The young man [Alex] does not just get rid of aggression – he is sick of music, he cannot see a naked woman, sex disgusts him. And in response to the blow, he licks the boot of the striker. The modern West is such a criminal who has undergone chemical castration and lobotomy. Hence this false smile of goodwill and all-acceptance, frozen on the face of a Western person. This is not the smile of Culture. It is a smile of degeneration.

He concludes:

The West tells us: Russia is at the tail of progress.

Wrong.

Just by chance, we have found ourselves at the tail of a runaway train, rushing headlong into [Hieronymus] Bosch’s hell, where we will be greeted by smiling multicultural, gender-neutral devils.

We should uncouple our carriage off the train, make a sign of cross and start rebuilding our good old Europe, the Europe we dreamed of. The Europe they have lost.

Take notice of his call to ‘make the sign of the cross’. In the West, the churches are barred, service had been discontinued. The Anglican Church is on the verge of dying, with its Archbishop of Canterbury celebrating BLM, removing statues from the churches, accepting every SAGE edict locking the churches up. Meanwhile Russian churches are all open and worshippers are pouring into their cathedrals every feast and Sunday.

Russian boys and girls are flirting with each other, fearless of MeToo and harassment charges. Russian cafes are open. Whoever wants, can get a jab against Covid, or ignore it.

For the first time in many years, Russia shows the way for the West. This is good. Perhaps, the West, after a long-needed correction, will be able to overtake Russia again. Though Russia showed the way of socialism to Europe, the best results of socialism were achieved elsewhere, in the North of Europe. Good old Europe (and the US, its overseas offshoot) are still able to repeat this feat and get rid of the plotting tycoons and their preaching of compulsory love. At this occasion, perhaps banning all tycoons is a good idea. In the better world before their rise, there were no multi-billionaires. History is not over; we are entering the most interesting part of it. Be of good cheer!

Israel Shamir can be reached at adam@israelshamir.net

February 11, 2021 Posted by | Corruption, Deception, Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science, Timeless or most popular | , , , , , | 1 Comment

Star ‘disinformation’ reporter brags about doxxing Trump supporters & NBC defends it as journalism

RT | October 22, 2020

An NBC reporter has bragged about doxxing Trump supporters, “anti-vaxxers,” and other societal rejects, one self-described victim has revealed, suggesting the aim is to turn the US’ national security apparatus against her targets.

Brandy Zadrozny, an NBC feature reporter who specializes in ‘disinformation’ and ‘extremism’ on the internet, is teaching the world how she digs up data on her targets – from phone numbers and home addresses to property records and even Amazon wishlists – to expose their real-life identities. She recently shared her doxxing methods in an online textbook hosted by DataJournalism.com.

But while this might sound like standard journalism practice, Zadrozny’s targets – who have recently included anonymous Trump supporters on Twitter – are private citizens who have committed no crimes, and exposing their real-life identities for allegedly posting “disinformation” is a not-so-subtle effort to turn them into enemies of the state, one such recent target, Revolver News reporter Darren Beattie, told Fox News’ Tucker Carlson on Wednesday.

“She uses state-of-the art-proprietary technical tools to dig up personal information about anonymous Trump supporters online,” Beattie told the Fox News host. “She’ll do anything she can to unearth anonymous Trump supporters – basically so she can ruin their lives.”

Beattie revealed that Zadrozny’s “doxxing handbook” is sponsored in part by Bellingcat, the notoriously partisan ‘open-source intelligence’ outfit that, in turn, is backed by the US’ National Endowment for Democracy. It’s also funded by Google, a military contractor in its own right, and the European Journalism Centre, which counts such oligarchic bogeymen as George Soros and Bill Gates among its financial backers. So much muscle behind the doyenne of doxxing would be enough to give anyone who’s ever tweeted “wrongthink” pause, especially when her how-to guide describes how she has “identified people by connecting photos of things like cars, homes, or pets” in addition to profile photos.

Calling the institutionally sanctioned outing “disgusting and disgraceful, even by modern journalism standards,” Beattie described the work of Zadrozny and her ilk as that of “a neo-Stasi” attempting to “crush the rebellion of the American people against their corrupt ruling class,” suggesting her repeated description of anonymous conservatives’ social media posts as “disinformation” was meant to bring down the force of the national security state “to silence Trump supporters domestically.”

The former White House staffer shared screenshots from the textbook on Twitter, revealing the extensive lengths to which Zadrozny went to “out” the Columbia Bugle, which she refers to as a “popular far-right anonymous Twitter account that boasts that it was retweeted twice by Donald Trump’s account.”

Such dogged detective work is one thing when an investigator is hunting a criminal, but quite another when the quarry’s only “crime” is posting political material on social media. And Zadrozny’s targets have been subjected to death threats and suffered real-world harm because of her work.

While Beattie and Carlson both called on NBC to denounce Zadrozny’s abusive tactics, the network responded by defending its employee, calling her an “incredible and meticulous reporter” whom they were “proud to call … our colleague.” Other colleagues stepped up to defend her and attack her accusers, painting the Fox News segment as a preemptive strike against an article Zadrozny was working on about Beattie’s site.

Trained by oligarch-funded journalism outfit the Poynter Institute, Zadrozny shot to journalistic stardom in the past few years, making her name hyping Russiagate, denouncing pedophile hunters, and shutting down Facebook communities in which parents of autistic children swap tips about healing what they believe are vaccine injuries. The unifying thread running through her work, other than a fanatical devotion to pro-establishment narratives, has been reliance on social media deep-dives to learn more about her subjects without having to actually, well, interview them.

October 22, 2020 Posted by | Civil Liberties | , , , , , | Leave a comment

Not Fact Checkers

By Iain | In This Together | February 28, 2020

Fact Checkers claim they check facts for you, so you don’t have to. The dictionary definition of a fact is:

“Something that is known to have happened or to exist, especially something for which proof exists, or about which there is information”

The legal definition of a fact is:

“An actual and absolute reality, as distinguished from mere supposition or opinion; a truth, as distinguished from fiction or error.”

Like reality and truth, a fact is absolute. It never changes, it is immutable and eternal. Our understanding of the facts may differ because we only have the available evidence to inform our knowledge of the facts. The availability of evidence is vital if we are to have any hope of knowing the facts. Our access to evidence doesn’t change the facts, it merely limits or expands our knowledge of them.

The definition of knowledge is:

“[Noun]… awareness, understanding, or information that has been obtained by experience or study, and that is either in a person’s mind or possessed by people generally.”

Vital Access to Information

Access to information is the key component for developing knowledge of the facts. Knowledge doesn’t mean we always get the facts right, but we have no chance if information is limited or deliberately restricted.

Some facts are relatively easy to understand. The boiling point of water is a fact we can physically measure with consistent results. Others are more difficult to know and therefore less certain from our perspective. For example, history comprises of nothing other than facts but for us to know what they are we need to sift through the evidence, some reliable some not, to build our knowledge of the historical facts.

The same is true with current affairs and public issues. The facts are fixed but our knowledge of them is determined by our access to information. Information is subject to many competing forces. Censorship, propaganda, commercial interest, fabrication, omission and basic human error all combine to distort, obfuscate or over emphasise information (evidence). This makes knowing the facts about contemporary public issues just as tricky as knowing the historical facts, often more so.

Fortunately, we can all employ critical thinking skills, cross reference the evidence from various sources and decide the facts for ourselves. Thanks to the current iteration of the internet, the logical pursuit of information, forming our own balanced judgments of the facts, has never been more accessible for ordinary folk. The process called thinking is the service the fact checkers are selling.

Fact checkers claim their knowledge of the information (evidence), which identifies fact, is both complete and indisputable. They are certain about what happened, thoroughly understand all the relevant circumstances, have a complete grasp of reality, knowledge of all the relevant information and are accurately able to determine what is fact.

In short, they say they possess the truth. If you disagree with them, you don’t know the truth and are therefore wrong, regardless of the evidence you cite.

If you rely upon the fact checkers for your facts you must accept this. You no longer need to think critically or examine the evidence yourself. The fact checkers will do the hard work for you. They will tell you what the information is, give you your knowledge and cement the facts in your mind. All you need do is “Google it.”

What Do Fact Checkers Do?

The State has decided people are incapable of critical thinking and can’t tell the difference between facts and disinformation. Further, they propose legislation that will fundamentally change the nature of the internet. It is in this political environment that fact checkers have been commissioned to discern the facts and present the truth to the confused public.

In 2014 there were just 44 Fact checkers worldwide. As of June 2019 there were 188. While the whole of Africa, Asia, Australasia and South America have 67 fact checkers between them, the much smaller geographical and less populated regions of Europe and North America have 121. So there must be more incorrect information in the U.S. and Europe than anywhere else in the world.

Fact Checking is a rapidly changing startup industry. In 2014 nearly 90% of Fact Checkers were directly funded by mainstream media corporations. Today that figure has dropped to just 56% with many more claiming they are independent. We are going to look at how independent they are.

Some independent fact checkers, such as the UK’s Full Fact, have been given charity status. The UK Charity commission accepted Full Fact’s charitable purpose:

“To provide free tools, advice, and information so that anyone can check the claims we hear about public issues.”

Fact Checking?

Fact Checkers make money by fact checking for multinational corporations, non-governmental organisations (NGO’s), wealthy charitable foundations and the mainstream media. Global corporations, notably the tech giants, are under considerable political pressure to employ fact checkers and devise ways of stopping the spread of so called disinformation. Disinformation being anything that questions official narratives.

Recently Facebook announced that its subsidiary Instagram was working with fact checkers to deploy a rating system. They will apply a rating “label” to all information as either true, partly false or false. Information rated as partly false or false will then be removed from search results and associated hashtags denied. Once the label is activated Facebook and Instagram bots seek out all “matching” content and label it accordingly. Thus effectively removing the offending information from the public domain.

The public will then be redirected to the correct information:

“… If something is rated false or partly false on Facebook, starting today we’ll automatically label identical content if it is posted on Instagram (and vice versa). The label will link out to the rating from the fact-checker and provide links to articles from credible sources that debunk the claim(s) made in the post.”

“Credible sources”, as far as most International Fact Checking Network (IFCN) fact checkers are concerned, often means the mainstream media (MSM) who they cite while seemingly oblivious to the MSM’s never ending stream of fake news.

Independent Fact Checkers?

For fact checkers to have any credibility they need to be scrupulously unbiased, thoroughly independent and as objective as possible. Any evidence that they are not means they are not fact checkers at all but rather political organizations that offer an opinion. If they are paid by people or groups with clear agendas then they have no credibility and everything they say needs to be treated with caution. We would still need to exercise due diligence and examine the evidence ourselves to establish if the fact checkers opinions are indeed facts.

When the UK Government Foreign and Commonwealth Office established the Open Information Partnership (the Expose Network) they suggested their network of actors use approved fact checking services, such as Full Fact in the UK, who are members of Poynter’s International Fact Checking Network (IFCN). Poynter’s major funders include the Charles Koch Foundation, the National Endowment for Democracy (NED), the Omidyar Network (Luminate), Google and the Open Society Foundation.

