Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

Now will the BBC retract its lies over vaccine threat in pregnancy?

By Kathy Gyngell | TCW Defending Freedom | April 29, 2022

WHAT I’ve Seen in the Last Two Years Is Unprecedented’: Physician on Covid Vaccine Side Effects on Pregnant Women. This was Wednesday’s front-page headline on the US newspaper Epoch Times.

You may remember how from early on in the Covid vaccine roll-out the former Pfizer chief Mike Yeadon, as part of his many warnings against the new gene ‘vaccines’, strongly advised against jabbing pregnant women. Not only had there been no pre-clinical reproductive toxicology testing but research on rats showed that the vaccine accumulated in the ovaries. Needless to say the BBC was first out of the traps to dismiss fears that the vaccines could harm fertility or cause miscarriages, and to target Yeadon personally. It put out a special propaganda (News) ‘reality check’ report claiming that the study showing the vaccine accumulating in the ovaries was ‘false’.

It did not take long for TCW’s Neville Hodgkinson, an experienced medical and science journalist, to show just whose claim was false. Once again, however, the BBC got away with it, as have others in ‘authority’. 

Will there be any retraction or apology now senior obstetricians are putting their heads above the parapet to report on what they have been seeing amongst their patients?

Dr James Thorp is one such, an extensively published 68-year-old US specialist in obstetrics and gynaecology as well as maternal-foetal medicine, who has practised for more than 42 years. He told Epoch Times that he sees 6,000 to 7,000 high-risk pregnant patients a year and that many complications among them are due to the Covid vaccines.

‘I’ve seen many, many, many complications in pregnant women, in moms and in foetuses, in children, offspring, foetal death, miscarriage, death of the foetus inside the mom,’ he said, adding that what he has seen in the last two years is unprecedented.

Thorp goes on to explain that although he has seen a visible increase in foetal death and adverse pregnancy outcomes associated with the Covid-19 vaccination, attempts to quantify them ‘are hampered by the imposition of gag orders on physicians and nurses’ imposed in September 2021.

You can see the full article here – it is well worth reading.

The tragedy is, as Mike Yeadon comments in the article, that ‘adverse impacts on conception and ability to sustain a pregnancy were foreseeable’. They were, and he did his best to warn us of them, but all the BBC was interested in was discrediting him.

To remind the BBC, this is what he said then, to a Truth for Health Foundation conference, about the special dangers to women of child-bearing age from the gene-based vaccines, as reported by Neville Hodgkinson. 

‘We’re being lied to . . . The authorities are not giving us full information about the risks of these products . . . The first is that we never, ever give experimental medicines to pregnant women. The thalidomide tragedy of the 1950s and 60s, in which a new product for morning sickness gave rise to at least 10,000 birth malformations, taught us that babies are not safe and protected inside the uterus, which is what we used to think. Interference by a chemical or something else at a critical stage of development could lead to irreparable damage.

‘Our government is urging pregnant women and women of childbearing age to get vaccinated, and they’re telling them they’re safe. And that’s a lie, because those studies have simply not been done. Reproductive toxicology has not been undertaken with any of these products, certainly not a full battery of tests that you would want.

‘That’s bad enough. Because it tells me there’s recklessness. No one cares. The authorities do not care what happens. But it’s much worse than that.’

Yeadon said he had seen a copy of the biodistribution report obtained from the Japanese regulator. To his horror, he said, ‘what we find is the vaccine doesn’t just distribute around the body and then wash out again, which is what you’d hope. It concentrates in the ovaries of rats, at least 20-fold over the concentration in other background tissues like muscles. And a general rule of thumb in toxicology is: if you don’t have any data to contradict what you’ve learned [from the animal studies], that’s the assumption you make for humans.

‘So my assumption at the moment is that these vaccines are concentrating in the ovaries of every female who has been given them. We don’t know what that will do, but it cannot be benign and it could be seriously harmful.’

His third concern, shared by a German doctor in a petition to the European Medicines Agency eight months ago, is that the spike protein produced by the vaccine ‘is faintly similar – not very strongly – to an essential protein in your placenta, something that’s absolutely required for both fertilisation and formation and maintenance of the placenta’.

The worry was that an immune response to the spike protein might cause antibodies to bind to the placental protein as well.

There was more. He concluded: ‘I think you can only expect that that is happening in every woman of childbearing potential. What the effect will be, we can’t be certain, but it can’t be benign.

‘So I’m here to warn you that if you are of child-bearing potential or younger, so not at menopause, I would strongly recommend you do not accept these vaccines.’

May 1, 2022 Posted by | Fake News, Mainstream Media, Warmongering, War Crimes | , | 1 Comment

Breaking the Spell

The Holocaust: Myth and Reality, Overview of the book by Dr. Nicholas Kollerstrom

BY ANTONY C. BLACK • UNZ REVIEW • APRIL 17, 2022

Heresy In the 21st Century

Never in my long journalistic career have I ever hesitated to put pen to paper – until now. Indeed, I have delayed writing this overview of Dr. Kollerstrom’s remarkable book for going on six years.[1] Up until now no subject had been too controversial, too sensitive, too beyond the pale as to warrant more than a passing moment’s consideration of consequences. But this is different. In some sixteen countries in Europe one can be put in prison for doing what I am doing now, or even for expressing ‘holocaust denialism’ on social media. In Germany some fifteen thousand people are tried each year for Thought Crime, i.e., for so-called ‘right-wing extremism’. Here in North America it is somewhat better; one merely risks losing one’s job, friends and family – and possibly being blacklisted as a writer from virtually every venue one might have formerly been associated with. No small potatoes.

Dr. Kollerstrom, himself, stumbled rather more naively into this punitive quagmire in 2008 when, after merely reviewing a scientific paper analyzing samples taken from the walls of the alleged ‘gas chambers’ at Auschwitz, – a paper authored by one Germar Rudolf, a young scientist working at the time at the Max Planck Institute – he found himself summarily dismissed from his erstwhile position as historian and philosopher of science at University College, London (UCL), “the sole member of staff…ever to have been expelled for ideological reasons”. As he recounts,

“I became ethically damned, thrown out of polite, decent groups, banned from forums and denounced in newspapers…..I felt as if some Mark of Cain had been branded onto my forehead. I had done something so awful that we could not even discuss the matter. The Medieval crime of Heresy was back alive and well…”

Heresy, of course, implicates the notion of taboo, and what a society makes taboo is what it feels to be sacred, and what is sacred is beyond question. When dealing with the ‘Holocaust’, then, we are, Kollerstrom assures us, dealing not with historical science, but, essentially, with a religion; the Holo-religion. And as the author repeatedly points out, “There can be no science where doubt is prohibited.”

Of Soap and Lampshades

Before diving into the inky abyss of the various technical strands of argument involving documentary archives, archaeology, chemistry, etc., it behooves us first to take a bird’s eye view of the general evidentiary landscape, this both to assuage immediate curiosity, and to lend a certain clarity and coherence to the narrative.

But before even embarking on that perspectival journey, let me ask a question.

Do you, dear reader, believe that during the Second World War the Nazis plumbed the very depths of human depravity by rendering human fat into soap, of sewing human skin into lampshades and gloves and all manner of similar nightmare horrors? If you do, you would not be alone. Like many others, I believed it – and I confess, completely blindly – all of my life. But I was wrong. If you believe such, you would be wrong. It is not true. It never happened. You can take it to the bank, it is a total myth. And this conclusion is not just one reached by so-called ‘revisionist’ authors, but is rather a simple matter of documented fact admitted to and affirmed by the orthodox holo-historians themselves, e.g., the Yad Vashem Holocaust Museum in Israel.

It is true that during the Nuremberg Trials such alleged items were displayed, but over the years they were all systematically debunked, i.e., found to be made of non-human animal materials, such that, as I say, no orthodox holo-historian maintains the validity of any of them anymore. Now, a critical mind, a curious mind is then led ineluctably to the follow-up query: To wit, if that isn’t true, then what else might not be true that I have been told, and that I have believed, all of my life? And this is where Dr. Kollerstrom – amongst others, naturally – bids us listen to the contrarian general case. But, then, what exactly is that case?

In a nutshell, the author is arguing that the Nazi concentration camps (some in Germany itself, most of the rest in Poland) were slave labour camps – though some of them were, as we’ll see, only temporary transit camps – whose unfortunate inmates were used in the grim service of the German war effort.[2]

Auschwitz, for instance, was located right next door to the large Buna-Monowitz industrial plant run by I.G. Farben, and which produced (from coal) much of the Reich’s synthetic oil and rubber, and without which the German war machine would have ground to a screeching halt – and whose labor force was sourced from the Auschwitz concentration camp itself. Some of them (the Aktion Reinhardt camps) were also part and parcel of a general policy established at the infamous Wannsee conference in January 20, 1942 for the systematic deportation ‘to the east’ of populations of ‘undesirables’ including Jews, Roma, communists and so forth, who were to be deposited east of the Urals once the Soviet Union had been, as the Germans confidently expected, quickly vanquished by the, up until then, entirely successful German war machine. Thus, the term ‘Endlosung’, which has been tendentiously interpreted by the orthodox holo-historians to mean, ‘final solution’, really means ‘end’ or ‘goal’ – in this case, deportation to the east, but which action was thwarted by the unexpected resistance to, and, of course, eventual failure of Operation Barbarossa, i.e., the German invasion of the Soviet Union.

But what these camps were not, according to Kollerstrom, were monstrous extermination factories that took in train loads of human beings and simply ground them up into human corpses. This image, he maintains, is a brutal and inhuman legacy that has come to haunt the Western imagination and form the foundation of a demented sacred myth that has, along with ancillary myths, come to underpin a society based on UnTruth – we are, he says, the The People of the Lie – and which has also expediently come to serve American and Western imperial interests in their truly monstrous culture of ‘endless war’.

None of this, of course, is to condone or fail to recognize the horror and injustice of the systematic detainment of hundreds of thousands or even millions of people in slave labor camps where typhus and other diseases ran rampant, and where, if not systematic killings, then certainly sporadic brutalities would have taken place. But, again, they were not, as we have been assured all of our lives, mere factories for processing humans into corpses.

So there you have it, the ‘case’. But what of the evidence?

To begin with there is the, strangely, well-documented fact that there is no documentary evidence whatsoever of any ‘plan’ by the Nazis to systematically exterminate millions of human beings. Thus, of the vast corpus of surviving documents from the Third Reich, there is not one scrap of evidence indicating any such plan; no proclamations, orders, radio transcripts, memos, memoirs – nothing at all. As Kollerstrom says, we are left believing that the engineering and operation of this vast conspiracy was conducted entirely through some form of “telepathy”.

Moreover, and contrary to popular understanding, the Wannsee conference made no mention of any such plan. Holo-historians have, instead, been forced to ‘interpret’ certain ‘code words’ from the conference as meaning other than their dictionary meaning. (Here Kollerstrom reminds the reader that it is not for the historian to impose meaning on the data, but rather to let the data speak for themselves.) Nor is there even a snippet of evidence of either a plan or anything at all to do with ‘extermination’ from the recently released, voluminous diaries of both Himmler and Goebbels. Additionally, the British historian, David Irving in his book, ‘Hitler’s War’, based entirely on primary source material, concluded that Hitler, himself, knew of no such plan (a conclusion, amongst others, which landed Irving in the docket and, like Kollerstrom, condemned to eternal damnation throughout Western society, media and academia.)

Then there is the dean of orthodox holo-historians, Raul Hilberg, author of the supposedly-definitive, three volume history of the Holocaust, ‘The Destruction of the European Jews’, who was forced by defense counsel at the 1985 Ernst Zundel trial to admit under oath that there was no documentary evidence – not one iota – of any alleged gassings of human beings by the Nazis! The latter fact is also backed-up, as we shall see later, by the Bad Arolsen Archives (which comprise some thirty million documents to do with the camps and are considered the pre-eminent repository on these matters) whose curators released a statement in 2007 saying that they had no evidence – not one document – that suggested any deaths by gassing.

But, then, what of the physical structure of the ‘gas chambers’ themselves? Here, according to Kollerstrom, the evidence is definitive: they could not have been ‘gas chambers’ (i.e., they really were showers) both because their structures (many parts of which have been fraudulently reconstructed post-war) are ludicrously permeable, and because chemical analysis reveals there is no hydrogen cyanide in their walls – whereas the walls of the small delousing chambers used to disinfect the inmates’ clothes, and which everyone agrees were used for this purpose (despite the obvious contradiction of such in an ‘extermination’ camp), are chocker-block full of hydrogen cyanide.

