Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

IRS Targets Cuba Solidarity Group

Weekly News Update on the Americas | January 12, 2014

The New York-based nonprofit Inter-religious Foundation for Community Organization (IFCO) announced on Jan. 6 that the US Internal Revenue Service (IRS) has recommended ending the group’s 501(c)(3) tax-exempt status. Founded in 1967 by the late Rev. Lucius Walker [see Update #1048], IFCO is the first national foundation in the US controlled by people of color. It is probably best known as the sponsor of Pastors for Peace, which for the past 22 years has organized the US-Cuba Friendshipment Caravan, an annual shipment of humanitarian aid to Cuba; Pastors for Peace has also provided humanitarian aid for Nicaragua, Haiti and other countries.

The IRS’s two-year investigation started with a letter to the service from two members of Congress—Rep. Brad Sherman (D-CA) and Rep. Sue Myrick (R-NC)—suggesting that IFCO was tied to terrorist organizations because of some $1.2 million in aid it sent to the people of Gaza through the Viva Palestina group in 2009. In its report, the IRS cites a “comprehensive report” by Steve Emerson’s notoriously inaccurate Investigative Project on Terrorism to suggest that some of the aid may have gone to the Hamas organization, which the US lists as a terrorist group. The IRS also charges that the Friendshipments and some aid for US medical students in Cuba may violate the 50-year US embargo against Cuba. In an appeal by New York attorney Martin Stolar, IFCO denies sending aid to Hamas; notes that the relevant US agency, the Office of Foreign Assets Control (OFAC), has never penalized it for the Friendshipments; and states that OFAC has licensed the medical students to spend money in Cuba.

IFCO has asked supporters to contact US Congress members “and let them know that we need their support. Ask them to contact the Treasury Department to ask them to stop this political persecution and harassment against IFCO.” Treasure can also be contacted directly by fax at 202-622-6415 or via internet at http://www.treasury.gov/connect/Pages/contact-us.aspx. (IFCO letter 1/6/14; Vice (Montreal) 1/8/14; Ahora (Cuba) 1/10/14 from Radio Havana)

January 14, 2014 Posted by | Civil Liberties, Solidarity and Activism, Wars for Israel | , , , , , , , , , , | Comments Off on IRS Targets Cuba Solidarity Group

Iranian channels targeted 66 times in 3 years: IRIB

Press TV – November 7, 2013

The head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) says Iranian channels have been taken off air from 27 satellites 66 times over the past three years by those claiming to be the advocates of freedom of speech.

Ezzatollah Zarghami made the remarks in an interview with Iran’s Young Journalists’ Club (YJC) on Thursday.

Zarghami noted that in addition to this, the channels have been repeatedly blocked or distorted through jamming of their transponders.

“This is while the Islamic Republic of Iran has been falsely accused of jamming [foreign radio and TV broadcasts] and sometimes it is claimed that the source [of the jamming] is outside Iran,” he stated.

The head of the IRIB said that in the modern world the free flow of information and enlightenment by independent media cannot be blocked.

He noted that the move against the Iranian channels by those who claim to be the advocates of freedom of speech and free flow of information comes as thousands of TV and satellite channels are currently broadcasting their programs onto the Iranian territory.

Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by the US-engineered sanctions against Iran. However, Michael Mann, the EU foreign policy chief’s spokesman, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

In June, in another illegal act against Iranian alternative channels, Intelsat said that it will no longer provide services to Iranian channels, including Press TV.

Press TV later learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) — an agency of the US Treasury Department — was behind the pressure on Intelsat.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

November 8, 2013 Posted by | Civil Liberties, Deception, Full Spectrum Dominance | , , , , , , | Comments Off on Iranian channels targeted 66 times in 3 years: IRIB

Press TV, iFilm airing on new frequency on Express AM44

Press TV – July 10, 2013

Iran’s entertainment and movie channel iFilm as well as the 24-hour English-language news channel Press TV are airing with new parameters on the Express AM44 satellite.

Viewers can watch Press TV and the English version of iFilm on the following frequency:

Satellite: Express AM44 at 11.0 W
Transponder: B5
Frequency: 11109
Polarization: Horizontal
Symbol Rate: 9479
FEC: ¾

The Arabic version of iFilm and the Spanish-language Hispan TV have also been uplinked with the same parameters on the Express AM44 at 11.0 W.

Press TV and other Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by anti-Iran sanctions. However, Michael Mann, the EU foreign policy chief’s spokesman, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

The latest move against Iranian alternative channels came in June when Intelsat told Iran’s national broadcasting corporation, Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), that it will no longer provide services to Iranian channels, including Press TV, as of July 1.

Intelsat made the move under the pretext of the US sanctions against the head of the IRIB, Ezzatollah Zarghami.

Press TV later learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) — an agency of the US Treasury Department headed by an Ashkenazi Jew called Adam Szubin — was behind the pressure on Intelsat.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

July 11, 2013 Posted by | Full Spectrum Dominance | , , , , , , | 1 Comment

Iran media ban, War on Free Speech

PressTVGlobalNews · July 1, 2013

Several international satellite providers, including Eutelsat and Intelsat, have stopped the broadcast of a number of Iranian channels.

On June 19, Intelsat said it would no longer provide services to Iranian channels, including Press TV, as of July 1. The decision has been made under the pretext that the company should be “abiding by” the sanctions against the president of Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) Ezatollah Zarghami.

Press TV has learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) – an agency of the US Treasury Department – is behind the pressure on Intelsat.

Press TV and other Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012. They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European satellite companies say they are complying with the anti-Iran sanctions. However, Michael Mann, a spokesman for the EU foreign policy chief, has told Press TV that the sanctions do not apply to Iranian media.

The French-Israeli CEO of Europe’s satellite giant, Eutelsat, has written letters to several satellite companies, asking them to stop cooperating with Iranian channels.

The Israeli lobby in the United States has publicly supported European attempts to shut down Press TV.

Watch this video on our website: http://www.presstv.ir/Program/311703….

Follow our Facebook on: https://www.facebook.com/presstv
Follow our Twitter on: http://twitter.com/presstv
Follow our Tumblr on: http://presstvchannel.tumblr.com

Ways to watch Press TV

July 1, 2013

Following a move by the Europeans satellite provider Eutelsat SA to take Press TV off the air in a flagrant violation of freedom of speech, Press TV viewers can continue to watch the news channel via the following satellites or by visiting the following websites:

You can watch Press TV by visiting the following websites:

Press TV watch live services (Worldwide)

OHTV Box (internet Set-top box) (Worldwide)

Livestation (internet platform. Supports PC MAC, Linux and all tablet PCs and smartphones)

Windows Mobile app

Press TV Mobile Page

You could also view our broadcast in Europe through the following satellites:

IntelSat 19 (166E)
12527
30000
3/4
H

Intelsat 902 (62E)
11555
27500
3/4
V

Paksat 1R (38E)
4060
23000
5/6
H

Badr 5 (26E)
11881
27500
5/6
H

Badr 5 (26E)
12303
27500
3/4
H

Badr 4 (26E)
12054
27500
3/4
V

Nilesat 201 A (7W)
11823
27500
5/6
V

Arabsat 5C (20E)
3964
27500
3/4
V

ST-2 (88E)
10979
12500
2/3
V

Thaicom (78.5E)
3600
26667
3/4
H

Express AM44 (11W)
11461
4740
3/4
H

Telstar 12 (15E)
12167
45000
3/4
H

July 1, 2013 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Timeless or most popular, Video | , , , , , , , | Comments Off on Iran media ban, War on Free Speech