Therefore it is a fact that the IFCN, the “official” trade organisation for “approved” fact checkers, is funded by, among others, the multinational corporation Koch Industries, the C.I.A (NED), globalist venture capitalists (Omidyar), aggressive internet monopolists (Google) and globalist currency speculator & social change agent George Soros (Open Society). Nearly all of the fact checking signatories to the IFCN code have similar agenda driven backers. Members include Politifact, Full Fact, StopFake and AP Fact Check, to name but a few.

Full Fact, for example, list their corporate members to include the City of London Corporation (the UK financial sector and a global center for international finance), the global corporate law firm King & Wood Malleson, St Jame’s Place Wealth Management (a huge global capital investment firm), and the defence contractor Rolls Royce. Their funding partners include Google, The Omidyar Network and the Open Society foundation. They even wrote a policy proposal paper called “Tackling Misinformation In an Open Society.”

Full Fact’s trustees include former BBC Director of News and Current Affairs James Harding. James was responsible for one of the most egregious pieces of fake news war propaganda in modern history when he oversaw production of the BBC’s fake documentary Saving Syria’s Children.

BBC Fake Documentary To Promote War

Chair of the board of trustees is Conservative Party donor Michael Samuel and he is joined by fellow Conservative Lord Inglewood and Labour Peer Baroness Royal. The political establishment is well represented when it comes to making sure we have the right facts.

Another Full Fact trustee is Lord Sharkey Liberal Democrat Peer and former strategic adviser to once UK Deputy Prime Minister Nick Clegg. Clegg joined Facebook in October 2018 to become Facebook Head of Global Affairs. In January 2019 Full Fact became approved third party fact checkers for Facebook and in September 2019 Nick announced that Facebook won’t “fact check” politicians in the same way that it fact checks the general public. Speaking of Facebook’s approach to the political class Clegg said:

“From now on we will treat speech from politicians as newsworthy content that should, as a general rule, be seen and heard.” 

Obviously this carte blanche doesn’t extend to the general public. Presumably because we are all disinformation agents.

Another Full Fact trustee Tim Gordon was also an advisor to Nick Clegg. He co founded Best Practice AI which was the first UK AI firm invited to join the World Economic Forum’s Global AI Council (GAIC). The GAIC bring together representatives from tech giants including Microsoft , IBM and Google’s Chinese division with British government ministers, such as former Secretary of State for Digital, Culture, Media and Sport Jeremy Wright, who attending their council meeting in 2019.

GAIC is one of six WEF global councils focused upon technology and the fourth industrial revolution. Their stated purpose is:

“… to provide policy guidance and address governance gaps.”

So as Full Fact rolls out automated AI fact checking, fully funded by regular WEF attendees Pierre Omidyar and George Soros, with the full support of GAIC members Google, it is good to know these projects are rooted firmly in Full Fact’s independence. As they only report the facts they state on their website:

“Full Fact fights bad information. We’re a team of independent fact checkers and campaigners who find, expose and counter the harm it does.”

“Bad information” is information that questions government policy agendas and harms globalist interests. These interests are defined for government by global institutions like the World Economic forum, where government ministers attend to get their orders. Independent, in Full Fact speak, must mean “employed by global corporations and oligarchs.”

The extensive political, intelligence, non governmental and globalist network steering Full Fact is by no means unique to them. A cursory glance at the supporters of the other fact checking signatories to the IFCN reveal a similar web of globalist and corporate interests in practically every case. The IFCN, and its members, are paid by people with overt political, financial and social agendas. Independence is non existent and consequently the fact checkers claims of objectivity need to be treated accordingly. They have no credibility at all.

Not Fact Checking

Get Your Facts Straight

If fact checkers check facts then you would at least expect them to report the evidence accurately. However, all too often, they don’t. For example, AP Fact Check are IFCN members who report that World Trade Center Building 7 (WTC7) collapsed on September 11th 2001 as a result of fires. This “fact” was first reported by AP Fact Check on 13/06/2017 and remains as their statement of fact today (28/02/2020.)

The engineering department of the University of Alaska Fairbanks (UAF) undertook a 4 year long study into the collapse of WTC7. The UAF report is currently open to peer review and cites the evidence it is based upon. It was published in draft form in mid September 2019 and the findings were officially announced at the same time. It categorically states:

“… fire did not cause the collapse of WTC 7 on 9/11, contrary to the conclusions of NIST and private engineering firms that studied the collapse.”

The UAF study represents the most thorough, up to date, scientific analysis of the collapse of WTC7. Incomplete peer review of the UAF report is no reason for AP Fact Check to ignore it. The NIST report, the sole source for the fire collapse theory, has never been peer reviewed. Anyone using AP Fact Check to check the facts about the collapse of WTC7 would be wrong if they believed AP Fact Check. AP Fact Check haven’t got their facts straight.

This is a common problem with so called fact checkers. Due to the political nature of their role, all too often they stray into opinion rather than fact. There’s nothing wrong with that except the fact checkers falsely claim their opinions are facts not opinions. What’s worse is that the Internet is being policed and information censored on the basis that the fact checkers opinions are facts.

In January this year the HighWire released a video which contrasted clips of Dr. Soumya Swaminathan, chief scientist for the World Health Organisation (W.H.O). The Video was titled “W.H.O. Chief Scientist Caught Lying To The Public.” Their was no commentary in the Highwire video, viewers were simply presented with the two clips of Dr. Swaminathan. It was left to the viewers discretion to decide if they believed Dr. Swaminathan was, in fact, lying.

In the first clip, from an official W.H.O. vaccine promotional video, Dr. Swaminathan states:

“We have vaccine safety systems. Robust vaccine safety systems … [The] WHO works closely with countries to make sure that vaccines can do what they do best: prevent disease without risks.”

The second clip records Dr. Swaminathan’s address to the U.N. Global Vaccine Safety Summit in 2019. She informs the summit:

“… We really don’t have very good safety monitoring systems in many countries…..we’re not able to give clear-cut answers when people ask questions about the deaths that have occurred due to a particular vaccine… One should be able to give a very factual account of what exactly has happened and what the cause of deaths are, but in most cases, there is some obfuscation at that level.”

Creating Truth Policy

These two mutually exclusive statements cannot both be true. If one is, the other is a lie. Vaccines cannot both “prevent disease without risks” while “deaths….have occurred due to a particular vaccine.”  The intention to deceive is an evident fact. Yet Facebook’s automated fact checking labeling system flagged the video as PARTLY FALSE and directed users to two articles from two credible sources which both presented specious, illogical arguments to discredit the factually accurate HighWire video.

In September 2019 climatologists and environmental experts protested to Facebook after its fact checkers labelled the article “The Great Failure of the Climate Models” as ‘FALSE.’ The article was blocked and users could not share it. The information in the article was censored. The article was based upon the work of scientists and statisticians and was factually accurate. Facebook not only labelled the article FALSE they directed readers to a dubious, poorly evidenced source, calling that “credible.”

Facebook removed the FALSE label shortly after receiving the protest letter, without explanation or apology. They clearly accepted their fact checking wasn’t checking any facts at all, simply censoring factually accurate information. However, in the fast paced modern information environment, the damage was done, and the political objective achieved.

This is not fact checking. This is political opinion masquerading as fact checking, deceiving the public into believing something is factually accurate (or inaccurate) when, in fact, it isn’t.

Poynter and the IFCN also confuse their opinion with fact. In May 2019 Poynter were forced to issue an apology, of sorts, to a number of media organisations after they issued an index of ‘unreliable’ media sources. When some of the listed organisations inquired about the basis for Poynter’s unfounded accusations, requesting Poynter and the IFCN provide some evidence to back up their claims, Poynter quickly removed the suggested “blacklist.”

Poynter’s IFCN make a great deal out of their fact checking principles so it’s a shame they didn’t apply any when they issued their blacklist. Poynter’s managing editor, Barbara Allen, said the purpose of the blacklist was as follows:

“… to provide a useful tool for readers to gauge the legitimacy of the information they were consuming… We began an audit to test the accuracy and veracity of the list, and while we feel that many of the sites did have a track record of publishing unreliable information, our review found weaknesses in the methodology. We detected inconsistencies between the findings of the original databases that were the sources for the list and our own rendering of the final report.”

This was tantamount to the IFCN admitting they chose who to put on their blacklist based upon their feelings. When we look at who funds the IFCN it’s pretty clear who those feelings lean towards.

When requested to evidence their decision the IFCN, guardians of the fact checking industry, couldn’t provide any. They had no relevant information, had no evidence to back up their opinion and were simply stating something as a fact when it was nothing of the sort.

Just because an organisation claims they are a fact checker it doesn’t mean they check facts. They are essentially establishment stooges whose role it is to police information and make sure the wider public doesn’t have access to any evidence that challenges official narratives and policy decisions. These fallible groups of people, no better informed than anyone else, are being used by the internet giants, at the behest of government, to censor what we can say online.

Let’s ignore the establishment’s fact checkers and hang on to our critical thinking skills for a while. It looks like we are going to need them more than ever.

July 8, 2020 Posted by | Deception, Fake News, Mainstream Media, Warmongering | , , , , | 1 Comment

The real goal of the ‘Stop Hate for Profit’ campaign against Facebook has nothing to do with ‘hate speech’

By Helen Buyniski | RT | June 29, 2020

A deep-pocketed astroturf campaign has created the impression that Facebook users are up in arms about racism on the platform, but the ‘Stop Hate for Profit’ campaign is a naked political power-grab by the usual suspects.

The campaign emerged earlier this month and has gathered a huge amount of support from corporations eager to check the Black Lives Matter box and burnish their image. But it’s not clear if these companies have looked into who’s behind the initiative, or what their intentions are. Stop Hate for Profit’s organizers appear less concerned with stopping “hate” than they are with muscling their way into Facebook’s boardroom and seizing the power to permanently silence political opponents.

Stop Hate for Profit’s website is operated by the Anti-Defamation League, an advocacy group notorious for its heavy-handed censorship tactics that has bragged about its involvement in YouTube content purges and regularly smears critics of Israeli policy as froth-mouthed anti-Semites. Listed co-sponsors of the campaign include activist organizations Color of Change, the National Hispanic Media Coalition, and a “media freedom” group called Free Press, which according to its mission statement seeks to “change the media to transform democracy to realize a just society.” In practice, that apparently translates to lending “free press” cover to ideologically-motivated censorship campaigns.

Because make no mistake, Stop Hate for Profit is ideologically-motivated, and its intention is censorship. All three of the aforementioned groups have at least one common financial backer: billionaire currency speculator George Soros’ Open Society Foundations. Soros has made no secret of the fact that he wants Facebook CEO Mark Zuckerberg out of the top position, penning a series of increasingly unhinged op-eds earlier this year accusing the social media tycoon of colluding with US President Donald Trump to get the latter re-elected. Soros repeatedly demanded not only that Zuckerberg be removed from power, but that Facebook be stripped of its Section 230 legal protections, treated as a publisher and not a platform – and thus rendered liable for any and all user-generated content.

It’s not too surprising, then, that this group of Soros-backed organizations just happens to have set its sights squarely on Facebook’s profitability. By taking aim at the 99 percent of Facebook’s profits obtained through advertising, the campaign has already exacted a beating on the company’s stock price, which tumbled 8.3 percent on Friday. Facebook’s value has plummeted $56 billion since the campaign started, kicking Zuckerberg off the world’s three-richest-people list and making the platform’s investors very unhappy.

The more Facebook’s poor performance can be tied to the actions of the CEO, the more likely investors are to send him packing – and Soros likely laughing all the way to the bank.