But what of the ‘six million’? Merely a longstanding symbolic meme that represented the traditional number of Jews in Europe and for which references for go back at least a half century prior to the ‘Holocaust’. There were no systematic attempts made nor scientific surveys done at Nuremberg to determine the numbers who died in the camps during the war nor could there have been in the timeframe before which the trials began. Moreover, the Auschwitz Museum itself released a statement in 1989 downgrading the ‘four million’ supposedly killed at Auschwitz to ‘one million’, but which revelation was never factored even then into the official count. Later, as we shall see, the Soviet ‘Death Books’ for Auschwitz became available following the fall of the Soviet Union showing that only some seventy thousand people (approximately half of them Jews) had died at Auschwitz – almost all from typhus – a number which, just happens to coincide with the numbers in the Arolsen Archives.

But what about all the ‘pictures’? The iconic pictures of piles of corpses shown de rigueur in every textbook are from Bergen-Belsen and are known to be victims of typhus, i.e., they were not victims of ‘gas chambers’ – but which photos continue to be paraded to this day as ‘gassing’ victims despite this transparent and matter-of-public-record falsification of documented fact. What are also never shown are the many extant photographs of hail and hearty inmates taken when the camps were liberated by Soviet and Allied forces.

But certainly the ‘eyewitness’ accounts are definitive? Hardly. Most of the core ‘autobiographies’ have been shown to be fakes, and the rest are largely derivative from these accounts and/or based on mere hearsay and rumour. Moreover, there has arisen an entire cottage industry of fake ‘eyewitness’ accounts and which are part and parcel of a much larger enterprise. Not to put too fine a point on it, but the ‘Holocaust’ is big business. Indeed, there is strong evidence, as we shall see later, that even such famous holo-biographies as that of Elie Wiesel are completely fraudulent. There are also numerous accounts, again which we will soon examine, by quite renowned individuals countering the official ‘Holocaust’ narrative but which continue to be routinely and entirely ignored and suppressed.

Okay, but what about the ‘confession’ of Rudolf Hoss, the commandant of Auschwitz and the key witness for the prosecution at the Nuremberg Trials? We learn from Kollerstrom of evidence that came to light in the mid-1980s that Hoss had been “tortured for three days and nights by a British hit team” prior to his confession. And that, in any case, there are blatant contradictions in his tortured testimony that demonstrate that he was simply making up what his prosecutors / persecutors wanted to hear. Indeed, threats of either capital punishment or long prison sentences were the overarching context for the rest of the rank-and-file ‘confessions’ in a military tribunal by the victors that accepted as a pre-determined fact the reality of the ‘extermination’ thesis and denial of which could not only not be used as a defense position (a common feature, by the way, of today’s infamous international kangaroo courts / ‘war crimes tribunals’)[3] – but which legal tactic guaranteed one’s conviction! Accordingly, most defendants chose the pragmatic stance of accepting the prosecution ‘thesis’ which opened the door to a lenient plea bargain.

Anyways, enough of the cursory overview. Let’s get down to brass tacks.

The ‘Six Million’

A few months following the liberation and occupation of Auschwitz by the Soviets in January, 1945, the Soviet newspaper Pravda announced the staggering total of some four million people who had died in the camp. This figure was quickly integrated into the Nuremberg Trials without further ado. But then in 1989, the so-called ‘Death Books’ were released by Soviet President Gorbachev. These documents, which had been captured by the Soviets from Auschwitz, consisted of some 46 volumes cataloguing the individual death certificates of those who had died at Auschwitz – of some 69,000 individuals. Not four million, but sixty-nine thousand – and of whom about twenty-nine thousand were Jews, with the rest comprising a mixture of other ethnic groups and nationalities. We can only speculate as to the whys and wherefores relating to the initial, grossly exaggerated figures, though it hardly stretches the imagination to suppose that, having just lost upwards of twenty-seven million of their countrymen to the German invaders, the Soviets might not have been in a particularly objective, scientific mood, but rather in a propagandistic one.

Nevertheless, the ‘Death Books of Auschwitz’ constitute, en masse, a primary source document.

Another repository of primary source material are the Arolsen Archives, also known as the International Tracing Service, located in Bad Arolsen, in North Germany, and which are run by the International Red Cross. The latter comprises some thirty million files relating to sixteen of the camps in both Germany and Poland. These are considered the preeminent – and objective – data-base relating to the camps.

I say ‘objective’ as the rather more infamous Yad Vashem Museum archives in Israel are considerably less objective. Many of the deaths recorded there are simply taken from deportation lists and, to boot, include deaths before, during and even after the end of the war. Moreover, anyone can simply fill out a form online claiming to be a ‘victim of the Holocaust’ – a surviving victim obviously or perhaps a relative of such – without any documentation whatsoever. There is, thus, nothing to prevent multiple or fraudulent entries, and there is, as we shall comment on further in a bit, the ulterior motivational issue of filing so as to then make a claim for compensation against the German government. As such, the ‘archives’ from Yad Vashem are considered, at least by revisionist holo-historians, to be essentially worthless.

Returning to the Arolsen Archives. In the year 1979 the curators released a figure for the casualties from fifteen of the camps, and which amounted to a total of some 271,000 individuals. Then in 1984 they released a total mortality figure for sixteen of the camps which came to 282,000. These deaths represent all of the deaths in the camps excepting those of the Aktion Reinhardt camps (which comprise Treblinka, Sobibor and Belzec), which latter were considered to be mere transit camps – but which we shall discuss later on in relation to the archaeological controversy surrounding them. Both the ‘Death Books’ and the Arolsen archives largely agree on the number of Jews who died at Auschwitz, some 30,000 in all – representing less than half the total deaths. Needless to say, these sorts of figures did not go over well in a country, Germany, that had ruled holocaust denialism to be a criminal offense. Accordingly, and as Kollerstrom relates,

“No 21st century statement has ever come out of the Arolsen Archives concerning their total figures. It would just be too risky: the criminal offense of ‘Denying the Holocaust’ in Germany includes, ‘downplaying or trivializing the crimes of National-Socialism’. That law does not specify what exactly would constitute those crimes! Not surprisingly, the Arolsen managers have not dared to make any such statement. (It may also be the case that they have received orders not to make any tallies any more…)”

Nevertheless, in 2006 the managers did release a statement relating to the numbers of those who had died of gassing: there were none, or rather, they had no records of there being any victims of gassing – at all. The ensuing controversy was enough for them to beat a hasty retreat and no further statements have been forthcoming. (We will not be so reticent, but soon discuss the matter thoroughly under the section on ‘science’.)

The official figures for total mortality in each of the camps, however, continue to fluctuate – often wildly, depending on which ‘eyewitness’ account or official pronouncement is prominent at the moment – but mostly downwardly. Thus, whereas the figures for Dachau right after the war numbered some 238,000 deaths, the total today stands at 20,600. This lowering by a factor of ten seems to be heading in the direction indicated by the primary source archives. But what then of the ‘six million’ figure? Surely the initial ‘four million’ proffered by the Soviets at Nuremberg would have played into the grand total. But why exactly ‘six’? Why not seven or eight – or five? And here the author begs us take note of a very peculiar fact: To wit, the undeniable prior existence of a longstanding meme involving precisely the ‘six million’ figure. As Kollerstrom relates,

“So, whence came that totemic number? It began in America around 1900 as a fundraising stunt, and then kept pulsing through the twentieth century like some Hellish mantra. Here are some 166 references, 1900 – 1945. They are overwhelmingly American. At the dawn of the 20th century, the ‘suffering’ of six million Jews became an argument in favour of the new Zionist project…. It helped fundraising, with the number being cited as the total number of Jews in Europe. During World War I it was always six million Jews who were starving, in need of rescue, etc.”

And thence the author dutifully lists 166 references. It is worth taking a brief gander at a few of them, just to get the feel of the matter:

  • 1906 – New York Times, 25 March 1906: “… the condition and future of Russia’s 6,000,000 Jews were made on March 12 in Berlin to the annual meeting of the Central Jewish Relief League of Germany by Dr. Paul Nathan… He left St. Petersburg with the firm conviction that the Russian Government’s studied policy for the “solution” of the Jewish question is systematic and murderous extermination.”
  • 1913 – Fort Wayne Journal Gazette (Ind.), 18 October 1913, page 4: “There are six million Jews in Russia and the government is anxious to annihilate them by methods that provoke protests from the civilized world.”
  • 1915 – New York Tribune, 14 October 1915: “What the Turks are doing to the Armenians is child’s play compared to what Russia is doing to six million Jews, her own subjects.”
  • 1918 – New York Times, 18 October 1918: “Six million Souls Will Need Help to Resume Normal Life When War Is Ended… Committee of American Jews Lays Plans for the Greatest Humanitarian Task in History… 6,000,000 Jews Need Help.”
  • 1919 – San Antonio Express, 9 April 1919, page 12: “At no other time in the history of the Jewish people has the need been so great as now. Six million of our brothers and sisters are dying of starvation. The entire race is threatened with extinction.”
  • 1921 – New York Times, 20 July 1921, page 2: “BEGS AMERICA SAVE 6,000,000 IN RUSSIA. Russia’s 6,000,000 Jews are facing extermination by massacre.”
  • 1926 – Encyclopedia Britannica, 13th Edition, Vol. 1, 1926, page 145: “While there remain in Russia and Romania over six millions of Jews who are being systematically degraded…”
  • 1931 – The Montreal Gazette, 28 December 1931, page 25: “SIX MILLION JEWS FACE STARVATION,… FEARS CRISIS AT HAND… six million Jews in Eastern Europe face starvation, and even worse, during the coming winter.”

And so on and so forth, for 166 entries.

As mentioned earlier, no attempt was made at Nuremberg to factually determine the total number of people who had died in the camps during the war. Thus, as clearly affirmed by the French historian Vincent Reynouard, “At Nuremberg, no statistical survey was ever undertaken … to determine the number of missing Jews.” What the Trials did rely on (apart from Hoss’ testimony relating to Auschwitz only) was a statement given by SS agent Wilhelm Hottl who testified, on condition of his life being spared, that he had once heard such a story from Adolf Eichmann (attesting to the ‘six million’), in August 1944, but which Eichmann later denied. As Kollerstrom remarks, “That was all! And thereby the magic number came to infest all of our minds.”

We have briefly inspected two primary source documents, namely the ‘Auschwitz Death Books’ and the Arolsen Archives, but there are more.

In the mid-1990s the British Intelligence Decrypts from Bletchley Park were released. These documents comprise the radio intercepts from Auschwitz made possible by the famous breaking of the German Enigma code. The decrypts covered the crucial thirteen-month period from January, 1942 to the end of January, 1943. They record daily arrivals and departures of inmates, shipments of coal and coke etc. Expectant hands combed these priceless archives for what, it was thought, would undoubtedly reveal prima facie evidence of the great crime. It was, however, merely a great embarrassment when no such evidence was forthcoming. Not a crumb.

What these transcripts do speak to are the daily comings and goings of inmates to the giant Buna-Monowitz industrial plant just two miles east of Auschwitz. Thus, one entry records,

“The use of prisoners for war industries on a large scale is discussed below… the largest transference is the move of Jews to AUSCHWITZ for the synthetic rubber works. Another major movement is the transference of sick prisoners to DACHAU.”

They also mention a major outbreak of typhus in the summer of 1942 and measures to contain it. Thus, this quote from the January 1943 summary about Auschwitz,

“The Bunawerk is still employing 2210 men of whom 1100 are on the actual work. Jewish watchmakers are sent to SACHSENHAUSEN where they are urgently needed. Typhus cases continue to be reported although strenuous measures have been adopted and 36 cases were found among the new batch of prisoners on 22 Jan.”

But no evidence of mass killings.

Indeed, there is a fourth primary source archive, to do with the intact coke records from Auschwitz, but one which we shall cover in the next section.

Finally, the ‘six million’ number is not completely without import, as it does register, ironically, according to the author, as roughly the number of ‘holocaust survivors’ who have sued for indemnity claims from the German government post war. In fact, some 4.3 million claims have been paid out amounting to some one hundred billion deutschmarks. It is, then, worth noting at this point that, according to most revisionist authors, the number of Jews under German control in all of the occupied territories never numbered more than 4.5 million, though Kollerstrom sets the figure somewhat lower at 3.5 million.