Zuckerberg has stubbornly refused to fact-check political advertising on his platform, even as Facebook subjects all non-politicians’ speech to microscopic examination by ideological crusaders loaded down with their own baggage and conflicts of interest, allowing Trump and other conservative politicians to buy their way into voters’ hearts without fear that some Soros-funded fact-checker will ruin the moment. This – not some epidemic of “hate speech” – is the problem Stop Hate for Profit is most determined to fix.

The campaign’s answer to the question of “hate speech” on Facebook is multifaceted, but all the solutions it comes up with end with groups like the ADL gaining absurd levels of power within the immensely profitable platform. They demand Facebook submit to “regular, third party independent audits of identity-based hate and misinformation” – presumably to be conducted by the ADL or its affiliates – and refund money to advertisers whose content appeared next to material that was later yanked for violating terms of service.

And they want those terms of service to cover a lot more content – everything from “climate denialism” to “militia” are to be excised from the platform if Facebook wants its advertiser dollars back.

This isn’t the first time these same forces have united to demand Facebook preemptively shut down speech they don’t like under the guise of fighting “hate.” In 2018, the Southern Poverty Law Center – the ADL’s chief rival for the donations of wealthy liberals with enormous persecution complexes – urged tech platforms to allow “individuals and organizations” (like the SPLC, presumably) to “flag hateful activities” as well as “groups and individuals engaged in hateful activities” so that they might be speedily ushered off the platform. The SPLC’s partners in this endeavor? Color of Change, Free Press, and the National Hispanic Media Coalition.

Not everyone who’s signed on to Stop Hate for Profit is necessarily in it for the censorship, of course. Some corporations no doubt think they’re actually doing something good. But ironically, some of the participants don’t appear to actually be pulling their ads from Facebook at all, as Gizmodo discovered last week. Companies eager to be seen as taking a stand against Facebook have pulled their most obvious ads, but apparently left in place advertising deals through the Facebook Audience Network, which displays ads targeted based on Facebook activity across third-party apps, or continue to advertise with Facebook subsidiary Instagram.

It’s only fitting that a campaign that is at its heart a pantomime of caring about marginalized groups should be met by a pantomime of corporate activism from its real targets – Facebook’s investors. Soros has spoken, will Zuckerberg be pried loose from the CEO’s chair?

Helen Buyniski is an American journalist and political commentator at RT. Follow her on Twitter @velocirapture23

Read more:

Don’t make me repeat myself again! Soros threatens Zuckerberg must be removed from Facebook ‘one way or another’

June 30, 2020 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance | , , | Leave a comment

Brexit: Soros Insists His ‘Stay’ Campaign Contributions Were ‘Educational’, Not Partisan

Sputnik – November 2, 2019

Hedge fund billionaire and convicted insider trader George Soros believes his involvement in the UK’s Brexit debate is just “political philanthropy,” and told The Guardian that Britain’s continued membership in the European Union would make a defence of ‘European values’ easier to accomplish.

“Brexit is a process of disintegration that hurts both sides. It hurts Britain more on a pro rata basis and Europe more in absolute terms. Most importantly, European values can be better defended if the two of them are united,” Soros said.

“My contributions were not used for partisan or electoral purposes. They were used to educate the British public,” he added, brushing off concerns expressed by numerous politicians that his Open Society Foundations were engaging in meddling in the internal affairs of other countries.

Soros made headlines in the run-up to the Brexit vote in 2016 when he warned that a vote to leave the bloc might cause a Europe-wide economic meltdown and make the EU’s disintegration “practically unavoidable.”

Two years later, the financier garnered controversy in the UK after making a £400,000 donation to ‘Best of Britain’, a group aimed at stopping Britain’s exit from the bloc. Pro-Brexiteers slammed the donation as a “secret plot” and an attempt to stage a “coup… against the democratic will of the people.”

Nigel Farage, leader of the Brexit Party and member of the European Parliament, has been one of the most outspoken UK-based critics of Soros, once describing him as the “biggest danger to the entire Western world.”

Britons voted to leave the EU on June 23, 2016, with approximately 52 percent voting in favour of exiting the bloc, while 48 percent sought to remain.

30+ Years of Political Interference

Soros has been spending his fortune on trying to bring forth political and social change for at least three decades, providing cash to anti-communist movements spreading in Eastern Europe in the 1980s in countries including Hungary and Poland, and spending hundreds of millions of dollars on efforts to institute political, economic and institution reforms across Eastern Europe and the former Soviet Union starting in the early 1990s, including over $100 million in Russia alone. Since then, his activities have spread to over 60 countries around the world.

Soros was convicted of insider trading by a French court in 2002 and forced to pay a fine of €2.2 million. His conviction was upheld by the European Court of Human Rights in 2011.

On September 16, 1992, Soros successfully staged a run on the pound, forcing the British government to withdraw from the European Exchange Rate Mechanism, and leading to an estimated  billion pounds in losses to Britain’s economy. Soros earned his first billion dollars from the day’s events.

Russia banned Soros’s Open Society Foundations in 2015, when the OSF was listed as an organisation whose activities pose a threat to the country’s national security.

November 2, 2019 Posted by | Deception | , | Leave a comment

“The Owner”: The Rise of Eduardo Elsztain and the Coming End of Argentina’s Democracy

Eduardo Elsztain, president of Grupo IRSA and Banco Hipotecario. Santiago Filipuzzi | La Nacion
By Whitney Webb | MintPress News | April 5, 2019

BUENOS AIRES, ARGENTINA – It seemed like a longshot, but anything was possible in the mind of an ambitious, 30-year-old Eduardo Elsztain. Elsztain, then living in New York, had landed a meeting with the wealthy Hungarian-American financier George Soros, a meeting that the bulk of media reports covering Elsztain’s rise to prominence claim was arranged purely by chance. Though Elsztain was inexperienced and unknown at the time, Soros saw something he liked in the ambitious Argentine, so much so that he gave him $10 million without a second thought.

According to Elsztain’s recollection, “We talked for an hour or so, and then he asked how much money I thought I could handle. I told him I could manage $10 million.” Soros, as Elsztain remembers it, simply said “Okay, no problem.” Soros later explained his seemingly impulsive investment by saying that Elsztain “knew when to sell and when to buy.”

Soros’ investment not only changed Elsztain’s fate, but Argentina’s. With that $10 million in newly secured funding, Elsztain and his close associate Marcelo Mindlin transformed Elsztain’s grandfather’s company Inversiones y Representaciones S.A. (“Investments and Brokerage, Inc.”, better known by its Spanish acronym IRSA) into Argentina’s largest business empire. Indeed, through IRSA, Elsztain has become not only the country’s largest landowner and real estate developer, but also the dominant force in the country’s massive beef and agriculture industry, its gold mining industry, and its banking system. As a result, he has been dubbed by the Argentine press as simply “The Landowner.”

In recent years, Elsztain’s business empire has extended far beyond South America and into Israel, where he owns the majority stake in one of Israel’s largest conglomerates, IDB, as well as important stakes in several other notable Israeli companies. Israeli media frequently refers to Elsztain as “South America’s richest Jew.” These business interests have made him one of the most powerful oligarchs in both Argentina and the Zionist state.

Yet — much like British billionaire Joe Lewis, whose activities in Argentina are described in detail in Part I of this series — a litany of crimes, schemes and conspiracies lie beneath Elsztain’s sprawling business empire and his carefully crafted image of a “self-made man” devoted to Jewish charity and religious causes. Notably, Elsztain’s massive business empire is also connected to that of Lewis through Elsztain’s longtime associate and partner Marcelo Mindlin, who co-owns Argentina’s largest private power company with Lewis.

Yet, while Elsztain and Mindlin are supremely powerful and influential in their own right, they often act as the Argentine faces for policies promoted by the global oligarchy, to which they are both well connected. Indeed, Elsztain and Mindlin are connected to elite groups managed by well-known and controversial billionaire families like the Rockefellers, Rothschilds and Bronfmans, through their membership and leadership roles in groups like the Council of the Americas as well as powerful international Zionist organizations.

These connections to global oligarchy and global Zionism have recently prompted Elsztain to orchestrate a policy that, if enacted, would utterly gut Argentina’s democracy and would amount to a “bloodless coup” of a country that has long been in the sights of the global elite.


This article is Part II of a multi-part investigative series examining the efforts of the global elite, as well as powerful elements of the global Zionist lobby and the government of Israel, to create an independent state out of Argentina’s southern Patagonia region in order to plunder its natural resources and to fulfill long-standing Zionist interest in the territory that dates back to the “founding father” of Zionism, Theodore Herzl. Part I, which focuses on the de facto “parallel state” created by British billionaire Joe Lewis in Argentina’s Patagonia, can be read here. Part II focuses on Eduardo Elsztain — one of Argentina’s wealthiest businessmen, who is deeply connected to the global elite and global Zionist lobbies — and his role in a scheme to undercut Argentina’s democracy by hijacking its voting system.


Starting “small,” Elsztain gets “golden advice”

Inversones y Representaciones S.A. (IRSA), now Argentina’s largest real estate company, had humble beginnings, growing slowly after its founding in 1943 by Eduardo Elsztain’s grandfather Isaac Elsztain, a Russian-Jewish immigrant who arrived in Argentina in 1917. After his uncle’s unexpected death in 1981 and soon after Elsztain had returned from a year abroad in Israel, Elsztain took over the management of the firm, dropping out of university to do so.

When Elsztain took over most of IRSA’s management, the firm was struggling and worth barely $100,000. In order to buy IRSA shares and definitively take control of the company, Elsztain turned to his friend Marcelo Mindlin, borrowing $120,000 from him to buy stock in the company. The Mindlin-Elsztain partnership would turn spectacularly lucrative and was once called “one of the most successful business marriages of menemismo,” a reference to the presidency of Carlos Menem that oversaw the privatization wave of the 1990s.

However, it was not until Elsztain’s fateful meeting with Soros that IRSA was to become the behemoth it is today, now valued at $11.6 billion. Yet, there was another meeting that also helped Elsztain secure his future fortune, one that has received decidedly less coverage.

While he lived in New York from 1989 to 1990, prior to meeting Soros, Elsztain made another “life changing” meeting, with the Lubavitcher Rebbe, Menachim Mendel Schneerson of the New York-based Chabad-Lubavitch movement, often simply referred to as Chabad. Chabad is arguably one of the most influential Orthodox, Hasidic Jewish organizations at the international level — the Times of Israel once called it “one of the most powerful forces in world Jewry” — and Schneerson was its most prominent and final leader.

Schneerson has been touted by followers as a “prophetic visionary and pragmatic leader, synthesizing deep insight into the present needs of the Jewish people with a breadth of vision for its future,” who also “charted the course of Jewish history” in the post-World War II era. Among other things, Schneerson controversially taught that “the entire creation [of a non-Jew] exists only for the sake of the Jews” and was implacably hawkish in regards to Israel’s military occupation of Palestine.

Elsztain himself has characterized his meeting with Schneerson as being equally, if not more, important to his future business success as his meeting with Soros. According to an account of the meeting published in Haaretz, “the rabbi advised him to sell his holdings on the stock exchange and focus on real estate, a suggestion that turned out to be well timed.” Haaretz concluded that the “success of the Lubavitcher Rebbe’s golden advice is possibly what drives Elsztain today.”

Elsztain’s deep ties to the Chabad movement, as well as the long-standing interests in Argentina of Zionists within and outside of Chabad — particularly regarding control of the country’s land and resources, with an emphasis on Patagonia — will be discussed in detail in a subsequent installment of this series. For now, it is worth noting that Chabad’s website states that Elsztain “is honorary president of Chabad of Argentina, and in that capacity has been a crucial partner for all Chabad activities in the country and even globally.”

Another important point regarding the beginnings of IRSA, and with it Elsztain and Mindlin’s sprawling business empire, is what really inspired George Soros to part with $10 million during that “happenstance” meeting with a young Argentine of no renown. Though the official story goes that Elsztain secured his meeting with Soros purely by chance, Argentine newspaper La Nación has revealed that this is merely a myth that has been used to create the impression that Elsztain’s fortune was “self-made.”

Indeed, despite the “legend” that Elsztain’s core business IRSA has tirelessly promoted of a “chance” Soros meeting, La Nación — one of Argentina’s most prestigious papers — wrote:

The real story is a bit less spectacular. Elsztain found himself face to face with Soros thanks to his contacts that he had been developing inside the Jewish community in Buenos Aires, who were responsible for opening the doors of the powerful businessman [to Elsztain].”

Another myth involves the claim that Soros was making a personal investment in Elsztain specifically. Instead, as a 1998 New York Times article reveals, Elsztain — during that fateful meeting — persuaded Soros to drop $10 million, not on IRSA or his own financial brilliance per se, but after convincing him “that new policies of the Argentine government intended to deregulate and privatize the economy were worth a gamble.” In fact, Soros had seen an opportunity not necessarily in Elsztain as an individual, but rather to plunder Argentina’s public resources via the coming wave of privatization.

Frontmen for the “free-enterprise” revolution

Soros — through his powerful connections to the international global elite and multinational corporations — was able to ensure that several lucrative privatizations fell into his lap. Elsztain and his partner Marcelo Mindlin as well became top beneficiaries of this crony capitalism as a result of their role as Soros’ Argentine frontmen for the duration of their decade-long partnership. By the time the partnership ended, at least publicly, in the early 2000s, Soros made at least $500 million in profits from his investments in partnership with Elsztain and Mindlin.

Indeed, after just eight years of “Menemismo,” Elsztain and his associates, including his brother Alejandro and Mindlin, had become “the darlings of Wall Street’s emerging-market gurus and Argentina’s free-enterprise revolutionaries.” Elsztain and Mindlin currently continue this role as frontmen but, after outgrowing Soros in the early 2000s, became Argentine frontmen for the global elite — even after splitting up their legendary partnership, as will be described in a subsequent section of this article.

After Domingo Cavallo, a Harvard-educated economist who served as president of Argentina’s Central Bank during the country’s military dictatorship, became economy minister in 1991 during Carlos Menem’s first presidential term, a wave of privatizations took place that were intended to align Argentina with the so-called “Washington Consensus” promoted by the George H.W. Bush administration. Many of those privatizations were handled by just a handful of law firms, one of which was Zang, Bergel and Viñes.

As researcher and author Fabian Spollansky has noted, Zang, Bergel and Viñes was “one of the motors of the great privatization machine” and, having been hired as “consultants” by the Menem-led government, helped oversee the privatizations of key state assets, including Córdoba Waters (Aguas de Córdoba) and state oil company YPF. During many of these privatizations, two of the firm’s partners, Saúl Zang and Ernesto Viñes, were also working for IRSA — then run by the partnership formed by Elsztain, Mindlin and Soros — and Elsztain was among the firm’s top clients.

The overlap generated many conflicts of interest, particularly in the privatization of the National Savings and Insurance Bank (Caja Nacional de Ahorro y Seguro), in the course of which Zang, Bergel and Viñes’ consultant contract with the government was canceled when it was revealed that the firm sought to sell the firm to Elsztain, who was also a client of the firm and employing Zang and Viñes separately through IRSA. This bank, now known as Caja S.A., was instead privatized and sold off to an Italian company and Argentina’s Werthein Group. The Wertheins are closely linked to Elsztain through their leadership roles in the international Zionist organization the World Jewish Congress, and their ties to Elsztain will be expanded upon in a forthcoming installment of this series.

Starting in 1987, the World Bank began to lobby Argentina’s government, then led by Raúl Alfonsín, to either privatize or close Banco Hipotecario Nacional, or the National Mortgage Bank, which was dramatically restructured in 1992 under Menem’s presidency. The bank had traditionally been used to provide extended, low-interest loans to Argentines, particularly those of lower income, and to finance the construction of both private and public works. Despite the World Bank’s efforts, the bank’s executives and employees, along with many Argentines, strongly resisted privatization efforts.

As a consequence, under the presidencies of Alfonsín and his successor Carlos Menem — whose policies, along with those of his economy minister, Domingo Cavallo, were found to have been directly responsible for the collapse of Argentina’s economy in the early 2000s — the bank underwent a “deep restructuring” that led it to dramatically reduce its staff, resulting in the closure of around 60 percent of its total branches. In addition, according to author and researcher Fabián Spollansky, the state-run bank’s coffers were manipulated for a variety of purposes that ultimately — and, as Spollansky argues, intentionally — resulted in a major crisis at the bank that led to its transformation into a wholesale bank in 1992 and to the appointment of Pablo Espartaco Rojo as its president in 1994. Espartaco Rojo had been serving as sub-secretary of deregularization and economic organization of the economy ministry, headed by Domingo Cavallo, prior to taking over control of the bank.

Espartaco Rojo spent his time as the bank’s top executive paving the way for the bank’s eventual privatization in 1997, when Elsztain’s IRSA became the top shareholder in the bank, after paying $1.2 billion that came not from IRSA but from George Soros. The price to buy the bank was astoundingly low considering that the bank’s value, according to Espartaco Rojo, was much higher — and as high as $6 billion according to some. Notably, one of the consultants hired by Espartaco Rojo to aid in the bank’s privatization process was Zang, Bergel and Viñes.

As president of the bank, Espartaco Rojo had sold the bank’s privatization to the country and to its Congress by asserting that he would receive, at minimum, $3 billion for the bank’s privatization, funds that would then be placed in a new Federal Fund for Regional Infrastructure that would finance the building of public works throughout the country — a promise that was never fulfilled, as only $1.2 billion was received and the fund did not build any public works.

Overseeing the privatization, along with Espartaco Rojo, was then-Economy Minister Roque Fernández, a neoliberal “Chicago Boy” who was also a former World Bank and IMF official. Calls were later made to investigate Fernández and Espartaco Rojo and other parties involved in the “highly irregular” privatization of the bank, but went nowhere. One of the key people accused of involvement in illegal activities that led to the bank’s privatization is Daniel Marx, who was chief negotiator of Argentina’s external debt from 1989 to 1993 and is closely linked to the global financial elite through his investment bank, Quantum Finanzas.

After the privatization, Espartaco Rojo stayed on as the bank’s president until 2000. The president of the bank after Espartaco Rojo was Miguel Kiguel who had been undersecretary of finance and chief advisor to the minister of the economy of Argentina under Menem and, most crucially, chief economist at the World Bank at the very time that the World Bank was pressuring Argentina’s government to privatize Banco Hipotecario.

After the bank’s privatization, many of Elsztain’s associates were rewarded with positions on the bank’s board, including Saúl Zang and Ernesto Viñes, as well as Mario Blejer, who is the bank’s vice president. Blejer was a senior adviser to the IMF for decades, as well as a former president of Argentina’s Central Bank. As president of the Central Bank, he attempted to force the dollarization of the Argentine economy during its collapse and debt default, a crisis engineered by Menem and Cavallo’s policies. Blejer is also a long-time associate of Elsztain and a member of IRSA’s board of directors, as well as a former adviser to the Bank of England, and was considered a front-runner to head Israel’s Central Bank in both 2013 and 2018.

Another notable director at the bank was Jacobo Julio Driezzen, former alternate executive director of the IMF, sub-secretary of finances at the Economy Ministry during the lead-up to Argentina’s economic collapse, and executive director of Galicia Capital Markets, a subsidiary of Banco Galicia, one of Argentina’s largest private banks.

As will be shown in an upcoming article in this series, the privatization of Banco Hipotecario was just one of many “irregular” privatizations during the presidency of Carlos Menem. That article will also reveal how Menem’s policies, as well as those of his economy ministers, directly resulted in the economic crisis Argentina faced in the early 2000s, in which the global elite — including controversial figures connected to Eduardo Elsztain, Henry Kissinger, the Rockefellers, and others — sought to use this engineered crisis to pressure Argentina’s government to “swap” their debt for the entirety of Patagonia.

That effort was ultimately unsuccessful. However, a similar collapse is now being engineered under the current presidency of Mauricio Macri — a close ally of Elsztain and Mindlin — with Patagonia again in the crosshairs.

As was noted in Part I of this series, the global elite, and particularly powerful elements of the global Zionist lobby, have long sought to create an independent state out of Patagonia for several reasons, with the goal of dominating its rich natural resources, freshwater and oil among them.

A dizzying flow-chart of tentacles

Elsztain’s acquisition of Banco Hipotecario was just one of the many moves made by him, in partnership with Soros and Mindlin, that have resulted in his multi-billion dollar net worth and the “largest business empire in Argentina.” Yet, as has been shown, none of that would have been possible without Elsztain’s connections to the elite and to Argentina’s government.

Today IRSA, under Elsztain’s reign, has become a true corporate behemoth and the country’s largest real estate company. Its portfolio encompasses nearly all of Argentina’s top shopping centers — including Alto Palmero, Abasto and Patio Bullrich, among others — as well as real estate in high-demand areas throughout Buenos Aires and a slew of rented offices and homes, and luxury hotels and resorts throughout the country

However, IRSA is but a part of Elsztain’s empire, a key component of which is the agricultural commodities company, Cresud, originally founded in 1937. Elsztain began buying Cresud shares in 1992 and then purchased a majority stake in 1994, paying around $25 million for control of the company. After the purchase, Soros put nearly $62 million into the company, which then went public with Soros’ backing on the New York Stock Exchange. IRSA then became owned by Cresud, with Elsztain retaining control of both.

Eduardo Elsztain celebrates the 20th anniversary of IRSA’s listing on the NYSE. Twitter | NYSE

According to a Haaretz profile on Elsztain, “It is not known whether, or to what extent, he leveraged ‏(i.e., borrowed funds at a lower rate of interest than he expected to make‏) − for the purpose of acquiring control in Cresud, in which he has a 38 percent stake.” Today, Cresud — run by Elsztain’s brother Alejandro Elsztain — is one of the country’s top producers of beef and grain and dominates Argentine agribusiness organizations.

After his acquisition of Cresud — with the help of Soros and Mindlin — Elsztain “became only more aggressive in his pursuit of both urban and rural properties” after the Mexican economic crisis in 1994 and 1995, which “paid off,” according to the New York Times. As was noted in Part I of this series, that economic crisis in Mexico — the effects of which spread throughout Latin America, including Argentina — was partly due to the currency speculation conducted by another Soros associate — British billionaire Joe Lewis, who had “broken the Bank of England” with Soros just a few years prior using similar tactics — spurring the crisis from which Elsztain benefited via Cresud and IRSA. Lewis is the co-owner of Argentina’s largest private electricity company, Pampa Energía, with the other co-owner being long-time Elsztain associate Marcelo Mindlin.