Now, does this mean that the number of inmates who died in the camps was a ‘mere’ 300,000 or so? Not necessarily. The records from the Aktion Reinhardt camps, being mostly transit camps, have not been preserved and there would likely have been deaths that were not recorded. To give some further perspective on this matter and, possibly, to set some sort of upper bound to the numbers, I cite here yet another revisionist author, Peter Winter, who in his book, ‘The Six Million: Fact or Fiction’[4] cites a quote by Stephen F. Pinter, who served as a lawyer for the US State Department in the occupation forces in Germany for six years after the war, and who made this statement to the Catholic magazine Our Sunday Visitor, June 14th, 1959:

“I was in Dachau for 17 months after the war, as a US War Department Attorney, and can state that there was no gas chamber at Dachau. What was shown to visitors and sightseers there and erroneously described as a gas chamber was a crematory. Nor was there a gas chamber in any of the other concentration camps in Germany… From what I was able to determine during six postwar years in Germany and Austria, there were a number of Jews killed, but the figure of a million was certainly never reached. I interviewed thousands of Jews, former inmates of concentration camps in Germany and Austria, and consider myself as well qualified as any man on the subject.”

The mention of ‘crematory’ is, just in passing, significant as most of the camps had them – just as many hospitals and prisons have them to this day. Thus, the mere fact of having crematoria does not in any way whatsoever speak to the notion of ‘gas chambers’. Indeed, for a camp like Auschwitz, situated as it was on swampy ground with a very high water-table, the few that it did have would have been indispensable in disposing of anyone who died there – but only within certain very limited bounds as we’ll see in coming to terms with how much fuel, effort and time it takes to cremate a body.

As for the total numbers, for the moment I think that we need be circumspect and say that, with our present knowledge, these likely range somewhere between 300,000 to perhaps twice that – and which figures would include, of course, all inmates, not just Jews. It would be nice as Kollerstrom points out to be able to do further research on this matter, but given that access to the relevant archives is, effectively, prohibited, and where even attempting to do so is considered a crime or invites career suicide, the prospects for such are, at present, hardly sanguine.

Also, and to lend some perspective on this ‘numbers game’, I reference my own journalistic experience in researching and writing about more modern conflicts. Thus, one of my very first essays as a young, independent journalist was for the Toronto Star in which article I discussed the ‘killing fields’ of Cambodia and in which I demolished the official figure of ‘two million’ victims – which yet stands to this day – showing that it arose from just one Italian journalist who later recanted the figure! The true numbers were more likely in the 400,000 range with US propagandists having simply lumped onto the Khmer Rouge scorecard the numbers who died from starvation due to the US ‘secret bombing of Cambodia’ itself. But, again, no one really knows for certain. Just as no one really seems to know how many died in the Korean or Vietnam Wars, or the great US-backed Indonesian massacre of 1965 (the ‘year of living dangerously’ indeed). Figures routinely cited regarding those conflicts vary, depending on the source, literally over millions of human beings!

The same is true today regarding Iraq and other very recent, Western imperial conflicts (dare we all them ‘holocausts’?). It is certainly important to attempt to establish firm figures, both as these represent individual human lives lost, and as these figures are opportunistically used for ideological purposes. But we must, at the end of the day, remain humble before the task set us and, oft as not, be willing to live with uncertainty – whilst yet continuing to press our investigations further.

With that caveat, let us continue with our present inquiry.

In the introduction to ‘Breaking the Spell’, the author reminds us that the ‘Holocaust’ represents a “triune” thesis, i.e., involving a totemic number (the ‘six million’), a diabolical ‘plan’ (to deliberately exterminate an entire ethnic group, the Jews) – and a ruthless ‘methodology’ (‘gassing’ using the infamous ‘Zyklon B’). We have addressed the first two of these sub-theses, and it is to the third that we now turn our investigative attention.

Science Goes to Auschwitz

As Kollerstrom recounts, a turning point in the history of Holocaust Revisionism came in 1985 when the Canadian, Ernst Zundel, was charged with publishing the best-selling booklet, ‘Did Six Million Really Die?’. At his trial he was fortunate, according to the author, to be assisted by the ‘maestro of modern Revisionism’, Robert Faurisson, and together they sought the assistance of the, then, dean of American execution technology, Fred Leuchter, whose especial expertise was in gas chamber design.

In February of 1988, Leuchter was dispatched by Zundel to travel to Auschwitz/Birkenau (and Majdanek) where he, first, studied the archives of the Auschwitz Museum to learn exactly where the alleged ‘gas chambers’ were located; second, inspected the structures through the lens of his own expertise on gassing; and, finally, collected (illegally) thirty or so samples from the walls of the ‘gas chambers’ and from random ancillary structures at Auschwitz, and one sample from one of the much smaller delousing chambers. These samples were then submitted, upon his return, to a firm, Alpha Analytical Laboratories (who had no knowledge of where the samples had come from and who were horrified when they eventually found out), to be analyzed for traces of iron cyanide.

The latter compound is particularly relevant here as hydrogen cyanide is normally fairly short lived on surfaces – unless it happens to bind to iron whence it becomes very long lived, and which also, over time, turns into a bright, turquoise blue, also known as ‘iron blue’. Now, what is evident even to this day throughout many of the camps is the ‘iron blue’ colouring of many of the delousing chambers which is sufficiently dense enough as to, in many cases (where these chambers are made of brick), have permeated right through to the exterior walls and are, thus, clearly visible to the untutored eye. None of the alleged ‘gas chambers’ at Auschwitz/Birkenau, however, sport this ‘iron blue’, and true to this tell-tale sign (or rather lack of), none of the samples from the ‘gas chambers’ showed anything more than residual traces of cyanide – whereas the delousing chamber sample was chocker-block full of the stuff. Leuchter also wrote up his survey of the alleged gas chambers concluding that they could not, by any stretch of the imagination, have acted as such as they were spectacularly unsuited for the purpose being clearly and ridiculously leaky to gas.

This, the ‘Leuchter Report’, was published in May of 1988, and it shone the spotlight, for the first time, on the issue of the delousing chambers. As Kollerstrom remarks, “prior to Fred’s Report the human race had merely been disinformed that Zyklon gas = human mass murder.”

The author also comments on Leuchter’s fate regarding his foray into this controversial arena,

“Leuchter should have been knighted for his service to humanity: Sir Fred. But, instead, he had his career terminated, was thrown out of various places, was ethically damned, and he ended up driving a school bus – as he informed me.”

Nevertheless, in 1991 the Report caught the eye of a brilliant young chemist, Germar Rudolf, who was, at the time studying for his PhD at the Max Planck Institute in Germany. For Rudolf, the “thorn of doubt” planted in his mind upon reading the Report led he and two colleagues to creep over to Auschwitz and purloin another thirty or so samples from both the walls of the alleged ‘gas chambers’ and from the smaller delousing chambers (and along the way photographing exactly where, how and what they did). The results matched and confirmed those of Leuchter’s, there being a two-thousand-fold differential between the samples taken from the delousing chambers versus the ‘gas chambers’. (Just to note, that there was any ferrocyanide in the walls of the showers, aka ‘gas chambers’, at all – though generally less than 1 ppm – was due to the well-documented fact that many of the camp’s other rooms and enclosures were occasionally sprayed with Zyklon B as part of routine disinfection protocols, and which samples also showed the equal, if very low, levels of cyanide.)

Here Kollerstrom, himself an historian of science, emphasizes an important methodological point. To wit,

“Both the Leuchter and Rudolph reports had their weaknesses, and it is only by integrating the two together – which we can do because their methods were identical – that one attains a firm and clear basis for rational debate.”

The ensuing sequence of events following the publication, first in 1992 of a preliminary report, and then in 1993 of his historic 120-page document, the Rudolf Report, traced the per usual arc of personal ruination that we are, by now, all too familiar with. Rudolf had his career terminated and, eventually, in 2007, found himself, bound in chains, in a German court where he was duly sentenced to four years in prison. As Kollerstom intones once again, “Science cannot exist where doubt is prohibited, let’s be clear about that.”

As a follow-up to these investigations, a chemist-engineer, Dan Desjardins subsequently retraced both Leuchter’s and Rudolf’s steps through Auschwitz so that, as Kollerstrom says, we have good ‘corroboration as regards where the samples came from.’

It is further worth noting at this juncture – and here I tag-team once again with author Peter Winter – that, “The parallels between the real delousing station and the alleged ‘human gas chambers’ are so close that it is clear the homicidal gas chamber story was developed from the real clothing delousing system.”

Turning now to yet another primary source archive, one that I alluded to earlier, i.e., the intact coke records from Auschwitz/Birkenau (the latter camp, just by the by, and also known as Auschwitz II, being located in the immediate environs of Auschwitz I), we find that the amount of coke that would have been necessary to burn hundreds of thousands of bodies simply did not exist. Here Kollerstrom directs us to the dense tome, ‘Dissecting the Holocaust’,[5] edited by Germar Rudolf in which an essay by the meticulous investigator Carlo Mattogno reviews the matter.

Mattogno informs us that it “normally takes 88 to 110 lbs [of coke to cremate] a body.” After accounting for various factors (e.g., how many cremation furnaces are being fired together etc.) he concludes that these coke deliveries, “prove indisputably that only the bodies of the inmates who had died of natural causes could be cremated in the crematoria. Therefore, no mass murders took place in Auschwitz and Birkenau in the time from March to October 1943!”

According to Kollerstrom, Fred Leuchter’s Report also included a similar computation whilst arriving at the same conclusion. Leuchter further noted that the death count for Auschwitz peaked exactly ‘during the worst periods of the typhus epidemic in 1942 and 1943.’ The latter reference is important because it supports the argument – and all the evidence – that the infamous Zyklon B was deployed to the camps precisely to address the typhus outbreaks that began about this time. Additional argument that Zyklon B was not intended as a ‘extermination’ weapon, but merely as what the Nazis said it was for, i.e., disinfestation, is to be found in two related facts. To wit, the hydrogen cyanide concoction was sent to all of the camps, not just to those designated, today, as ‘extermination camps’ – the latter of which, by the way amount only to some six camps in total. Moreover, Zyklon B was discontinued in late 1944 to be replaced by the new-fangled delousing agent, DDT, and which, of course, no one has ever claimed was used for killing people. Kollerstrom notes additionally that microwave disinfestation technology was introduced by the Germans in the camps very late in the war – a technology which became the basis for the, now, ubiquitous microwave oven – though, to date, no ‘eyewitness’ account of being cooked to death by microwaves has been forthcoming.

To conclude this section, it is apropos to remark on the salient fact of the general reluctance by orthodox historiography to introduce such elementary forensic science to this subject. Indeed, that it is so riven with taboo testifies once more to the notion that, in dealing with the ‘Holocaust’, we are no longer in the realm of science, but of sacred myth and of religion. Nevertheless, let us continue our obdurate ways and conduct a brief review of the science as it pertains to some of the other concentration camps.

Of Archaeology, Diesel and Bonfires

In saying that there has been a decided reluctance to engage forensic science in the service of ‘proving’ the Holocaust does not mean that there have been no such attempts.

In 1999, at Treblinka, for example, a team of archaeological researchers led by Australian, Richard Krege, used ground-penetrating radar to try and locate the remains of the officially-estimated 800,000 bodies supposedly buried there. This should not have been difficult as the area in which these remains were allegedly contained covered a relatively miniscule area of just a few hectares. Instead, what the team found was – nothing at all. They found no evidence consistent with the burying of hundreds of thousands of bodies, and, indeed, no evidence of any soil disturbance whatsoever. Thus, as Krege said in a later report,

“From these scans we could clearly identify the largely undisturbed horizontal stratigraphic layering, better known as horizons, of the soil under the campsite. We know from scans of grave sites, and other sites with known soil disturbances, such as quarries, when this layering is massively disturbed or missing altogether.” He goes on to say,

“Historians say that the bodies were exhumed and cremated towards the end of the Treblinka’s camp’s use in 1943, but we found no indication that any mass graves ever existed.”

Naturally, this finding did not sit well with orthodoxy and so in 2010 another team led by Dr. Caroline Sturdy Colls from Staffordshire University conducted their own ground radar survey – and found nothing either. But that’s not what they concluded and later trumpeted to the BBC to whom they claimed to have found a few “pits”. No remains, no large-scale stratigraphic disturbance, just a few “pits”. As if not convinced by her own rhetoric on the matter, Colls returned to Treblinka in 2013 with colleague Ivar Shute where they proceeded to embarrass themselves – having had their findings broadcast on TV documentaries aired both by the BBC and by the Smithsonian channel in the US – by claiming (and here I reference Peter Winter’s work again) to have found a piece of porcelain with a Star of David on it, but which later turned out to be a ‘pierced mullet star’ that just happened to be the brand mark of a famous porcelain factory in Poland.

It is also noteworthy that these researchers, having found nothing more than a few bone fragments – which, without further ado, they claimed were part of “three mass graves” – and a few pieces from a wooden foundation, both items of which one might expect to find in a transit camp such as Treblinka was known to be, and having misidentified a ‘key piece of evidence’, were, nonetheless, given the royal treatment by the media and their work exalted as some sort of definitive proof of the case. Of course, it was nothing of the sort, but rather all puffery and nonsense. No bodies, no fragments of skeletons, no human ashes, no wood ashes and no ground irregularities whatsoever had been called forth by their investigations – investigations which, tellingly, involved no excavations at the site, as this, they lamely claimed, “would be a violation of Jewish law”.