Cresud is believed to be one of the largest, if not the largest, landowners in Argentina, possessing an estimated 2.5 million acres, in addition to even more farmland that it leases. It has been the driving force behind the destruction of family farms in Argentina; the mass planting of GMO soybeans; and the introduction of corn-fed beef feedlots, undermining Argentina’s long-standing reputation of providing high quality, grass-fed beef. Tellingly, the New York Times praised Cresud, under Elsztain’s management, for “smashing the nation’s quaint tradition of inefficient, underfinanced family farms and ranches.” Many of Cresud’s land holdings can be found in Argentina’s Patagonia.

Aside from Cresud’s and IRSA’s sizeable land holdings and business interests in Patagonia, Elsztain owns an estimated 100,000 hectares (247,000 acres) near San Carlos de Bariloche while Mindlin owns around 40,000 hectares (98,800 acres) just a few miles away from the similarly large property of Joe Lewis, whose “parallel state” in this area of Patagonia was the subject of Part I of this series.

Cresud’s control over land and agribusiness extends far beyond Argentina and into other South American nations such as Brazil, Paraguay and Bolivia through BrasilAgro, in which Cresud bought a controlling stake. Cresud also holds a major stake in the Elsztain-controlled bank, Banco Hipotecario, as well as another massive Argentine real estate company, APSA.

The spectacular growth of Elsztain’s business empire led the New York Times to write that his “fortunes are increasingly intertwined with the fortunes of [the] nation.” At the time, Soros held “about one-quarter of the shares of both companies [IRSA and Cresud],” according to the Times, though Elsztain eventually severed his business ties with Soros in 2000 and took complete control of the now-massive business empire.

Yet, this empire of Elsztain’s had been built with much more than help from Soros. Indeed, other key shareholders of IRSA who helped finance the acquisition of Cresud, BrasilAgro and other key holdings of Elsztain’s were three North American billionaires all known for their Zionist activism: Sam Zell, American real estate magnate; Michael Steinhardt, legendary hedge fund manager and chairman of Genie Energy’s Strategic Advisory Board; and Edgar Bronfman, whose fortune was made by the Seagram distilleries and Universal Studios, among others. Bronfman — former president of the World Jewish Congress, who was known for his closeness to the Clintons — had known Elsztain long before, as the two had previously met in Israel.

In addition to the help provided by powerful billionaires, the growth of Elsztain’s empire was notably aided by the government of Argentina on my occasions, not only during Menem’s presidency but also under the presidencies of Nestor Kirchner, his wife and successor Cristina Fernández de Kirchner, and — more recently — Mauricio Marci.

One clear example of this government-furnished aid is the fact that Argentina’s Social Security Administration (ANSES), which funds the majority of Argentina’s recently gutted social programs, is heavily invested in and has been used to buy shares of a raft of Elsztain and Mindlin-owned companies, including IRSA, Cresud, Alto Palmero SA, Pampa Energia, Edenor and Petrobras Argentina. In at least two cases, ANSES has been used by both Elsztain and Mindlin to fraudulently acquire companies and expand their business empires.

Elsztain and Israel

In 2012, Elsztain made a gamble to begin building a new business empire, not in Argentina but in Israel. His leap into Israel’s market took many by surprise, not for his decision to invest in the country, but where and with whom he had decided to invest. That September, news broke that Elsztain had offered embattled Israeli businessman Nochi Dankner $25 million to keep the latter’s sprawling business empire — IDB, Israel’s largest holding company — afloat. Not only that, but he promised to infuse an additional $75 million in the near future, to the shock of Israel’s financial sector and even IDB shareholders, who had increasingly lost faith in Dankner.

Elsztain’s reasons for investing so heavily and seemingly out of nowhere to prop up a controversial Israeli tycoon and prop up IDB led to considerable speculation in Israeli media. Notably, Haaretz asserted that it was likely linked to Elsztain’s long-standing “Zionist activism” as well as a “religious-spiritual element” stemming from his closeness to the New York-based Chabad movement. Indeed, Elsztain had been introduced to Dankner by Chabad Rabbi Yoshiyahu Pinto, whose father-in-law, Shlomo Ben Hamo, is the chief rabbi of Argentina. Pinto has been an important figure in past investments of Elsztain and his role — as well as those of other Chabad rabbis in Elsztain’s business activities, including the unscrupulous — will be discussed in a subsequent article in this series.

Haaretz further noted that the $25 million gamble would likely cause controversy in Elsztain’s home country of Argentina given that the money originated from Elsztain’s IRSA, in which ANSES is heavily invested. Thus, the Israeli paper stated:

Elsztain is taking the money that Argentine … workers have invested in his companies for their future retirement for his own speculative investment, the object of which is to salvage Dankner’s control of the IDB group.”

Elsztain’s promise of investing $75 million more in Dankner’s Ganden Holdings, through which he owned IDB, had fallen flat by July 2013, a decision Elsztain had made just a matter of days after becoming IDB’s deputy chairman. Though Elsztain backtracked on his plans to help Dankner maintain his hold on the company, Elsztain had no plans to abandon his ultimate goal of influence over IDB’s business empire and joined forces with a relatively unknown Israeli businessman, Moti Ben-Moshe.

By the end of the year, and with help from the Israeli court system, Elsztain and Ben-Moshe had wrested control of the massive holding company from Dankner and become its new owners. Then, just two years later, Elsztain ousted Ben-Moshe and became the sole controlling shareholder of the megacompany. Elsztain’s total investment in IDB through IRSA and IRSA affiliates is now believed to surpass $420 million.

Eduardo Elsztain speaks at an IDB event in Tel Aviv, Israel, March 23, 2017. Photo | Shai Shachar

IDB is one of Israel’s largest companies and among its holdings are Israel’s largest chain of supermarkets, Shufersal (sometimes written as Super-sol); the cornerstone of the Israeli tech industry and parent company of Elbit weapon systems, Elron Electronics; Israel’s fourth largest airline, Israir; Israeli kosher dairy giant Mehadrin; and one of Israel’s largest internet providers, CellCom; among others.

Soon after Elsztain acquired control over IDB, prominent Elsztain allies took top positions at IDB subsidiaries. For instance, Matthew Bronfman — who is in business with the Rothschilds and is the son of Elsztain ally and associate Edgar Bronfman — became a top shareholder in Shufersal, while Saúl Zang — Elsztain’s longtime lawyer and an IRSA executive — became vice chairman of Elron Electronics. Elsztain’s sister Diana, who has long lived in Israel, was also placed on IDB’s board. Another person placed on the IDB board by Elsztain is Giora Inbar, who used to chair TAT technologies, an Israeli company with U.S. subsidiaries whose clients include Boeing, Lockheed Martin and the U.S. Army. In addition, Benjamin Gantz — presidential candidate in upcoming Israeli elections and former IDF chief of staff during the 2014 war with Gaza, was on the board of directors of Elron Electronics, whose chairman is Elsztain, until just this past week.

Aside from IDB, Elsztain has also — through a separate company, Dolphin Netherlands BV — increased his holdings in several other Israeli companies. These include Nova Measuring Instruments — which focuses on artificial intelligence, big data and is a key company in global circuit manufacturing — as well as Paz Oil, Israel’s largest oil and gas company. Another Israeli company in which Elsztain has sizable holdings is Magic Software, which now plays a key role in Argentine elections and will be treated in detail in a subsequent section of this article.

Though his massive Israel-based business empire is beginning to rival his Argentine empire in size and influence, Elsztain has shown in recent years that he desires to continue expanding his business interests in the Zionist state. Last January, news broke that Elsztain sought to acquire Bezeq, Israel’s largest telecommunications company, after its owner Eurocom, controlled by Israeli businessman Shaul Elovitch, was “pressured” to give up the company by some of Israel’s largest banks, including Israel Discount Bank. Notably, the controlling stake of Israeli Discount Bank is owned by Matthew Bronfman, who is also a main stakeholder in IDB company Shufersal and whose father was a close associate of Elsztain in IRSA and at the World Jewish Congress, where Matthew Bronfman has also held prominent roles.

Despite his friends in high places, Elsztain has encountered difficulty after difficulty in his efforts to acquire Bezeq as a result of Israel’s anti-centralization laws — laws that ironically had helped him take control of IDB from its previous owner. Elsztain has tried to sell off IDB’s CellCom subsidiary — Bezeq’s main rival — in order to acquire Bezeq, but without success. He has since turned his efforts to buying Eurocom’s subsidiaries piece by piece, starting with Spacecom, an Israeli satellite operator. It remains to be seen if Bezeq’s recent financial difficulties have given Elsztain cold feet or are part of a behind-the-scenes effort to weaken and then acquire the company. Given his history, both are equally plausible.

Elsztain’s ties to and influence in Israel will become increasingly important in subsequent installments of this series, as Israel’s government, as well as prominent elements of the Zionist lobby to which Elsztain is connected, have been and are involved in past and current efforts to force Argentina’s governments to relinquish Patagonia.

Elsztain representing Rockefeller, Rothschild interests in Argentina

As Argentine newspaper La Nación noted in 2005:

[Elsztain is] the Argentine businessman with the greatest [international] contacts in the business world … and, like no other Argentine, has a direct channel to many of the world’s wealthiest men, who in many cases become his [Elsztain’s] partner in local projects.”

Indeed, Elsztain and his associates are often the avenue through which international oligarchs insert themselves into Argentina’s economy and politics, first for Soros and now for much more powerful figures.

The Council of the Americas (COA) was originally founded in 1963 by David Rockefeller as the Business Group for Latin America, which two years later became known as the Council for Latin America and then the Center for Inter-American Relations before undergoing a final name change. From its founding to its current state, the COA has been the voice of the multinational corporations (and the oligarchs behind them) that represent the vast majority of U.S.-based private investment in Latin America. The organization is often described as the Latin American equivalent of the Council on Foreign Relations (CFR), which was chaired by David Rockefeller for several decades and has long been heavily funded by the Rockefeller Foundation. David Rockefeller founded the COA while serving as CFR chairman.

Rockefeller was the COA chairman from 1981 to 1992 and was honorary chairman until his death in 2017. The vast majority of the directors on COA’s board are executives of Latin American operations of major European and U.S. multinational corporations such as Shell Oil, JP Morgan, PepsiCo, Chevron, Boeing, Citigroup and Microsoft. One of the group’s chairmen after Rockefeller was John Negroponte, who was involved in the Reagan era cover-up of U.S. support for Latin American death squads and was deeply involved in the creation of the North American Free Trade Agreement (NAFTA), which was the “brainchild” of COA. Negroponte also served as U.S. ambassador to Iraq and later deputy secretary of state under George W. Bush and was the first Director of National Intelligence (DNI). Negroponte is currently COA chairman emeritus and on its board of directors.