But, then, the entire Treblinka ‘extermination’ thesis was terminally threadbare from the start. Thus, to begin with, the means proffered of killing hundreds of thousands at Treblinka was by steam (even the official account has no ‘gas chambers’ at Treblinka); they had all been ‘steamed like lobsters to their deaths’. According to Kollerstrom, “that phase of the narrative didn’t last too long, and soon the cause of death settled down to being diesel exhaust.” Now, the problem here is that it was first pointed out by Fritz Berg in 1983, and later affirmed in 1992 by Walter Luffl, the President of the Austrian Federal Chamber of Engineers, that mass murder by gassing with diesel fumes is a virtual impossibility. As such the amount of carbon monoxide in diesel fumes is very low (almost always much less than 1% and often no more than 0.1%) and that being subjected to diesel fumes in an enclosed room, even for a full hour, results, for most people, in merely a bad headache, though people with weak hearts might possibly succumb over the course of that timeframe. The key problem, however, is that all of the ‘eyewitness’ accounts – all of them – attest to the notion that death occurred within ten to twenty minutes.

The official narrative was beginning to strain at the seams, especially the failure to find any real prima facie evidence of bodies. No worries. As already mentioned, this part of the story was filled in by having all the bodies, all 800,000 of them, dug up, and burned. (One imagines this might have been a wee problem for the mere twenty or thirty SS administrative staff and one hundred or so Ukrainian guards stationed there, but perhaps they were uber-diligent.) Now it takes about 150 kg (over 300 lbs) of wood to burn just one body and a simple computation reckons the amount of wood needed to burn 800,000 bodies is, well, simply staggering. And, of course, no such wood ashes, even a remote trace of them, have ever been found at Treblinka. As Kollerstrom remarks at this point,

“Treblinka is the site of not one but two awesome Holo-miracles: the miraculous gassing of 800,000 Jews using a non-lethal gas, and then the miraculous burning of some 800,000 Jewish corpses in huge outdoor pyres, thereby igniting the Holo-caust (total-fiery) mythos with its inextinguishably hellish meaning. Dr. Caroline Sturdy Colls and her Birmingham science team were indeed treading on hallowed ground, with so many hundreds of thousands of Jews (not) buried there.”

Indeed, the same BBC program that featured Coll et al, ‘casually alluded to “Huge open burning pits of flesh” – the original Holo-hoax image!’ We will come to more such reminiscences of ‘burning and boiling blood’ in the next section. Suffice it to say for now that blood, and human bodies, do not simply burn by themselves, i.e., not without added fuel.

We could go on and look at similar holo-stories and similar demystifying encounters with science (including wildly fluctuating death counts, missing-in-action archaeological evidence, and yet ever more improbable killing methodologies) for many of the other camps including Sobibor, Chelmo, Majdanek, and Belzec. Time and space humble us however, and so we are led to the final strand of our investigation: the ever popular, always entertaining, ‘eyewitness’ testimony.

Fairy Tales From Hell

Let us begin here by reminding the reader of what was said at the outset about the infamous pictures from Bergen-Belsen – the ones that are taken as being symbolic of the entire Holocaust narrative itself; they are real, but they are, at the same time, misrepresentations.

Bergen-Belsen, located in northwestern Germany, was originally a prisoner of war camp that was turned into a concentration camp in 1943. The camp was liberated by British soldiers on April 15, 1945 who just happened to have been accompanied by a large contingent of journalists. It is likely due to the presence of these real eyewitnesses that it has never been claimed that there were ‘gas chambers’ at Bergen-Belsen. However, this did not stop subsequent Western media from portraying the pictures taken there of the thousands of emaciated bodies, of having been gassing victims. The latter’s deaths, it is pertinent to note, resulted from an outbreak of typhus in the closing stages of the war which itself was largely due to the Allied bombing that had fatally disrupted German infrastructure and which had prevented the re-supplying of both food and Zyklon B to many of the camps. [In fact, the camp was so infested with typhus that the British were eventually forced to burn it to the ground.]

Here we have the entire ‘extermination’ thesis seemingly turned on its head; a proposition that might at first blush seem outlandish did we not have yet another primary source document to support it. As Kollerstrom points out,

“Two and half million tons of US/UK bombs destroyed infrastructure and hope. The camps became death camps. We get a glimpse of the unfolding catastrophe from the Red Cross Report [published in 1948]… Thus the German authorities were at pains to relieve the dire situation as far as they were able. The Red Cross are quite explicit in stating that food supplies ceased at this time due to the Allied bombing… and in the interests of interned Jews they had protested on March 15th, 1944 against the ‘barbarous aerial warfare of the Allies’… In dealing with the Red Cross’ comprehensive three-volume Report, it is important to stress that the delegates of the International Red Cross found no evidence whatever at the camps in Axis-Europe of a deliberate policy to exterminate Jews. In all its 1,600 pages the Report never hints at any human gas chambers.”

And what I neglected to mention earlier in regard to the British Intel Decrypts was that, in August 1943, the head of the British Psychological Warfare Executive, Victor Cavendish-Bentick, sent a secret telegram from the Foreign Office to both Washington and Moscow saying, effectively, that despite the rumours they were hearing, there was not the slightest evidence to support the notion that gas chambers were being utilized to kill anyone let alone millions of people.

Also mentioned prior is the eyewitness testimony of Auschwitz commandant, Rudolf Hoss, whose torture-extracted testimony was a pillar for the prosecution at Nuremberg. Apart from the later evidence attesting to his torture, many key components of his testimony were, even at the time known to be falsified – or should have been for any other than a kangaroo court – as they contradicted known, contemporary facts regarding the camps themselves. Thus, Hoss gave affidavit to the court that he had visited Treblinka in June of 1941, where, he said, 80,000 Jews had been “liquidated” in the previous six months. The problem with all this is that Treblinka did not start receiving Jews until late July, 1942. In short, his ‘eyewitness’ account is a whole year and half too early! Indeed, none of the transit camps, including Sobibor and Belzec, even started up until May of 1942. To further complicate the lives of future orthodox holo-historians was Hoss’ insistence that diesel was used as the means of killing – and which, once such methodology was later discovered to be highly improbable if not impossible, was to bedevil the official narrative ever after as abandoning it meant abandoning Hoss’ testimony in its entirety.

Then there is the esteemed Professor Paul Rassinier, a French historian, socialist and anti-Nazi who later became a resistance fighter, but who was eventually captured and imprisoned at Buchenwald. Rassinier survived the war after which he began his lifelong career of debunking the claims of gassing by fellow ‘eyewitnesses’. Kollerstrom cites a quote from one of Rassinier’s published reports which concluded:

“With regard to the gas chambers, the almost endless procession of false witnesses and of falsified documents, to which I have drawn the reader’s attention during this study, proves, nevertheless, one thing: never at any moment did the responsible authorities of the Third Reich intend to order – or in fact order – the extermination of the Jews in this or in any other manner.”

And then there is witness-for-the-defense, the distinguished pathologist, Charles Larson, “sent over by the US army in 1945 to inspect the piled-up corpses in the German labour camps at Dachau, Belsen etc., [who] steadfastly refused to declare that he had seen a pink-coloured corpse killed by cyanide.”

Did I fail to mention? There is yet one more tell-tale piece of forensic evidence attesting to the complete fallaciousness of the gassing thesis. This is the well documented fact that there are no records whatsoever – of pink corpses. It turns out that dying from hydrogen cyanide poisoning turns the body a bright pink hue – and there is no evidence of such having been seen, by anyone, ever. Apparently, none of the ‘eyewitnesses’ were pathologists.

But, then, dear reader, perhaps these are not the sort of eyewitness reports you might have been expecting. So, without further ado, let us get to those, though as the cast of characters here are legion we will have to content ourselves with but a few examples in order simply to capture the flavour of the matter.

Likely the most prominent ‘eyewitness’ account is that of Elie Wiesel whose 1958 book, Night, has sold more than ten million copies, and which eventually led to his being awarded the Nobel Peace Prize in 1986. The problem with the book, apart from its patently hyperbolic narrative, is that it is almost certainly a completely fraudulent account. Thus, in 2009, a fellow Hungarian Jew, Nickolaus Gruner, after twenty years of researching the topic, issued this press release:

“Elie Wiesel A-7713 has never existed, and the man claiming himself to be ‘Elie Wiesel’ with the concentration camp number A-7713, knowing full well that this number belonged to someone else, is an imposter of the worst kind. For this statement, I, Nikolaus Gruner A-11104, have certified and written knowledge of.”

Gruner then went on to publish a book, ‘Stolen Identity A7713’, in which he provided detailed documentation obtained from the Auschwitz Museum archives which show that Lazar Wiesel, and whom Gruner knew, was the real bearer of that number. The former, according to Kollerstrom, was “born September 4, 1913, received the number and tattoo A-7713; as likewise his brother, Abraham, born Oct. 10, 1900, was given the adjacent number A-7712. That latter number is the one that Elie Wiesel claims belonged to his father Shlomo… No such registration records exist for Elie and his father: they are not there.”

Elie Wiesel refused to respond to a formal challenge by Gruner to appear before a Budapest court to combat these charges, just as he always refused to show anyone the alleged tattoo on his arms. But, then, one need only peruse some of the utterly fantastic claims in ‘Night’ to realize that something is seriously askew. As Kollerstrom relates,

“Having been written as early as 1958, Night does not feature any gas chambers! Instead of Zyklon, it has huge Moloch-type pits of burning babies… The wicked Nazis were unloading truckloads of little babies into the huge burning pits and the bodies were flammable. Human bodies are 70% water. They really don’t burn by themselves.

Here it is worth quoting from Night itself just to experience the tenor of the narrative:

“Later, I learn from a witness that, for month after month, the ground never stopped trembling; and that, from time to time, geysers of blood spurted from it.”

It is worth reminding the reader at this point that it is these sorts of utterly fantastic statements that characterize much of the ‘eyewitness’ testimonials, but whose uncritical acceptance by generations of readers is, rather, mere testimony to the credulity of the true-believer. Let us move on to our next witness.

On the title page of his memoirs (published in 1946), Simon Wiesenthal, the famous Nazi hunter, featured an illustration purporting to be three Jewish inmates shot by the Nazis at Mauthausen. The picture shows the three prisoners tied to stakes and drooping in tragic, if highly dramatic poses, as they lay slumped and dead against the stakes. Wiesenthal claimed that he had “witnessed” the shootings. The problem here is that the tableaux portrayed was clearly lifted from a photograph from the June 11th 1945 edition of Life magazine where the exact same, and very unique, poses are shown of three German prisoners who had been executed as spies – this after having been caught wearing American uniforms whilst attempting to infiltrate Allied lines during the Battle of the Bulge. Once, again, we find a supposedly impeccable ‘eyewitness’ blatantly lying and committing overt fraud, and which lends serious credibility issues to anything else he has to say.

One particularly influential Holocaust potboiler is Philip Muller’s, ‘Eyewitness Auschwitz: Three Years in the Gas Chambers’, (1979) in which the hero claims to have been the ‘sole survivor of the murder operations’ at Auschwitz over three years. He too describes “the burning pits in which Jews were consumed”. This prize-winning best-seller is, according to Kollerstrom, ‘required reading in many Holocaust study courses’. The problem with it, however, is that it wasn’t written by Muller, but by ghost-writer Helmut Freitag who, in turn, had plagiarized it from an equally faked account by Miklos Nyiszli entitled, ‘Auschwitz: A Doctor’s Eyewitness Account’ (1947). In that book Nyiszli blithely states that Auschwitz killed 20,000 people per day, every day, from 1940 to 1944 – which adds up to a cool 29 million dead! But, then, who’s counting? Certainly not the dean of Holo-historians, Raul Hilberg, as his supposedly authoritative, ‘The Destruction of the European Jews’, repeatedly quotes from it.

Let us finish off with one final testimonial, ‘The Diary of Anne Frank’; though let me say at the outset here that this tiny deconstruction is meant in no way to impugn Anne herself. Rather the following is testament to just how far those who believe in the philosophy of the-ends-justify-the-means are willing to go.

To critical minds the ‘Diary’ was always somewhat suspect as there are passages, specifically those detailing a brief historical and political account of the German occupation of Holland, that are clearly not from the hand of a 13-year-old girl. This scepticism would later be borne out when it was shown, first in an Amsterdam court and then by a German criminal investigation, that Otto Frank, Anne’s father, had, in fact, been the author of substantial parts of the diary, and who had used a ball point pen (not available during the war) to write them. Indeed, Otto Frank – who was treated for typhus at the hospital[6] at Auschwitz and survived the war (dying in 1980) – had, apparently, first published the book as a work of, in his own words, “fiction”, under the title, ‘The Annex: Diary Notes’. The title, ‘Diary of Anne Frank’, was given to the book by its first English publishers.