The current COA chairman is Andrés Gulski, a former IMF official and Santander bank executive who is currently CEO and President of AES power company, which — alongside Mindlin and Lewis’ Pampa Energia — is one of the top electricity producers in Argentina. Gulski also served in Venezuela’s ministry of finance in the U.S.-backed, pre-Chávez government and more recently was on Barack Obama’s Export Council. COA’s current president and CEO is Susan Segal, a former JP Morgan executive who “was actively involved in the Latin American debt crisis of the 1980s and early 1990s, sitting on many Advisory Committees as well as serving as chairperson for the Chilean and Philippine Advisory Committees” while the former country was ruled by a brutal, U.S.-backed military dictatorship. She also received an award from Colombia’s then-President Alvaro Uribe, who once led Colombia’s right-wing narco-death squads.

While COA has long been formed and funded by Western multinational corporations, among the handful of Latin American-based companies that are both “elite” members and sponsors of the organization are IRSA and Pampa Energia. Other prominent COA sponsors include Citigroup, JP Morgan, and Soros’ Open Society Foundations. Elsztain and Mindlin are also both members of COA and are regular speakers at the annual Argentina Investment Conference that COA jointly hosts with Blackrock, the world’s largest investment management corporation. Mindlin and Elsztain also serve on COA’s International Advisory Council.

In addition to COA, Elsztain is a regular attendee of the World Economic Forum (WEF or “Davos”), as is Marcelo Mindlin. Elsztain is also a member of the Group of 50 (G50), which describes itself as “a select group of business leaders who head some of the most significant and forward-looking enterprises in Latin America.”

Eduardo Elsztain, left, with Argentine President Mauricio Macri on the sidelines of the 2016 Davos summit. Photo | Twitter

Membership is by invitation only. The G50 was founded in 1993 by Moses Naím, former director of Venezuela’s Central Bank and Venezuela’s minister of trade and industry in the 1990s, as well as former executive director of the World Bank. Naím, who still chairs G50, is also on the board of directors of Soros’ Open Society Foundations. G50 was originally founded with funding from the Carnegie Endowment for International Peace, which itself is funded by the Rockefeller Brothers Fund, the Open Society Foundations, and the U.S. and U.K. governments, among others. Naím is also on the board of directors of AES, whose president and CEO is also current COA Chairman Andrés Gulski.

While Elsztain and Mindlin are both well-connected to both George Soros and the Rockefeller-founded Council of Americas, Elsztain, for his part, shares ties with other well-known families of oligarchs: the Rothschilds and the Bronfmans. Elsztain’s close ties with the Bronfmans and the Rothschilds have largely manifested through his prominent positions at the global Zionist lobby organization, the World Jewish Congress (WJC), whose long-time president from 1981 to 2007 was Edgar Bronfman, the Seagram billionaire who was also a close friend of Elsztain and himself a key shareholder in Elsztain’s IRSA. Elsztain served previously as treasurer and chairman and is currently a vice president of the WJC and chair of the WJC business council. The WJC is currently chaired by David de Rothschild.

In addition to his connections to the Bronfmans through IRSA and WJC, Elsztain also serves on the board of Endeavor Argentina — the Argentine branch of Endeavor Global, whose chairman is Edgar Bronfman Jr.

The role of the Rothschilds, Bronfmans and WJC in the events currently unfolding in Argentina — as well as the roles of other pertinent elements of the global Zionist lobby — will be explored in detail in a subsequent installment of this series. However, it is worth pointing out that the fortunes of the Rothschilds have become increasingly intertwined with those of the Rockefellers — particularly after RIT Capital Partners bought 37 percent of Rockefeller Financial Services in 2012 — as well as those of the Bronfmans, after the 2013 creation of Bronfman E.M. Rothschild E.L. LLC.

As these powerful oligarch dynasties move closer together, the links between these families and Elsztain should be cause for concern, in light of his role and the roles of his associates in bringing economic upheaval to Argentina and then directly profiting from that upheaval. Indeed, as investigative journalist and researcher Vanessa Beeley told MintPress, Elsztain’s — as well as Mindlin’s — connections to these groups and clans of oligarchs betrays their role as the Argentine faces of these powerful individuals who seek to claim and exploit Argentina’s resources:

Elsztain and Mindlin’s close connections to a merging network of some of the most powerful globalists in the world today suggest their role to be one of sniffing out the opportunities and laying the groundwork for hostile take-over of resources and infrastructure by these elite scavengers who prey upon target nations, protected from view by the likes of Elsztain and Mindlin, who are little more than mafia outreach agents.”

Getting their hooks into the voting machines

As the influence of Elsztain, Mindlin and their associates has expanded in Argentina as well as in Israel, this small, close-knit group of powerful billionaires has now set its sights on consolidating political power in Argentina for themselves and their even more powerful backers. Though the presidency of Macri has seen their influence grow in new and troubling ways, new evidence shows that Elsztain, with the backing of the Rothschild banking family, has set his sights on Argentina’s voting system.

For the past few years, Macri’s government has been heavily promoting the need for electronic voting systems in Argentina, which it argues are needed to modernize the country’s current paper-ballot system. However — as has been seen in other countries, including the U.S., where such systems have been implemented — the results of elections run on electronic voting systems can be easily manipulated and such manipulations are effectively impossible to detect.

Election forensics specialist Jonathan Simon, author of CODE RED: Computerized Elections and the War on American Democracy, had this to say about the vulnerability of such voting systems to interference:

They’re often rushed into use with great promises of speed, convenience, and accuracy, but these fully computerized voting systems — particularly those that provide no paper record of votes cast — have turned out to be problematic, to say the least, everywhere they have turned up, including the U.S. and several European countries. In fact the trend now is to ditch them in favor of return to paper-based systems. Ireland literally turned its voting computers into landfill; Norway, Germany, The Netherlands, and gradually the U.S. have all taken them out of service.

The reason is simple: as computers, this voting equipment is vulnerable not only to outsider hacking but to insider manipulation. It is trivial to program them to add, subtract, switch votes — and this is true whether or not they are hooked up to the internet. The worst part is that there is absolutely no way of verifying or validating the election results spit out by this equipment. All the hardware and software has been ruled ‘proprietary’ — corporate property, and off-limits to inspection by anyone, including governments.”

Simon also told MintPress that electronic voting machines, in contrast to making the voting system more “transparent” as Macri has claimed, instead can be used by politicians who wish to remain in power but unaccountable for their actions while in office:

If I wanted to take over a country — stay in power despite doing things that would surely get me voted out — I could stage a coup and roll tanks down the streets of the capital. Or I could install an electronic voting system — as Macri is trying to do in Argentina and as the right wing managed to do in 2002 in the U.S. — and achieve the same result without firing a shot, without provoking outrage or resistance, and without altering people’s perception that they lived in a democracy.

When you see politicians and powerful figures in a nation pushing such concealed and unverifiable systems for vote counting, the first thing you want to do is look past the marketing campaign — the talk of ‘transparency,’ which is nonsense, speed, convenience, etc. — and ask one very simple question: ‘Why?’”

Concerns about manipulation only increase when the manufacturers and programmers of those voting systems have troubling connections to oligarchs or foreign governments. Unfortunately for Argentina, the electronic voting machines being promoted by Macri have many such troubling connections.

Since his 2015 presidential campaign, Macri has pushed for the implementation of electronic voting nationwide, calling it necessary for creating “a more transparent voting system.” By 2017, Macri’s “comprehensive” voting reform legislation, which called for electronic voting nationwide, was passed by Argentina’s Congress — only to remain essentially frozen in its implementation, as holdovers from the previous administration in the government’s bureaucracy have worked to block the nationwide shift to digitized voting. Notably, a recent poll conducted in Argentina found that 60% of respondents would never consider voting for Macri in future elections.

Though the voting systems were not implemented nationwide, they are already being used in many areas of Argentina, including the city of Buenos Aires (population 2.89 million) and the provinces of Salta (1.2 million), Córdoba (3.3 million), Chaco (1 million), Tucumán (1.4 million), Santa Fe (3.2 million), and the Patagonian province of Neuquén (0.5 million). As a consequence, despite the lack of a nationwide system, more than 25 percent of Argentina’s population already votes using electronic machines, all of which are incidentally manufactured by a single company, Magic Software Argentina (MSA).

Concerns over MSA were voiced early-on in Argentine media, such as a report published in Letra P that noted that MSA had developed a close relationship with members of Macri’s inner circle and his political party in prior years, suggesting a conflict of interest. In addition, just last week, a man attempting to use an electronic voting machine in the Nequén province filmed how the MSA-made voting machine printed out a result that was entirely different from the one he had chosen, prompting him to ask to vote again for his chosen candidate, a request that was initially denied. After the incident, several machines were found to be working improperly.

Though such reports are troubling, they barely scratch the surface of MSA and the more likely and troubling reasons why this company was given control over the democratic processes in many Argentine provinces and, if Macri gets his way, the entire country.

Magic Software Argentina was created in 1995 by Sergio Osvaldo Orlando Angelini and Alejandro Poznansky and, as noted by the Argentine outlet El Disenso, specializes in “importing, adapting and commercializing informatic systems in Argentina as well as representing and being the national face of foreign business like Magic Software Enterprises,” MSA’s parent company.

Magic Software Enterprises (MSE) was originally known as Mashov Software Export and is an Israeli software company headquartered in Or Yehuda. In 1991, the company changed its name and became the first Israeli software company to be listed on the Nasdaq. MSE has long had a close relationship with Israel’s military, the Israel Defense Forces (IDF), which was reaffirmed in 2010 when MSE was tasked with upgrading software systems for the IDF and Israel’s military police.

El Disenso noted in 2017 that MSE, as a result of having its headquarters in Israel as well as a branch in the United States, “is subject to the jurisdiction of Israel as well as North American [i.e., U.S.] courts… both countries impose strict security protocols that permit their national government[s] practically unlimited access to [company] information.”

While concerns about undue influence or meddling by either the U.S. and/or Israel are valid, an examination of the power behind MSA and its parent company MSE reveals something much more troubling, as well as just how influential Eduardo Elsztain has become.

MSE’s largest shareholders are IDB Development Corp Ltd and Clal Insurance Enterprises Holdings Ltd., and smaller shareholders include the Rothschild banking family through the firm Edmond de Rothschild Holdings. As previously mentioned, IDB Development Corp was acquired by Eduardo Elsztain in 2015. In addition, a majority stake in Clal Insurance Enterprises — MSE’s second largest shareholder — is owned by Dolphin Netherlands B.V., which incidentally is a subsidiary of IRSA, and Elsztain is chairman of its board. In other words, the most powerful and influential shareholder in both Magic Software Enterprises, and its Argentine subsidiary Magic Software Argentina, is none other than Eduardo Elsztain.

Devouring Argentina: a capitalist feast in many courses

In summary, through political connections, corruption and white-collar crime, this network of billionaires — the most visible of whom is Eduardo Elsztain — has essentially taken control of not only the bulk of Argentina’s resources — its electricity, its land, its agriculture, its water, its financial system — but also its voting system.

Yet, far from being purely an effort of powerful Argentine billionaires like Elsztain and Mindlin, control over Argentina’s economy, government, industry and land has long been a goal of powerful oligarchs dating back at least 70 years. Those very figures successfully engineered Argentina’s economic collapse in the early 2000s and then — through intermediaries close to Henry Kissinger, the IMF and the world’s largest banks — greatly pressured its government to relinquish Patagonia in exchange for “debt relief” from the economic chaos they had created.

The next installment of this investigative series will focus on Marcelo Mindlin and the interests of the Mindlin-Elsztain network in oil and gas in Argentina’s Patagonia, as well as in the contested Falkland Islands.