It is, finally, worth noting, and here I quote from Peter Winter,

“… that Anne Frank died of typhus and was not ‘gassed’. It is one of the horrific ironies that Anne Frank died due to a lack of Zyklon-B at Bergen-Belsen – and this lack was caused directly by the Allied bombing campaign. The real story of Anne Frank is tragic enough, but the cruel exploitation, exaggeration and faking of her diary by the Holocaust storytellers is a scandal of epic proportions.”

Virtually all of the other core ‘autobiographies’ have, as I mentioned at the outset, been shown to be fakes or gross exaggerations, and the rest of the individual testimonies are largely derivative from these accounts and/or based on mere hearsay and rumour such that when confronted in a court of law by probing inquiry the ‘witnesses’ inevitably fall back on, ‘I heard’ or ‘someone told me’ or ‘It was common knowledge’ etc. It seems Professor Rassinier knew what he was about.

Final Thoughts

In writing a critique of this sort, that is, one that strikes at the heart of such a longstanding and sacred societal myth, such cannot help but conjure at some level, and at certain moments, a measure of doubt. Questions tickle the fancy. Am I wrong? Is the author wrong? Have we all just been seduced by a good story, a coherent but unknowingly flawed argument? And, indeed, if one is an honest person, the answer to those questions must be, ‘perhaps’.

Still, having crossed this bridge many times in my undistinguished muckraking career, I have settled upon a consolatory process of simply sitting back and reviewing the fundaments of the evidence and argument, their weight and measure, all rounded off and seasoned with a certain amount of intangible instinct – and coming to a reasoned decision. In the end, as Nietzsche was so fond of pointing out, we must act – on imperfect knowledge.

But I will confess that even were the Revisionist case eventually be proved to be wrong, and Orthodoxy prevail, I could only but smile and think of Ernst Mach who once said,

“Should these concepts turn out to be true, I shall not be ashamed to be the last one to believe.”

But if the Revisionist case is true, then it is not just the tragic victims of the camps themselves who have been so cynically used in a seventy-five- year game of Western and Zionist imperial propaganda; in a game of smoke and mirrors in the service of deflecting attention from many a real holocaust[7] – like Vietnam, or Indonesia or Iraq – under cover of a fake one; in a game of cruel irony where one historical fascism has been misrepresented and harnessed in the service of a future fascism. No, it is not just they, like Anne Frank herself, who have been so cruelly misused, but it is we, all of us, who have been played like suckers in one of the greatest swindles of all time; one that has warped our minds and souls not only into believing in fairy tale horrors that corrupt our very view of what it means to be human, but that has seduced us into a malignant and fatal self-righteousness where we have arrogantly come to believe that, as Carl Jung once wrote, “All evil lies just a few miles behind enemy lines.”

I hope at this juncture then, having become acquainted with some of the primary source documents, i.e., the Arolsen Archives, the Soviet ‘Death Books’, the Leuchter and Rudolf Reports, the three-volume 1948 Red Cross Report, the British Intel Decrypts, the counter-eyewitness testimony, the origins of the ‘six million’ meme etc., that any reasonable person would now entertain, at the very least, reasonable doubt on this subject. But, of course, in many parts of the world, reasonable doubt is not allowed. In much of Europe, doubt is prohibited by law. Here in North America doubt is not allowed by custom, by ingrained prejudice, and by enforced, widespread censorship.[8]

And perhaps, after all, this is the greatest outrage, for we have been told, yes, told – what we are to believe, and what we are not to believe, and that the matter is not open for discussion – at all. Case closed. Forever. No debate for you. As Dr. Kollerstrom pointedly asks,

“Who is in control of the past? Does somebody own it? Will they put you in jail if you disagree?”

Cast unto a dark, three-quarter century enchantment, the author enjoins us to wave the wand of reason, and break the spell.

Notes

[1] For those wishing to purchase and read the book, here is the link to the Castle Hill Publishing site (and which houses dozens of Revisionist works for those interested in pursuing this subject in more depth; the publishing company is run by Germar Rudolf himself): https://shop.codoh.com/book/breaking-the-spell-en/

[2] And which likely explains why the inmates were tattooed with numbers, as this would have made little sense if the latter were simply going to be killed.

[3] For a classic example of the such kangaroo tribunals see my article, ‘Hotel Propaganda: What Really Happened in Rwanda, circa 1994’ and which subsumes a discussion on the ICTR. Yet another is the similarly compromised, ICTY (the International Criminal Tribunal for Yugoslavia).

[4] For those wishing to read Winter’s version of matters – and which largely overlap with those found in Kollerstrom’s book – here is the link: https://thesixmillionfactorfiction.blogspot.com/ You can download this book for free as a PDF document.

[5] Here is the link to ‘Dissecting the Holocaust’, edited by Germar Rudolf (a rather weighty tome that includes a compendium of much more detailed essays by a dozen or so authors): https://shop.codoh.com/book/dissecting-the-holocaust-en/38/

[6] Not only did Auschwitz/Birkenau have a hospital with a dedicated surgical unit, but also a camp library with 45,000 volumes, six inmate orchestras, a kitchen and bakery, a theatre, a post office….and a swimming pool, the remains of which are clearly visible to this day.

[7] Indeed, there is substantive evidence that upwards of a million or so German prisoners of war died in the short few months at the end of the war at the hands of the Allies. The Canadian historian, James Bacque, investigates this in his book, ‘Other Losses’ (and which I may cover in a future essay). In particular, he proffers that in the vast open-air American prisoner of war camp alone, up to 900,000 died, and which deaths were covered up under the obscure bureaucratic heading of ‘other losses’. He further posits that, in this case, if not a ‘plan’, there is certainly evidence of a high-level policy of willful neglect that stemmed directly from Eisenhower himself.

[8] It is further worth noting here that none of these works are generally available either via conventional bookstores or through major online retailers. Indeed, Rudolph has written a small book on the subject entitled, ‘The Day Amazon Murdered History’, which recounts how, ‘in early 2017, a series of anonymous bomb threats against Jewish community centers occurred in the US fueling a campaign by Jewish groups to have all revisionist writings banned, falsely portraying them as anti-Semitic. Amazon complied and banned over a hundred works with dissenting viewpoints on the Holocaust. In April 2017 an Israeli Jew was arrested for having placed the false bomb threats, a paid “service” he had offered for years.’ Despite this revelation, the ban remains to this day.

April 18, 2022 Posted by | Book Review, Ethnic Cleansing, Racism, Zionism, Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Timeless or most popular, War Crimes | , , | Leave a comment

Rowlatt Facing Two Complaints Over Panorama

By Paul Homewood | Not A Lot Of People Know That | March 30, 2022

You will recall the Panorama edition last November, “Wild Weather- Our World Under Threat”. Presented by Justin Rowlatt, it attempted to show  that the world’s weather was getting worse because of global  warming:

https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/m00117h1/panorama-wild-weather-our-world-under-threat

The programme highlighted four weather disasters, yet failed to offer even the slightest evidence that they were either  unusual or becoming worse.

One of the four concerned a drought in Madagascar, which Rowlatt described as “the world’s first climate change-induced famine.”

Shortly after the programme was aired, a scientific study proved that his claim was nonsense, and that equally severe droughts had occurred there in the past.

I filed a complaint about this, only to be fobbed off with the response that they had been told this by the World Meteorological Organisation,WMO. I have now escalated my complaint to the Executive Complaints Unit, ECU, pointing out that since this was a major segment of the programme, the failure to check the actual  data, which is readily available, was extremely shoddy journalism. Regardless of their excuses, a full correction  needed to be broadcast.

The Panorama edition also included this opening statement by Rowlatt:

“The world is getting warmer and our weather is getting ever more unpredictable and dangerous. The death toll is rising around the world”

This is another lie. According to the same WMO:

Deaths decreased almost threefold from 1970 to 2019. Death tolls fell from over 50 000 deaths in the 1970s to less than 20 000 in the 2010s. The 1970s and 1980s reported an average of 170 related deaths per day. In the 1990s, that average fell by one third to 90 related deaths per day, then continued to fall in the 2010s to 40 related deaths per day.

https://public.wmo.int/en/media/press-release/weather-related-disasters-increase-over-past-50-years-causing-more-damage-fewer

Another reader complained about this, and received this astonishing reply:

In other words, the BBC justify their claim because the cumulative number of deaths is rising!

Needless to say, he too has escalated to the ECU.

It is clear that Rowlatt is facing big problems here. He has already been rebuked by BBC News bosses about his lies regarding offshore wind costs last year. He is now facing two complaints over this flagship Panorama edition.

Regardless of the ECU decision, it is crystal clear that Rowlatt is far too emotionally attached to climate issues on a personal level to be able to report accurately and objectively.

He should be removed from the climate brief.

March 30, 2022 Posted by | Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science | , | Leave a comment

David V Goliath: Amazon Turns The Screw

By David Sedgwick | March 16, 2022

It’s tough being a writer. It’s even tougher when your work is being actively suppressed by the world’s biggest market place for books: Amazon.

Reputed to account for 80% of world book sales, for an author there’s no getting away from the online giant, no escaping its tentacles.

My problems with Amazon began when I had the audacity to publish a couple of BBC critiques; birds of a feather stick together and the broadcaster wasn’t too happy about these exposes of mine.

In normal times, they’d just have to suck it up. But these are not normal times. McCarthyism lives again only this time, co-ordinated by Big Tech. It’s a far more frightening prospect than it ever was in the 1950s.

Anyway, I’d said what I wanted viz the BBC and moved on to a new project: solving a mystery which had occurred in Provence in 1973, the savage murder of a British headmaster and former intelligence agent, John Cartland.

In a vain attempt to escape censure for my previous ‘crimes’ I even adopted a nom de plume: ‘Stockton Heath’. Almost two years later the task was complete: the mystery had been solved!

As an independent project there was no alternative but to publish via Amazon. While Amazon will plug certain books linking them to other books and ensuring their visibility on its platform, my little effort had no such benefits and duly dropped off the radar.

Reviews were hard to come by. On one occasion I noticed a positive review and my heart leapt only to find it had mysteriously vanished the next day.

How many more reviews have been deleted without my knowledge?

All was not lost. In France the crime is still referred to and remains one of that country’s most perplexing mysteries. Would I have better luck there?

After paying a French contact to assist with translation and six months after starting what became a long and complicated process, ‘Imaginer Un Meurtre: L’affaire Cartland Revistee’ was finally completed in February this year.

Initially all went well. It seems like my hunch had been right: the book sold relatively well during its first week on Amazon France. And then, nothing.

Just over a week ago sales stopped dead. More Amazon antics? It looked that way. I had started to receive a few emails from associates in France: ‘Where was the book? Hadn’t I published after all?’

I checked Amazon France: searching for the book’s title ‘Imaginer Un Meurtre’ auto-corrected to ‘Imagier Un Meurtre’.

The word ‘imagier’ in French means ‘colouring book’ and so instead of my book I was presented with children’s colouring books.

It soon became apparent that unless customers typed in the full title of the book + sub-title + author’s name, henceforth it would be effectively invisible to browsers of Amazon France.

Having spent hours on the telephone to Amazon reps is enough to drive one to distraction: they deny everything, even when viewing actual proof captured on film which shows how the Amazon website is subverting searches for the book. (Video can be viewed below)

It’s all due to the “algorithm” and that is that. Have a nice day.

So what happened? I have a theory: having suddenly become aware that I had published on Amazon’s French platform and the book in question was doing ok, Amazon stepped in to subvert the book’s visibility by ‘tweaking’ its searchability.

And it worked too: the book is now headed the same way as the English language version: to oblivion.

Once you’ve upset the establishment that’s your card marked, or so it seems. MSM (BBC) and Big tech is crossed at one’s peril.

This amalgamation of political parties/politicians with mainstream media and Big Tech into one immoral and corrupt uni-party was predicted by Orwell in 1984.

Orwell’s world is one of fear and paranoia where citizens are subjected to 24-hour surveillance by a brutal authoritarian police state – just the kind of society warned about by the so-called anti-fascist busily taking Orwell’s dystopia for their ‘Build Back Better’ blueprint.

Where does one go from here? Having resisted the lies for so long, the hero of 1984 finally submits to the Party orthodoxy at the end of the novel.

While he was right about everything else from The Thought Police to Big State propaganda channelled through ubiquitous tellyscreens, let’s hope that as far as his ending was concerned, Orwell got one thing wrong.

David Sedgwick is a writer and bon viveur based in Malaga and Split with occasional visits back to Liverpool. He writes about a wide range of topics from F1 and film to true crime and travel. http://www.stocktonheath.net

March 16, 2022 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance | , , | Leave a comment

The climate scaremongers: BBC’s campaign against fossil fuels

By Paul Homewood | TCW Defending Freedom | March 4, 2022

As political pressure mounts for the UK fully to exploit North Sea oil reserves and begin fracking, the BBC is doubling down in its campaign to fight fossil fuels.

There is nothing new in this, of course: we have become used it down the years. But now they don’t even attempt to disguise it, so convinced are they of their moral superiority in the matter.

Last week they published two articles attacking critics of Net Zero. The reports were full of the opinions of the BBC’s chums in the Green Blob, such as Greenpeace, Carbon Brief and the Committee on Climate Change, but gave scant mention of opposing views.

The first report, ‘Climate change: Can the UK afford its net zero policies?’ was an attempt to take down the arguments of the Net Zero Scrutiny Group (NZSG), made up of about 20 Conservative MPs, who have perfectly legitimately drawn the public’s attention to the very real costs of Net Zero.

The article begins by portraying the NZSG as a tiny bunch of ultra Right-wing Brexiteers – you know, the ones who should be ignored!

The rest of the article carries on in the same one-sided vein, with grossly misleading and inaccurate comments and a failure to present the other side of the argument.

It starts by claiming that our energy bills are only £159 a year higher on average because of climate policies. But this does not reflect the full cost of those policies, which in total are estimated to cost £17.6billion this year. That is not £159, but £650 per household.

Much of this cost is paid by the public sector and industry/commerce, meaning higher taxes and prices. Either way, the public end up paying.

The BBC then go on to claim that we should be building wind farms, because they are cheaper than gas power stations.

They imply that you can simply swap wind for gas, ignoring the fact the former is highly intermittent. Currently we need reliable, dispatchable generation, such as gas, to turn on when wind power fails to meet demand. When this is factored in, wind power is nearly double the cost of gas power.

Next the BBC turns its attention to claims that fracking will reduce energy prices in the UK. They argue that we cannot affect global prices of gas, which totally misses the point. Even if UK gas is sold at world prices, the country will still benefit hugely, and in particular government revenues will be boosted. Moreover it will greatly enhance our energy security.

The NZSG have rightly raised the question of how much we will all have to pay for Net Zero, something which the public has been kept in the dark about. The BBC’s response quotes the ultra optimistic calculations of the Committee on Climate Change, which have already been proved to be false and give a cost of ‘only’ £344billion by 2050.

Anybody who claims what the economy will look like three decades hence is a charlatan. But what we do know about is the crippling cost being imposed on the public in the short term. Things like heat pumps, insulation and electric cars will cost us tens of thousands of pounds. The new hydrogen networks being proposed will drive our energy bills up yet further.

For some reason, the BBC makes no mention of any of this.

But won’t the costs of climate change far outweigh all of this? The BBC think so:

‘The UK government’s latest report into the risks of climate change warns that based on a conservative estimate of a 2C temperature rise by 2100, flooding for non-residential properties across the UK is expected to increase by 27 per cent by 2050 and 40 per cent by 2080. At 4C this increases to 44 per cent and 75 per cent respectively.’

Leaving aside the fact that these claims are pure make-believe, does the BBC really think that eliminating the UK’s 1 per cent of world emissions will have the slightest effect on the climate?

The second BBC article, ‘Government climate advisers say cut fossil fuels to lower energy bills’ is by our old friend Roger Harrabin, ‘BBC environment analyst’. Again it does little but report the views of the Committee on Climate Change and others in the Green Blob, who are campaigning for more renewable energy.

As in the first article, it repeats the claim that energy prices won’t drop if we develop shale and North Sea gas reserves as the amounts are so insignificant. However, a recent study by the Warwick Business School estimated that our shale reserves could easily supply a quarter of the UK’s gas consumption over the next twenty years – a hardly insignificant amount at a time when North Sea gas output is expected to halve.

But for ideological reasons, the Committee on Climate Change would like to throw this all away!

John Kerry worries about Ukraine war’s effect on emissions

Joe Biden’s Climate Tsar, the gaffe-prone John Kerry, put his foot in it again last week. In an interview with a Middle East TV station he said he was worried that the Ukraine war would have ‘massive emissions consequences’, and that it could divert the world’s attention away from climate change.

This is the same John Kerry who flew in a private jet to Iceland last year to collect an Environmental Award.  When asked why he chose private jet, he responded it was ‘the only choice for someone like me’.

It was only the other day that Kerry was full of praise for India’s climate efforts, despite the fact they continue to burn more and more coal. He was impressed by Prime Minister Modi’s promise to build lots of solar farms, which Kerry claimed would make India compliant with the 1.5C goal set at Glasgow, a goal which requires global emissions to be cut in half in this decade.

Evidently arithmetic is not John Kerry’s strong suit!

While Modi’s plans would increase wind and solar output tenfold by 2040, this will not be enough to even meet the rising demand for energy in India, which is projected to increase by 69 per cent by then. This means that fossil fuel consumption will continue to grow as well.

Even with all of this investment in renewables, wind and solar together will still only be supplying 20 per cent of India’s energy in 2040.

BP Energy Review & International Energy Agency Outlook

While John Kerry strolls around with his head in the clouds, the Indian Government have long realised that you cannot run a modern economy just on the wind and the sun.

Selling the UK steel industry down the river

As I explained a few weeks ago, the UK operates an Emissions Trading Scheme, a cap and trade system, applying to electricity generators, energy intensive industry and domestic aviation.

The scheme is designed to cut the use of fossil fuels by forcing companies to purchase carbon allowances if they dare to use them.

As a direct consequence of government policy, the price of these allowances has in effect quadrupled in the last couple of years. (Although the UK system was only introduced last May, it directly replaced a similar EU scheme, which it now tracks.)

Higher carbon prices have not only pushed electricity prices through the roof, but they are also hitting industry hard as well, not least the steel industry.

According to the Telegraph, steelmakers are now facing the prospect of cutting production thanks to a doubling of the carbon price in the last nine months.

Steel companies receive a set number of free allowances each year, but this quota is reduced each year. Once they have used these up, they must buy them on the market, which adds £175/ton to the cost of the steel produced. This amounts to a third of the price they sell the steel for, which is quite clearly unsustainable.

Indeed, so high are the carbon prices that firms can often be better off selling their allowances and producing nothing!

Cutting production however has its own problems for the steel industry, because its fixed costs are so high. In the real world, steel plants need to run at near to full capacity to be profitable. It makes no financial sense shutting down furnaces and rolling mills for days at a time.

In other words, they are stuck between the devil and the deep blue sea.

Furthermore there is little that steel firms can do to cut fossil fuel use. By definition, making steel is a highly energy intensive process. From personal experience I know that steel works have forever been looking at ways to reduce energy use on a daily basis.

It is true that electric arc furnaces, which melt scrap steel, don’t need the colossal amounts of coke required in blast furnaces, but higher electricity prices have already crippled their viability.

The inevitable result of government policy is that we will end up importing more steel instead of making it ourselves. It will be made in countries like China and India, where carbon emissions will be much higher than here. And more emissions will arise from shipping it halfway around the world.

The whole thing makes no sense whatsoever.

It is just another senseless sacrifice to the Great Green God.

March 8, 2022 Posted by | Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science, Timeless or most popular | , | Leave a comment

Warning to the BBC: You can’t gag TCW

By Kathy Gyngell | TCW Defending Freedom | February 23, 2022

THE BBC gets very righteous and uppity when it’s dishing out the criticism – but doesn’t like it when it’s on the receiving end.

A classic example came my way on Monday with a message from TV Licensing about a TCW Defending Freedom blog. Basically, it was asking me to ‘censor’ a sentence they didn’t like.

I wrote back to BBC Director-General Tim Davie and here I’m publishing my reply to him as an open letter. The contents are self-explanatory …

Dear Mr Davie,

I am the editor and proprietor of the website TCW Defending Freedom, which registers between one and 1.4million page impressions a month.

On Monday of this week, we published a blog about Justin Trudeau’s use of emergency powers to end the protest in Ottawa by Canadian truckers.

It contained the following paragraph: ‘For example, violent Black Lives Matter protesters have been free to run riot in the US, while peaceful pro-Trump supporters have been arrested. In the UK, minimal, even helpful, action was taken against disruptive Extinction Rebellion and Insulate Britain protesters, while single mothers are jailed for not having paid their TV licence fee. Unvaccinated citizens are penalised and scapegoated everywhere, while illegal unvaccinated boat immigrants are rescued by coastguards and the RNLI and welcomed generously into society.’

To my surprise, I received an email later that day from Alex Skirvin alexander.skirvin@bbc.co.uk in which he stated: ‘I am getting in touch from TV Licensing regarding your recent piece, ‘Iron fist for the truckers, velvet glove for eco-terrorists.’

‘The piece states: “In the UK, minimal, even helpful, action was taken against disruptive Extinction Rebellion and Insulate Britain protesters, while single mothers are jailed for not having paid their TV licence fee.”

‘This is inaccurate. Nobody is imprisoned for non-payment of the licence fee – the maximum sentence is a fine which may be imposed by a court.

‘If a court fine isn’t paid this is a separate matter, a custodial sentence may be imposed, but that is entirely a matter for the courts.  In 2020, there were no admissions into prison associated with failing to pay a fine in respect of the non-payment of a TV licence in England and Wales. To ensure readers are correctly informed, please could you update the piece?’

I would like to ask you the two following questions:

Was this an authorised communication from BBC licensing? 

Is it now the BBC’s official view that no one is jailed in consequence of non-payment of the licence fee?  

Technically, of course, a custodial sentence is the consequence of non-payment of a fine imposed because of evasion of the licence fee. But the fact remains that the root cause of such a sentence – the sine qua non – is because offenders have not paid their licence fee.

In all the circumstances, I do not regard what our columnist wrote to be inaccurate, and I would also like an apology for being approached in this unprofessional and rather disrespectful way.

We are publishing this as an open letter on the TCW Defending Freedom website tomorrow.

Yours sincerely,

Kathy Gyngell

Editor, TCW Defending Freedom

February 23, 2022 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance | , | 1 Comment

BBC Wants Anti-Vaxxers To Participate In New Reality Show

By Richie Allen | February 14, 2022

Have you ever fancied being a contestant on a reality TV show? No? Me neither. This might change your mind. The BBC wants to get a bunch of vaccine sceptics into a house, study them (Dear God), challenge their beliefs and see if it’s possible to change their minds.

According to The Times :

It is understood that a diverse group who have refused the vaccine will live together for a period, during which the documentary will explore their views on the jab and their misconceptions about its origins and side effects.

The participants will be presented with evidence about the safety and success of the vaccine in the hope that they will soften their stance. At the end of the experiment they will be confronted with a question: do they want to get the vaccine?

STV Studios, an independent production company, has begun casting for the documentary before filming later this year. It is not yet known when the programme will be shown but it is likely to be broadcast on BBC1 or BBC2.

Hmmm…. they’ll present the sceptics with evidence will they? Whose evidence? Will the sceptics be permitted to introduce their own evidence? Will the anti-vaxxers be allowed to present the VAERS and Yellow Card data which demonstrates just how harmful the covid jabs really are?

I doubt it very much. The BBC you see, or STV studios, will be very, very careful when selecting the vaccine sceptics and of course the episodes won’t be live. They’ll be recorded and heavily edited.

I won’t hold my breath waiting for my invitation.

February 14, 2022 Posted by | Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science | , | 1 Comment

Former Pfizer VP Michael Yeadon demands apology from media over ‘lies’ asserting vaccine safety

Dr Michael Yeadon, former Pfizer vice president and co-founder of Doctors for COVID-19 Ethics
By Patrick Delaney | LifeSiteNews | February 2, 2022

After being excoriated by mainstream media outlets regarding his concern that COVID-19 gene-based vaccines could cause fertility issues in young women, Dr. Michael Yeadon is now requesting contrition on the part of media outlets as leaked data from the U.S. military indicates heavy spikes in these tragic outcomes. 

“I’m not vindictive, but I want some humility and contrition from the BBC and all other media outlets that lied to their audiences,” said the former Pfizer vice president and Chief Scientist for allergy and respiratory. 

Yeadon, who spent 32 years in the industry leading new medicines research and retired from the pharmaceutical giant with the most senior research position in his field, was an author of a submitted petition to the European Medicines Agency (EMA) in December 2020 that raised substantial concerns regarding a lack of sufficient testing of the experimental COVID-19 gene-based vaccines, prior to their emergency use authorizations. 