Whitney Webb is a MintPress News journalist based in Chile. She has contributed to several independent media outlets including Global Research, EcoWatch, the Ron Paul Institute and 21st Century Wire, among others. She has made several radio and television appearances and is the 2019 winner of the Serena Shim Award for Uncompromised Integrity in Journalism.

April 5, 2019 Posted by | Corruption, Deception, Ethnic Cleansing, Racism, Zionism, Timeless or most popular | , , , , | Leave a comment

Washington told Ukraine to end probe into George Soros-funded group during 2016 US election – report

RT | March 27, 2019

An NGO co-funded by George Soros was spared prosecution in 2016 after the US urged Ukraine to drop a corruption probe targeting the group, the Hill reported, pointing to potential shenanigans during the US presidential election.

Bankrolled by the Obama administration and Hungarian-American billionaire George Soros, the Anti-Corruption Action Centre (AntAC) was under investigation as part of a larger probe by Ukraine’s Prosecutor General’s Office into the misallocation of $4.4 million in US funds to fight corruption in the eastern European country.

As the 2016 presidential race heated up back in the United States, the US Embassy in Kiev gave Ukraine’s Prosecutor General Yuri Lutsenko “a list of people whom we should not prosecute” as part of the probe, the Hill reported. Ultimately, no action was taken against AntAC.

Lutsenko told the paper that he believes the embassy wanted the probe nixed because it could have exposed the Democrats to a potential scandal during the 2016 election.

A State Department official who spoke with the Hill said that while the request to nix the probe was unusual, Washington feared that AntAC was being targeted as retribution for the group’s advocacy for anti-corruption reforms in Ukraine.

AntAC wasn’t just the benefactor of well-connected patrons – at the time it was also collaborating with FBI agents to uncover then-Trump campaign manager Paul Manafort’s business dealings in Ukraine. Manafort later became a high-profile target of Special Counsel Robert Mueller’s probe into alleged Russian collusion, and was sentenced to seven-and-a-half years in prison for tax fraud and other financial crimes.

Lutsenko divulged in an interview with the Hill last week that he has opened an investigation into whether Ukrainian officials leaked financial records during the 2016 US presidential campaign in an effort to sway the election in favor of Hillary Clinton.

While AntAC may have failed to help the FBI find the Russia collusion smoking gun, the group’s activities constitute yet another link between the anti-climactic Russiagate probe and Soros, a Democrat mega-donor who bet big on Hillary Clinton taking the White House in 2016.

In 2017, the billionaire philanthropist siphoned money into a new group, the Democracy Integrity Project, which later partnered with Fusion GPS to create the now-infamous Steele dossier.

Spokespersons for AntAC and the Soros umbrella group Open Society Foundations declined to comment on the Hill’s scoop.

Ironically, the prosecutor general who had preceded Lutsenko, Viktor Shokin, resigned under pressure from Washington – which accused Shokin of corruption.

Virtuous US officials continue to make similar demands of Ukraine’s justice system. Earlier this month, Washington urged the Ukrainian government to fire its special anti-corruption prosecutor, again over accusations of administrative abuse.

March 27, 2019 Posted by | Corruption, Deception, Russophobia | , , , , , | Leave a comment

‘Dark Money’ Group Gave Millions to Nonprofit Working on Steele Dossier – Report

Sputnik – 11.03.2019

The Daily Caller has revealed a new report on dark money flowing into an organisation with close links to Fusion GPS and Christopher Steele – key figures in the investigation into US President Donald Trump’s alleged collusion with Russia during the 2016 election.

Fund for a Better Future (FBF), a California-based group, donated $2,065,000 to The Democracy Integrity Project (TDIP), the non-profit that contracted with private investigative firm Fusion GPS and Christopher Steele, author of the Trump-Russia dossier, to probe POTUS, according to IRS filings reviewed by The Daily Caller News Foundation (TheDCNF).

TDIP was founded in 2017 by Daniel Jones, a consultant who worked for Dianne Feinstein, a California Democrat and the first female chair of the Senate Intelligence Committee. Jones told the FBI that he had hired Fusion GPS and Steele to continue the investigation into alleged collusion between the Trump team and Russia in 2016.

Jones reportedly told an associate that TDIP operated as a “shadow media organisation helping the government”, and suggested that his team had planted several articles against President Trump.

Still, little is known about the donors of the two organisations – TDIP and FBF, but according to The Daily Caller, this type of public advocacy group is most closely associated with “dark money” donations.

Scott Walter, the president of the Capital Research Centre, a conservative watchdog, said this was an example of “dark money”:

“You’ve found one ‘dark money’ outfit providing dark millions to another ‘dark money’ outfit and refusing to reveal anything to you. That’s ‘dark’ two or three times over. Ironically, ‘dark money’ is most often applied only to conservative funding”, Walter said, adding that “the Left has a vast empire of ‘dark money’ groups, including the Fund for a Better Future and The Democracy Integrity Project”.

According to FBF’s recent audit, the group has four key donors, who have not been identified. In the meantime, one renowned TDIP donor has successfully been identified and is none other than Hungarian-American billionaire George Soros.

A spokesman for Soros told The New York Times last October that the billionaire had contributed $1 million to TDIP. The revelation came only after TheDCNF reported that Jones had disclosed to his associate that Soros was one of TDIP’s donors.

A report release by the House Intelligence Committee in April 2018 suggests that Jones told the FBI a year before that his group would receive $50 million in funding from seven to ten wealthy funders from New York and California.

Jones went on to say that TDIP “planned to share the information he obtained with policymakers… and with the press”, and that his organisation “had secured the services of Steele, his associate [redacted], and Fusion GPS to continue exposing Russian interference in the 2016 US presidential election”.

Fusion GPS, founded by ex-Wall Street Journal reporter Glenn Simpson, hired Christopher Steele, a former MI6 officer, in June 2016. At the time, Fusion was working for the Hillary Clinton campaign and the Democratic National Committee to look into Trump’s alleged links to Russia.

Simpson’s firm hired Steele to compile a disparaging dossier that contained unverified allegations that Trump took part in activities that could make him vulnerable to Russian blackmail attempts. The White House has flatly rejected the allegations, with POTUS slamming the dossier as “fake” and “discredited”.

Russia has also denied any interference in the election process, stressing that the allegations were made up to excuse the defeat of Trump’s rival.

The ongoing investigation of Special Counsel Robert Mueller has also failed to find any evidence that would implicate Trump directly with Russia.

March 11, 2019 Posted by | Deception, Russophobia, Timeless or most popular | , , | Leave a comment

The Tale of “Count” Soros and the Young Latvian State he Destroyed

By Martin Berger – New Eastern Outlook – 20.01.2019

All across the globe alternative media sites would typically describe George Soros as the mastermind of aglobalistmovement, who would undermine any society it can profit from through subversion, manipulation and trickery.

As it’s been revealed by the Telegraph, George Soros, the billionaire known as the man who “broke the Bank of England”, is backing a campaign to overturn Brexit, while remaining one of the three senior figures linked to the Remain-supporting campaign group Best for Britain. Reportedly, he handed over some 500 thousand dollars to this movement in a bid to lead a second referendum to keep Britain in the EU.

In turn, Donald Trump would describe this so-called philanthropist in his Twitter posts as a donor to anti-Trump protesters, while the president’s family and closest advisers are said to go much further. To illustrate this claim it’s enough to mention that his son – Donald Trump Jr. would re-tweet a claim by the comedian Roseanne Barr that George Soros is a Nazi.

It’s been noted that on Fox News, in Republican fund-raising appeals and in research by conservative advocacy groups, the name of George Soros is invoked as an all-purpose symbol of liberalism run amok.

It’s curious that Turkey’s President Recep Tayyip Erdogan accused George Soros of supporting anti-government protests in central Istanbul of 2013 and other countries around the world. The protests swelled from a demonstration to the biggest political challenge that then-Prime Minister Erdogan had faced against his rule.

Further still, the New York times would state that:

The closing advertisement for Mr. Trump’s 2016 campaign featured Mr. Soros — as well as Janet L. Yellen, the chairwoman of the Federal Reserve at the time, and Lloyd Blankfein, the chief executive of Goldman Sachs, both of whom are Jewish — as examples of “global special interests” who enriched themselves on the backs of working Americans.

One can often hear geopolitical analysts describing Soros as «one of the top disclosed donors to American political campaigns in the modern campaign finance era», but the sad truth is that he donated many millions more to political nonprofit groups operating all across the globe that are not liable to disclose their true donors in most states.

Igors Meija, the chairman of the board of directors of Latvia’s construction company Constructus LV, in one of his recent speeches has quite colorfully described the true nature of the “selfless donations” that George Soros is know of making, ruining Latvia and its economy through those. In particular, the CEO revealed that Soros would often brag that he spent 90 million dollars on “supporting democracy” in Latvia. Yet if one is to take a closer look at the profits Soros and the powerful members of his closed club like the Rothschilds reaped from these investments, one can safely state that they’ve made a lot of money by donating them. Among the most noticeable assets that Soros and other oligarchs own is the Lativian external debt that has recently reached 11 billion dollars due to machinations that Soros pulled off in cooperation with the bribed Latvian officials. This amounts to 6,515 thousands dollars that each Latvian resident has to pay, or 12,509 dollars taken from each economically active person. Even to service this debt Latvian tax payers have to give away 1,1 million dollars a day of their hard-earned cash! Just three months of debt servicing amounts to the 90 million dollars Soros spent on “promoting democracy“ in Latvia! One can admit that Soros and the likes of him know how to get more than impressive ROI rates.

If nothing changes in the foreseeable future and the dire demographic situation in Latvia won’t improve, each economically active resident of Latvia will have to pay 23,882 dollars to the kind philanthropists that ruined their country. Igors Meija complains that on top of this all, Soros managed to “liberalize” local financial sector by eliminating all Latvian competitors from it, handing over the money of the ruined Latvian banks, such as Latvijas Krājbanka, Trasta komercbanka, ABLV, to overseas debt holders. .

Igors Meija is convinced that this “philanthropist” his “club” will stop carnivorous practices, especially once they’ve realized that the obedient Latvian bureaucracy will do anything they demand it to do in a bid to stay in power and profit from the local population. The CEO is convinced that Latvia is reminiscent of America in post-Columbian era. Once the “pale-faced do-gooders” landed on the Latvian shores and offered glass mirrors and beads to the local population in exchange for diamonds and gold, Latvians have had a hard time to make their both ends meet.

Similar cases of debt enslavement by Soros and the likes of him can be found in various countries all across the world, where Soros carries on its “philanthropic activities”.

However, Western financial and political elites have been receiving significant dividends from defending George Soros in a multitude of MSM platforms that they own, deliberately hiding the true nature of this soulless plutocrat. Of course, among such media outlets one can find the Guardian, the New York Times and the Financial Times on top on a number of other publications, that have already lost all credibility with the Western public due to the extensive amount of shill work they do for the Western financial elites.

January 20, 2019 Posted by | Economics, Mainstream Media, Warmongering | , | 1 Comment

Soros, Fake News & Italian Media: Journalist Reveals Plot to Put Rome Under Austerity

Sputnik – January 20, 2019

Sputnik Italia contributor Alessio Trovato investigates the purpose of George Soros’ recent closed-door meeting with European Commission vice-president Frans Timmermans, and broader campaign to convince Brussels to put Italy under the supervision of the ‘troika’ (the European Central Bank, the EC and the International Monetary Fund).