With regard to the possibility of the shots endangering the fertility of women, Yeadon and his colleague, Dr. Wolfgang Wodarg, wrote, “There is no indication whether antibodies against spike proteins of SARS viruses would also act like anti-Syncytin-1 antibodies. However, if this were to be the case this would then also prevent the formation of a placenta which would result in vaccinated women essentially becoming infertile.” 

Such a possibility would need to be ruled out through standard experimentation prior to imposing such substances onto the entire population, according to the doctors. 

“It’s important to note that none of these gene-based agents had completed what’s called ‘reproductive toxicology,’” Yeadon wrote in his recent statement. “Over a year later, this battery of tests in animals still has not been done. So there was and still is no data package supporting safety in pregnancy or prior to conception.” 

Media response to valid concerns: attacks, smears, vilifications 

“As a society, we’ve practiced the precautionary principle most assiduously in relation to conception and pregnancy ever since the tragedy of thalidomide, over 60 years ago. So we had hoped that some at least in the media would take this [concern] with the seriousness it deserved,” he wrote. 

“Did that happen? No. Instead, we were attacked, smeared and vilified in every medium, from Twitter to the BBC,” the British national wrote. “[M]ajor broadcasters actively lied to the public, explicitly stating that these agents were completely safe in pregnancy.” 

Indeed, Reuters excoriated the doctors for making their inquiry “without providing evidence, that the vaccines could cause infertility in women,” shifting the burden of proof onto the petitioners from the regulators whose job it is to ensure proper safety trials are completed before the release of such drugs. 

Reuters later attempted to “fact-check” Yeadon as well over several concerns including the danger to fertility, to which he simply reiterated common ethical principles with regard to human experimentation: “No one in their right mind thinks giving experimental treatments to pregnant women is other than reckless. Especially when reproductive toxicity testing is incomplete.” 

Of special note for Yeadon was BBC Radio talk show hostess Emma Barnett, who “directly attacked me by name on air in the most unpleasant terms,” which also led to his charging the program with slander. In response, after a bit of investigation, the program editor conceded, apologized to Yeadon, and cut their false representation of the former Pfizer scientist from their recorded podcast. 

“[Barnett] also had her guest, who was from the Royal College of Obstetrics and Gynecology, repeat the lies that it was perfectly safe for young women to be injected,” Yeadon called out in his statement. 

Preprint paper reveals placental-damaging antibodies increased 2.5 fold after shots 

Also of note for the former executive was a preprint study published last May that appeared to attempt a rebuttal of his concern that anti-Syncytin-1 antibodies could be developed due to the shots, but instead reinforced them showing a 2.5 fold increase of the placental-damaging antibodies in days 1 to 4 after COVID-19 gene-therapy injections.  

The paper, which claimed a conflict of interest in being funded by Johnson & Johnson, went on to explain that though they had observed this major increase, they did not examine its “clinical significance,” thus admitting they didn’t know if these higher levels of the antibody flagged an actual safety problem with regards to fertility and miscarriage.  

At the same time, the study’s authors acknowledged data showing “spontaneous miscarriage as the most common obstetric outcome after COVID-19 mRNA vaccination.”  

Based on the outcome of this study alone, Yeadon said “all of these experimental products as a class should have been completely contraindicated in women younger than menopause.”  

Pfizer & Moderna ‘definitely knew’ these mRNA products would ‘accumulate in the ovaries’ 

An additional source of concern regarding fertility was that “the mRNA products (Pfizer and Moderna) would accumulate in ovaries,” the British national explained. 

“An FOI request to the Japanese Medicines Agency revealed that product accumulation in ovaries occurred in experiments in rodents. I searched the literature based on these specific concerns and found a 2012 review [here], explicitly drawing attention to the evidence that the lipid nanoparticle formulations as a class do, in fact, accumulate in ovaries and may represent an unappreciated reproductive risk to humans. This was ‘a well-known problem’ to experts in that field,” Yeadon explained. 

“I’ll say that again. The pharmaceutical industry definitely knew, in 2012, that formulating these agents in lipid nanoparticles would lead them to accumulate in the ovaries of women to whom these were given.  

“No one in the industry or in leading media could claim ‘they didn’t know about these risks to successful pregnancy,’” he emphasized. 

Results from the U.S. military leak confirm damage done to unborn children and fertility 

“So it’s with tremendous anger and sorrow that I heard of military physicians blowing the whistle about the evidence of harms in pregnancy that their proprietary safety monitoring database had thrown out,” Yeadon said, referring to last week’s revelations during a U.S. Senate panel discussion. 

“In the intervening months since journalists (including but definitely not limited to Emma Barnett) chose to downplay or downright lie about our concerns, we learned that women in the U.S. military were experiencing 3X normal rates of miscarriage,” he explained. 

In fact, these data leaks, given by three “decorated high-ranking soldiers who are doctors and public health officials,” in sworn declarations under penalty of perjury, show several increases in negative impacts upon fertility, including spontaneous abortion, among this military population where enforcement of an experimental COVID gene-vaccine mandate is strictly observed. 

As presented by these soldiers, the following 2021 increases only include the first 10 months of the year (January through October) and are compared with the full five-year average of figures taken from 2016 through 2020.  

  • Miscarriages — increase of 279% 
  • Female infertility – increase of 471% 
  • Male infertility — increase of 344% 
  • Congenital malformations (birth defects) – increase of 156% 

And considering most children conceived after these injections had not been born before November 2021, the final figure of birth defects is likely to significantly increase as well. 

Journalists, regulators and manufacturers: ‘You are way out over thin ice and deep water’ 

After Yeadon’s request for contrition from the BBC and other media outlets, he went on to implore readers, “please do not get injected with these inherently dangerous and ineffective experimental products. Warn anyone you know about the risks to pregnancy, now confirmed by whistleblowers from physicians in the U.S. military. 

“Please also tell them there are likely to be other reproductive health consequences, even in young girls, because of accumulation [of lipid nanoparticles] in their ovaries.“ 

Having originally alerted the EMA of several other possible toxic outcomes due to the injections, Yeadon highlighted that he and Dr. Wodarg were sadly also right about their warning of “allergic, potentially fatal reactions to the vaccination,” citing examples from the UK of emergency interventions and tragic deaths. 

“Having had two of two serious harms we warned about, prior to regulatory authorisations, come to pass,” he said. “I humbly recommend that governments and journalists everywhere recognise what you’ve done and lobby for or directly decide to immediately and completely withdraw all these experimental products from the market, before some of the other specified concerns (or issues we didn’t think of) show up in the safety monitoring systems.” 

“Journalists, regulators, healthcare professionals and politicians, as well [as], of course, the manufacturers, you are way out over thin ice and deep water. I don’t know how you’re planning to get out from under this before the wider public more fully appreciates what you’ve done,” Yeadon wrote. 

“One possibility is that you won’t be able to hide your complicity in the massed harms you’ve done to millions of people. In this case, I look forward to giving evidence against you in a court of law,” he concluded. 

Dr. Yeadon’s full statement can be accessed here. 

February 3, 2022 Posted by | Deception, Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science, Timeless or most popular | , , , | 1 Comment

The Covid evidence dismissed by the BBC as ‘conspiracy-laden’

By Sally Beck | TCW Defending Freedom | January 27, 2022

ALLEGED evidence of negligence in handling the Covid vaccination rollout by the Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) submitted to the Metropolitan Police has been dismissed by the BBC as a ‘conspiracy-laden criminal complaint’.

The BBC further claim that the four-hour oral testimony given to officers at Hammersmith and Fulham Police Station by three legal and one medical professional alleged ‘genocide’ and ‘depopulation’.

‘This is not true,’ said Philip Hyland, the lawyer whose testimony police heard. ‘I was quite careful not to say genocide and depopulation. I said negligence, misfeasance, corporate manslaughter and misconduct in a public office, but not genocide or depopulation.’

On January 7, the BBC published an article headlined ‘Anti-vax protests: “Sovereign citizens” fight UK Covid vaccine rollout’. It said: ‘Conspiracy-laden criminal complaints have recently been filed with the police in the UK and also the International Criminal Court, alleging ‘genocide’ and ‘depopulation’ via vaccinations.’

On January 18, Mr Hyland wrote to Alistair Coleman, one of two journalists – Shayan Sardarizadeh was the second – who co-authored the piece, complaining that they had failed to check details of the complaint with the Met Police or with him. ‘This breaches standard journalistic practice,’ he said via email. The BBC’s own editorial guidelines are clear that he should have been given his ‘right to reply’.

The complaint to the ICC was nothing to do with Mr Hyland and was submitted by Hannah Rose Law. It does mention genocide and depopulation, but Mr Hyland’s concern is with the MHRA. He said: ‘They have failed to follow up vaccine concerns. They have also failed to withdraw bad batches [known in the trade as “hot lots”] of vaccines when there are known issues with several. But I did not accuse them of murder, conspiracy to murder, genocide, gross negligence manslaughter, or crimes against humanity as stated in a ‘Public Announcement’ shared on social media on January 7.’

It was December 20, 2021, when he presented his evidence, with solicitor Lois Bayliss, of Broad Yorkshire Law, Dr Sam White, a former partner from a Hampshire GPs’ practice, and former police officer Mark Sexton. They were given a crime number by the Met, 6029679/21, to show that the police are taking it seriously and intend to investigate.

Despite this, Reuters fact checkers say the Met have not opened a criminal investigation. They give the impression that the police are not looking at evidence, which is misleading. The police are reviewing all testimonies and documents and will assess the strength of evidence for any potential case. It is then up to the Crown Prosecution Service (CPS) to decide whether that evidence is strong enough to make arrests and take the case to trial.

Mr Hyland said that his oral evidence was received by ‘a young, intelligent officer, PC Irvine. I gave a four-hour oral statement. PC Irvine asked intelligent questions and he was already aware of much that we were talking about. None of it was a surprise; none of it was new. He wasn’t shocked.

‘He was young, bright and a good listener. He grasped what we told him. I couldn’t fault him.’

He then provided a secure portal for the team to upload evidence, and case developments are being overseen by Detective Sergeant Mallett.

Ms Bayliss has been gathering witness statements from those who allege they are vaccine-injured, and from potential expert witnesses in the US and the UK. She said: ‘We have subsequently uploaded 103 statements regarding vaccine associated deaths and injury, and 13 from identifiable whistleblowers, medical experts and scientists.’

To build his case, Mr Hyland investigated our medicines regulatory authority, specifically the alleged negligence of June Raine, chief executive of the MHRA. He said: ‘The charge against the MHRA is that they negligently conducted themselves and have caused British citizens real harm and suffering.

‘They have failed to act on any of the Yellow Card reports they have received. There are currently 2,000 deaths reported and 500,000 adverse events. They should have stopped the programme before the deaths reached 100 and launched a thorough investigation.’

The Yellow Card data show that 1 in 120 people have reported an event they considered serious enough to spend 40 minutes filling out a Yellow Card form. ‘This may be just the tip of the iceberg,’ said Ms Bayliss, ‘as the MHRA admit they receive information from around 10 per cent of those damaged.’

The figure is low because some doctors find they cannot access the Yellow Card scheme from their hospital computers, while others do not know about it. Members of the public are generally not informed about Yellow Card and most who complain to their GP that they think they have suffered a serious adverse event are told that the vaccine is an unlikely cause and their symptoms are put down to ‘coincidence’, as the Royal College of General Practitioners has not issued them with any advice.

If the coincidence theory held water, you would expect an even spread of reports across the three vaccinations used in Britain. We have Pfizer-BioNTech’s experimental mRNA jab introduced in December 2020, and Oxford/AstraZeneca’s more traditional one which has been available since January 2021. Plus the new kid on the block, Moderna’s mRNA jab introduced in April 2021.

Although we began using it four months after Pfizer and three months after AstraZeneca, Moderna is clocking up 50 per cent more Yellow Cards than AZ, who have 60 per cent more reported injuries than Pfizer.

Oxford/AstraZeneca has been received by 24.9million people and the Yellow Card scheme shows that 1 in 103 have been impacted, while Pfizer-BioNTech’s has been received by 25.3million people and Yellow Card shows that 1 in 162 people have been impacted.

Moderna has been given to 1.6million people and its Yellow Card reporting rate shows that 1 in 50 people have been impacted. On average, 1 in 120 people have suffered an adverse reaction.

‘In our view, we have enough evidence to show gross negligence,’ said Mr Hyland. ‘It is clear that the MHRA have failed to follow up concerns about vaccine injury and they failed to withdraw harmful batches when they knew about the issues.

‘They also exaggerated the risk of Covid by failing to distinguish the difference between dying with Covid, which is when someone has other illnesses, or of Covid, which is when the patient has no other illnesses.’