George Soros, a sworn enemy of the present right-populist coalition government in Rome, has been on something of a mission to put Italy under austerity, with Italian media reporting on such efforts going back to at least 2011. Last October, in an explosive interview for Italian TV, former Prime Minister Mario Monti revealed that Soros had called him at the height of the European sovereign debt crisis eight years ago, urging Italy to accept ‘assistance’ from the IMF to dig out from under its debt problem. Monti refused at the time, saying following Soros’ advice would have turned Italy into another Greece.

On November 26, 2018, in a meeting in Brussels with Timmermans, along with a representative of EC President Jean-Claude Juncker, Soros was again assumed to have brought up the debt issue, with Italian media speculating heavily regarding the vague comments of an EC spokesperson, who said only that they “cannot confirm or deny whether Italy’s budget was discussed.”

Meanwhile, Sputnik Italia contributor Alessio Trovato writes, Soros’ Open Society Foundations has been cutting paychecks “to a considerable number of journalists and influencers whom (surprise) constantly refer to him as a ‘benefactor’ and ‘spontaneously’ support all of his campaigns, including his support for migration, mondialism, Russophobia and colour revolutions.”

A big part of the problem, according to Trovato, is that the mainstream media continues to completely ignore Soros’ activities, or to report on them only with reluctance, even as the billionaire seeks to interfere in democratic processes and the internal affairs of sovereign nations.

Soros’ Agents in Mainstream Media vs. Italy’s National Interest

“Even journalists who do not receive ‘favours’ from the magnate are either incapable of saying anything on this subject or prefer not to do so,” Trovato wrote. “Hence we come to the case of Ivo Caizzi, Luciano Fontana and Federico Fubini, who are likely to become a classic in the annals of Italian journalism, and show the battle for journalistic independence being waged inside the mainstream media.”

Late last year, Caizzi, the Brussels correspondent of Italy’s highly influential Corriere della Sera newspaper, leaked internal email communications accusing Fubini, the paper’s chief economics commentator, and Fontana, its executive director, of publishing ‘Fake News’ in November about ‘inevitable sanctions’ against Italy for its violation of EU budget legislation. In reality, Rome managed to avoid sanctions, reaching a compromise deal with Brussels in December. However, reports of imminent sanctions from a respectable mainstream newspaper are thought to have threatened the country’s economic stability.Last week, Caizzi wrote an open letter to his employers, asking them to respond to several serious questions in the interests of the newspaper, his fellow journalists, and readers. In the editorial, the journalist asked whether editor-in-chief Fontana’s behaviour has been corrected, and whether it would be appropriate for Fontana to limit himself to expressing his personal opinions to editorials, op-eds and comments. Caizzi asked whether reports of ‘imminent sanctions’ could have adversely affected the financial markets and played in the hands of speculators (who, incidentally, include Soros) betting on the Italy’s destabilization, the collapse of the country’s stock market, and the growth of yields on Italian government obligations.

“Can we hope that in 2019, Corriere will return to its motto of ‘providing independent and high-quality information and ensuring maximum reliability of the news from the first to the last page?” Caizzi asked.

Commenting on the editorial, Trovato suggested that “even the rebellious Caizzi” did not comment on two issues which “he is certainly aware of.”

Specifically, Trovato noted, “Soros met Frans Timmermans behind closed doors in Brussels [in November]. The 88-year-old Soros is not one to head off to Brussels for no reason. If he is talking to someone, it means he has something to ask, or offer. Mr. Timmermans is not just anybody, but the so-called ‘spitzenkandidad’, the lead candidate for the presidency of the European Commission in the event of victory for the socialists and the democrats in the upcoming elections to the European Parliament. What did they talk about? A trifle –Soros seems to have asked Timmermans to take measures so that the European Commission rejects the Italian tax maneuver to allow the troika to be brought to Italy. In effect, Soros essentially asked Juncker’s deputy… to turn Italy into the same kind of hostage to the EU as Greece. In this sense, [Corriere’s reporting] turned Italian media into a sort of fifth column, preparing the markets for the upcoming speculative moves from the inside.”

Secondly, the journalist noted, Federico Fubini is a member of the European Advisory Board of the Open Society Foundations, and, ironically, on the European Commission’s ‘expert group on Fake News’.

“The point is, how can one believe that Europe is struggling against Fake News when it also produces it? Can we believe in the impartially of information published thanks to the ‘donations of generous and disinterested benefactors’?” Trovato asked.

Ultimately, the Sputnik Italia contributor noted, “our only chance for survival lies in being aware of what’s going on and in our own analytical skills. Discuss, doubt and check everything – otherwise you will never understand who you’re up against. Maybe it’s a troll – an agent of the Kremlin, or perhaps someone funded by the Open Society, the Aspen Institute, the Bilderbergs, the Atlantic Council, the CIA, Mossad, the FSB, a proponent of the troika trojan horse, or just about anyone else. Never trust! Even those who tell you not to believe anyone!”

January 20, 2019 Posted by | Corruption, Deception, Economics, Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Russophobia | , , , | Leave a comment

Is Canada Huawei Arrest Attempt to Sabotage Trump Xi Talks?

By F. William Engdahl – New Eastern Outlook – 19.12.2018

The arrest of the CFO of the China’s largest telecoms equipment company, Huawei, carries hallmarks of deep state or behind-the-scenes sabotage designed to rupture recent progress between US President Trump and China President Xi Jinping on strategic issues. Here are some elements of the case that smack of insider sabotage from the US side, with complicity of Five Eyes member Canada.

After months of trade tariff clashes between USA and China, US President Donald Trump met with China President Xi Jinping during the Buenos Aires G-20 Summit. There the two issued a positive joint statement in which it was stated that the US on January 1 will impose a “cease-fire” and freeze current tariffs at 10% on the $200 billion of Chinese imports to the US, not raising it to 25% as scheduled. For his part, Xi agreed to resume buying US soybeans and other agriculture and energy products to cut the trade imbalance. Most interesting and little-discussed in western media coverage, on the US request, Xi also agreed to list the controversial chemical Fentanyl as a Controlled Substance, meaning that people selling Fentanyl to the United States will be subject to China’s maximum penalty under the law.

As well, they agreed to immediately begin negotiations on key US issues including forced technology transfer, intellectual property protection, non-tariff barriers, cyber intrusions and cyber theft, services and agriculture to be completed within 90 days or face resumption of the planned 25% tariff raise.

The offer by Xi to control Fentanyl, one of the most deadly synthetic drugs that has caused tens of thousands of deaths in the USA, was notable. According to U.S. law enforcement and drug investigators, China is the main supplier of fentanyl to the United States. There criminal organizations mix the Fentanyl powder with heroin. Also according to the US DEA, China companies ship Fentanyl to key points in Canada and Mexico. From Mexico it is usually repackaged by the Mexican drug cartels and smuggled into the US.

Canada Surprise?

In other words China had agreed to open strategic issues in bilateral relations that could have major positive implications for resolving the trade conflicts and other issues not public. On December 5 in Vancouver Canadian authorities arrested Meng Wanzhou, the CFO and board member of China’s Huawei Technologies Co Ltd. She is also daughter of the founder and CEO.

The arrest, reportedly on charges of illegal activities in regard to US sanctions on Iran, is unprecedented. In August the US President signed an order banning Huawei hardware in US government communications networks on grounds of national security. Huawei is at the heart of China’s vigorous effort to dominate the emerging 5G communications networks. The company is today the world’s second largest smartphone maker after Samsung and ahead of Apple and the world’s largest manufacturer of telecom network equipment with $92 billion in sales. US President Trump in August authorized a ban on the company’s hardware in US government networks, citing national security concerns – particularly in relation to the rollout of 5G networks.

That there have been growing conflicts between China and Washington over Huawei is clear. What is bizarre about the Canadian arrest of Meng, now on bail and awaiting extradition to the US, is the fact that it took place on the same day Trump and Xi in Buenos Aires were engaged in critical trade talks. According to Trump National Security adviser, John Bolton, the President was not informed beforehand of the Canadian arrest plan.

Whatever the case with many charges of hidden espionage devices embedded in Huawei technology, or Iran sanctions violations, the Canadian arrest of CFO Meng Wanzhou is having explosive consequences inside China. The CCP People’s Daily, in an editorial, wrote on December 9, “To treat a Chinese citizen like a serious criminal, to roughly trample their basic human rights, and to dishonor their dignity, how is this the method of a civilized country? How can this not make people furious?”

In an unusual step, in the midst of the fray, Donald Trump announced that if necessary to conclude positive China trade talks, he would be ready to intervene with the US Justice Department into the controversy. On December 12 in a Reuters interview Trump stated, “Whatever’s good for this country, I would do. If I think it’s good for what will be certainly the largest trade deal ever made – which is a very important thing – what’s good for national security – I would certainly intervene if I thought it was necessary.”

Beijing Response

So far there are more unanswered questions than answers. However, it appears that Beijing is being extremely careful not to allow the affront–ordinarily a huge face loss for the Chinese to have one of their national champion company senior people treated so–to disrupt relations with the Trump Administration. Rather than retaliate by going after the many top US executives in China, it arrested a former Canadian diplomat in Beijing on suspicion of “endangering national security,” as well as a Canadian entrepreneur with business ties to North Korea.

The connections of that former Canadian diplomat are more than interesting.

Michael Kovrig previously worked as a Canadian diplomat in Beijing, Hong Kong and the United Nations. Chinese national security police took him into custody on December 10 in Beijing. Kovrig is officially listed as “North East Asia adviser” for something called the International Crisis Group. 

The International Crisis Group is an NGO with a knack for being involved in key conflict zones such as Myanmar. The magazine Third World Quarterly in a peer-reviewed article in 2014 accused the ICG of “manufacturing” crises.

It was founded by Trump nemesis and Hillary Clinton supporter, George Soros. The Trustees of Kovrig’s employer, the International Crisis Group, include some very notable names. One is of course founder and funder, George Soros. Another trustee is a Canadian billionaire, Frank Guistra. Make a note of the name as it is likely to appear in the news in coming weeks as details emerge of FBI and other US investigations into illegal or shady dealings of the tax-exempt Clinton Foundation. Frank Giustra President & CEO, Fiore Financial Corporation, is a big donor to the Clinton Foundation where he also sits on the board.

His Giustra Foundation works with Elevate Social Businesses, formerly Clinton Giustra Enterprise Partnership, the International Crisis Group, Global Refugee Sponsorship Initiative, and other partners. Guistra’s UrAsia Energy Ltd. appears in the investigation of the infamous Uranium One scandal during Hillary Clinton’s term as Secretary of State, which some believe is the real “Russiagate” scandal. Soon we will know more as litigation in the US proceeds.

In sum, it appears that Xi Jinping has chosen a highly interesting target for retaliation in the Canadian arrest of Huawei’s CFO. To date it appears that, if it were the aim of certain dark networks in US and Canadian governments and intelligence to sabotage any constructive USA-China dialogue by the unprecedented arrest of the Huawei senior executive, it may have backfired. The next weeks will tell more.

December 19, 2018 Posted by | Deception, Economics | , , , , , , , | Leave a comment