Covid-19, caused by the SARS-CoV-2 virus, has a low fatality rate: less than one per cent of those who contract it. The Office of National Statistics has revealed under a Freedom of Information request that only 13,597 deaths in England and Wales out of 140,000 attributed to Covid were caused by Covid alone. The bulk of deaths were of people with comorbidities.

‘New evidence is coming in all the time,’ said Mr Hyland, ‘including from those who have suffered psychological harm caused by the mandates.

‘The alleged criminality that appears to have gone on is like nothing we have ever seen before and has resulted in people being injured, some permanently, and dying. There were safe treatments which were ignored by the MHRA but there must have been heavy political pressure to authorise the vaccine as the Prime Minister had pre-ordered millions of doses.

‘History will show this to be one of the world’s biggest-ever scandals.’

We contacted the two BBC journalists for comment but they did not respond.

January 27, 2022 Posted by | Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science, Timeless or most popular, War Crimes | , , | Leave a comment

Forget the headlines, these are the vaccine facts

By Geoff Moore | TCW Defending Freedom | January 20, 2022

WE were told before the Covid vaccine rollout that it wouldn’t block transmission, but that it would reduce symptoms and therefore hospitalisation. Throughout 2021 we saw many warning headlines like ‘Pandemic of the unvaccinated’, becoming ever more alarmist like this one in the Guardian towards the end of November when Professor Sir Andrew Pollard opined that ‘Getting jabs to the unvaccinated has never been more critical’. The article said that the horrors of Covid are now restricted to those who won’t or can’t have a jab, and further claimed that Covid patients in ICUs are ‘now almost all unvaccinated’. The BBC too was not backwards in coming forwards, in December reporting a spokesman for Addenbrooke’s Hospital, Cambridge, saying that ’80 per cent of patients we’ve seen over the last few months in general wards and critical care have been unvaccinated’.

In his statement to Parliament yesterday the Prime Minister continued with this narrative: ‘When there are still over 16,000 people in hospital in England alone, the pandemic is not over. And, Mr Speaker, make no mistake, Omicron is not a mild disease for everyone – and especially if you’re not vaccinated.’

So, let’s report what Mr Johnson so blatantly ignored – the latest government data on Covid-positive hospitalisations: the facts, not his opinions. It makes for interesting reading.

Public Health Scotland’s Winter Statistical Report states that 541 vaccinated people were hospitalised versus 168 unvaccinated, see page 36 table 12 (I used December 25-31 as it’s not provisional) which by my count is over three times as many vaccinated.

NHS Wales Surveillance of Vaccine Status states that 433 vaccinated people were hospitalised versus 90 unvaccinated, see page 4 table 4. That’s nearly five times as many.

Northern Ireland’s Vaccination Status of Deaths and Hospitalisations states that 395 vaccinated people were hospitalised versus 289 unvaccinated (page 8 table 1). That’s 108 more vaccinated than unvaccinated.

UK Health Security Agency Covid-19 Vaccine Surveillance Report states that 8,566 vaccinated people were hospitalised in England versus 4,738 unvaccinated (Page 40 table 10).That’s nearly twice as many.

All confirmed in the report of the 95th Sage meeting on Covid-19 which states: ‘For patients admitted after 16 June 2021 the majority of patients had received two doses’ (Page 3 item 3).

I don’t know what Sir Andrew Pollard, director of the Oxford Vaccine Group, University of Oxford and the media were basing their headlines on but it certainly wasn’t this data.

Meanwhile Johnson did his best with something that’s come to be understood with the phrase, ‘lies,damn lies and statistics’, telling us that from ‘our NHS data, we know that around 90 per cent of people in intensive care are not boosted’. Never mind that the totally unvaccinated are the minority in intensive care.

Sir Andrew Pollard might buy that one. Others won’t.

January 20, 2022 Posted by | Fake News, Mainstream Media, Warmongering | , , , | 1 Comment

A BBC Complaint

By Toby Young | The Daily Sceptic | January 9, 2022

A reader has shared with us the complaint he submitted yesterday to the BBC about the way in which Radio 4 presented the news that Britain’s Covid death toll has reached 150,000 – a figure which is also on the front of most of today’s papers:

The 1800 News on Radio 4, Saturday January 8th 2022 began with this headline:

“More than 150,000 people now have died of Covid in the UK since the start of the pandemic two years ago.”

This clearly stated that the deaths of 150,000 people had been as a result of contracting Covid. This is at best misleading, at worst a falsehood. The truth is stated on the BBC website, which said, correctly, “More than 150,000 people in the UK have now died within 28 days of a positive Covid test since the pandemic began.”

This isn’t a question of semantics. It’s a really important point and a crucial distinction between accurate news reporting and ‘number theatre’ (as Professor Sir David Spiegelhalter calls it). I can include two of my neighbours who died ‘with Covid’ and went down in the Covid total, even though one in fact died from the leukaemia that had kept him in hospital (where he caught Covid) for two years as he deteriorated, and another from liver cancer, also catching asymptomatic Covid in hospital.

On the 1800 News the Health Correspondent Katherine da Costa made no attempt to contextualise the figure of 150,000 in terms of annual normal deaths in the UK (this might in fact have strengthened her piece), interviewed a family member of a victim without clarifying the actual cause of death, and ignored the much larger number of people who have died of other causes.

Although Ms Da Costa did not repeat the inaccurate headline, she did not qualify her reference to the number of deaths by making it clear, as the news website did, that these were of people who had died within 28 days of testing positive. It was also quite evident that the interviewee had no framework of reference for the 150,000.

There is a stark contrast here with the coverage by Nick Triggle which always contextualises the figures and makes it clear what they actually are, without seeking to sensationalise as the inaccurate headline in the 1800 did.

January 10, 2022 Posted by | Deception, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science | | 1 Comment

The climate scaremongers: Extreme weather, 1961 style

By Paul Homewood | TCW Defending Freedom | January 7, 2022

FOR several years the public have been bombarded with threats of extreme weather to brainwash them about the dangers of climate change. Every bit of bad weather is relayed by the 24/7 media, which naturally has the effect of making the public believe ‘things are getting worse’. This is then backed up by repeated claims that global warming is to blame, making such events more frequent and more severe.

As part of this propaganda onslaught, the BBC has been broadcasting a monthly Climate Check video for the last couple of years, usually presented by weatherman Ben Rich, who they hope will give a flavour of authenticity. Last month’s edition was a summary of 2021. According to the introduction: ‘Fires, floods, heatwaves and drought – 2021 has been another year of remarkable extremes around the world.’

The video then goes on to cover a heatwave in Canada, floods in Canada, Germany, China, India and Australia, Hurricane Ida, wildfires in Greece and a drought in East Africa. None of these were unprecedented, yet there was the usual sloppy assertion that global warming is making all these types of events worse. No evidence or data is given to back up these absurd claims, which are purely derived from computer models sexed up by alarmist scientists.

Is our weather really any worse than in the past? Recently I looked back at the world’s weather 50 years ago, in 1971. The weather that year was every bit as bad as anything seen either this year or in the recent past.

Was 1971 exceptional? Let’s go back to 1961 for another viewpoint.

It’s ironic that Ben Rich began last month’s report by saying ‘If anywhere in the world sums up a year of extreme weather, it’s Canada’, because he could have said exactly the same if he had been doing his Climate Check 60 years ago.

The drought that summer on the Canadian prairies was reckoned at the time to be even worse than the dustbowl years of the 1930s. Many places had received no proper rainfall for a year and a half, and harvests were devastated, as this CBC video describes.

Wildfires burned millions of acres across much of Canada in what was called at the time ‘The Angriest Summer’.

To cap it off, flash floods killed a family of five in Timmins, Ontario in August, following six inches of rain in 12 hours.

Catastrophic floods hit many other parts of the world that year. New South Wales suffered some of the worst floods in its history in November 1961, probably only surpassed by the ones in 1900. The Nepean Times reported: ‘During a week of rain in which 474mm of rain were recorded at the post office, Penrith received half its annual rainfall on two days.

In the very same week, the BBC was reporting on flood-stricken Somalia: ‘Unconfirmed reports put the number of homeless at 300,000 . . . The Prime Minister said nearly all Somalia’s food crops have been destroyed, and said food will have to be found for about 600,000 people for eight months, until the next harvest.’

The USA was also badly affected by flooding in 1961. ‘Widespread, prolonged and disastrous’ floods hit Mississippi, Louisiana and Alabama in February and March, followed by the Midwest in May, and Idaho in June. The most tragic flood of the year was in July in Charleston, West Virginia when a small area cloudburst flood caused 22 deaths. Severe flooding also occurred in December in Mississippi, Louisiana and Alabama.

The worst floods that year in the USA were brought by Hurricane Carla in September, a Cat 4 storm with winds of 170mph, which left a trail of devastation from Texas to Illinois, including 34 dead, 1,900 homes destroyed and a record number of tornadoes.

The Atlantic hurricane season in 1961 saw two in the most powerful Category 5, Esther and Hattie, making it one of only seven Atlantic hurricane seasons to feature multiple Category 5 hurricanes in one season. Hattie devastated Belize City, damaging 70 per cent of the buildings. The damage was so severe that the government relocated inland to a new city, Belmopan.

1961 was certainly not an exceptional year and history is littered with weather disasters like these. The idea that today’s weather is any more ‘remarkable’ or ‘extreme’ is not only ridiculous, it has no basis in fact. But Ben Rich has no intention of presenting an objective account of the weather last year. His final statement gives the game away: ‘2021 has brought into sharp focus the impact that severe weather is having on peoples around the world. Limiting the rise in global temperatures to 1.5C was at the top of the agenda at COP26 in Glasgow, with scientists urging world leaders to commit to cutting greenhouse gases to stave off a climate catastrophe.’

There is just one purpose in all of this: to brainwash the public into accepting the UN’s climate agenda.

Making it up as you go along

You might have thought that when the head of the Environment Agency was giving a speech on climate change to the Royal Society he would check his facts first. Not Sir James Bevan.

The agency’s chief executive recently stood up to give a talk ludicrously titled ‘Drought risk in the Anthropocene: from the Jaws of Death to the Waters of Life’. In an attempt to show that climate change was making floods worse, he made the claim that ‘in England, three of the five wettest winters on record have happened in the last eight years’. However according to the Met Office only one of the five has occurred in that period, in 2013/14. The other four were 1876/77, 1914/15, 1989/90 and 1994/95.

Bevan also claimed that winters are wetter than in the past on average, but they were just as wet in the early 1900s.

UK Met Office

He went on to warn that climate change was making our summers drier, increasing the risk of drought. As you have probably guessed by now, summers in England are not becoming drier, or for that matter wetter. They are no different from summers in the past!

UK Met Office

Bevan worked as a diplomat all his career prior to joining the Environment Agency in 2015. His ignorant speech makes his lack of qualifications for his job glaringly obvious.

Landscapes will be altered for ever, warns National Trust!

Not to be outdone by the Environment Agency, the National Trust has just published its annual Weather and Wildlife Review. As you would expect from an organisation taken over by the far Left years ago, it carries apocalyptic warnings about the so-called climate crisis.

The report begins: ‘The climate crisis presented serious challenges for nature across the UK this year. A warm winter, low levels of rain and gale-force winds all contributed to various natural disasters, causing devastation across precious landscapes and affecting the wildlife they support.’

As usual they confuse ‘weather’ with ‘climate’.

According to the BBC, the report warns that some of the landscapes under the Trust’s control are being altered for ever as climate change makes some forms of extreme weather the new normal.

Yes, the same landscapes which have remained largely unaltered for thousands of years, other than by mankind: through the warmth of the Middle Ages and the cold of the Little Ice Age, and many other previous climate cycles, and through the huge differences which we see from year to year. Do the National Trust think we are all a bunch of idiots?

And their evidence for this absurd claim?

1)    Moorland fires, due to dry springs caused by climate change.

Only one slight problem though. Our springs are not getting drier, or for that matter wetter:

2)    Ash dieback – caused by ‘warmer/wetter winters’

Climate has nothing whatsoever to do with dieback, a disease caused by fungal infestation. It has been spreading rapidly across Europe since its introduction about 30 years ago from eastern Asia. It thrives in all climates – warm, cold, wet and dry.

3)    Stormy weather

Storms have blown down trees since time immemorial. But just because the Met Office now give them silly names, the National Trust think they must be getting worse. In fact, the opposite is true, as Met Office data clearly proves:

Incredibly their report ends:

Isn’t it time they concentrated on their real job instead?

January 7, 2022 Posted by | Fake News, Mainstream Media, Warmongering, Science and Pseudo-Science, Timeless or most popular | | Leave a comment