Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

Iranian channels targeted 66 times in 3 years: IRIB

Press TV – November 7, 2013

The head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) says Iranian channels have been taken off air from 27 satellites 66 times over the past three years by those claiming to be the advocates of freedom of speech.

Ezzatollah Zarghami made the remarks in an interview with Iran’s Young Journalists’ Club (YJC) on Thursday.

Zarghami noted that in addition to this, the channels have been repeatedly blocked or distorted through jamming of their transponders.

“This is while the Islamic Republic of Iran has been falsely accused of jamming [foreign radio and TV broadcasts] and sometimes it is claimed that the source [of the jamming] is outside Iran,” he stated.

The head of the IRIB said that in the modern world the free flow of information and enlightenment by independent media cannot be blocked.

He noted that the move against the Iranian channels by those who claim to be the advocates of freedom of speech and free flow of information comes as thousands of TV and satellite channels are currently broadcasting their programs onto the Iranian territory.

Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by the US-engineered sanctions against Iran. However, Michael Mann, the EU foreign policy chief’s spokesman, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

In June, in another illegal act against Iranian alternative channels, Intelsat said that it will no longer provide services to Iranian channels, including Press TV.

Press TV later learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) — an agency of the US Treasury Department — was behind the pressure on Intelsat.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

November 8, 2013 Posted by | Civil Liberties, Deception, Full Spectrum Dominance | , , , , , , | Leave a comment

Press TV, iFilm airing on new frequency on Express AM44

Press TV – July 10, 2013

Iran’s entertainment and movie channel iFilm as well as the 24-hour English-language news channel Press TV are airing with new parameters on the Express AM44 satellite.

Viewers can watch Press TV and the English version of iFilm on the following frequency:

Satellite: Express AM44 at 11.0 W
Transponder: B5
Frequency: 11109
Polarization: Horizontal
Symbol Rate: 9479
FEC: ¾

The Arabic version of iFilm and the Spanish-language Hispan TV have also been uplinked with the same parameters on the Express AM44 at 11.0 W.

Press TV and other Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by anti-Iran sanctions. However, Michael Mann, the EU foreign policy chief’s spokesman, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

The latest move against Iranian alternative channels came in June when Intelsat told Iran’s national broadcasting corporation, Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), that it will no longer provide services to Iranian channels, including Press TV, as of July 1.

Intelsat made the move under the pretext of the US sanctions against the head of the IRIB, Ezzatollah Zarghami.

Press TV later learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) — an agency of the US Treasury Department headed by an Ashkenazi Jew called Adam Szubin — was behind the pressure on Intelsat.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

July 11, 2013 Posted by | Full Spectrum Dominance | , , , , , , | 1 Comment

Iran media ban, War on Free Speech

PressTVGlobalNews · July 1, 2013

Several international satellite providers, including Eutelsat and Intelsat, have stopped the broadcast of a number of Iranian channels.

On June 19, Intelsat said it would no longer provide services to Iranian channels, including Press TV, as of July 1. The decision has been made under the pretext that the company should be “abiding by” the sanctions against the president of Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) Ezatollah Zarghami.

Press TV has learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) – an agency of the US Treasury Department – is behind the pressure on Intelsat.

Press TV and other Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012. They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European satellite companies say they are complying with the anti-Iran sanctions. However, Michael Mann, a spokesman for the EU foreign policy chief, has told Press TV that the sanctions do not apply to Iranian media.

The French-Israeli CEO of Europe’s satellite giant, Eutelsat, has written letters to several satellite companies, asking them to stop cooperating with Iranian channels.

The Israeli lobby in the United States has publicly supported European attempts to shut down Press TV.

Watch this video on our website: http://www.presstv.ir/Program/311703….

Follow our Facebook on: https://www.facebook.com/presstv
Follow our Twitter on: http://twitter.com/presstv
Follow our Tumblr on: http://presstvchannel.tumblr.com

Ways to watch Press TV

July 1, 2013

Following a move by the Europeans satellite provider Eutelsat SA to take Press TV off the air in a flagrant violation of freedom of speech, Press TV viewers can continue to watch the news channel via the following satellites or by visiting the following websites:

You can watch Press TV by visiting the following websites:

Press TV watch live services (Worldwide)

OHTV Box (internet Set-top box) (Worldwide)

Livestation (internet platform. Supports PC MAC, Linux and all tablet PCs and smartphones)

Windows Mobile app

Press TV Mobile Page

You could also view our broadcast in Europe through the following satellites:

IntelSat 19 (166E)
12527
30000
3/4
H

Intelsat 902 (62E)
11555
27500
3/4
V

Paksat 1R (38E)
4060
23000
5/6
H

Badr 5 (26E)
11881
27500
5/6
H

Badr 5 (26E)
12303
27500
3/4
H

Badr 4 (26E)
12054
27500
3/4
V

Nilesat 201 A (7W)
11823
27500
5/6
V

Arabsat 5C (20E)
3964
27500
3/4
V

ST-2 (88E)
10979
12500
2/3
V

Thaicom (78.5E)
3600
26667
3/4
H

Express AM44 (11W)
11461
4740
3/4
H

Telstar 12 (15E)
12167
45000
3/4
H

July 1, 2013 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Timeless or most popular, Video | , , , , , , , | Leave a comment

Intelsat suspends satellite services to Iranian TV channels

Press TV – June 19, 2013

Communications satellite services provider Intelsat has announced the suspension of its services to the channels launched from Iran as the West’s campaign against free speech intensifies.

On Wednesday, the Luxembourg-based company said it will no longer provide services to Iranian channels including Press TV. The decision has been made under the pretext of the company’s abiding by illegal sanctions against the president of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) – that’s Iran’s national broadcasting corporation.

Intelsat noted that it has been ordered by the US government to avoid extending IRIB’s license, noting that it will stop providing services as of July 1st.

Press TV and other Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by anti-Iran sanctions. However, EU foreign policy chief’s spokesman, Michael Mann, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

In the meantime, the French-Israeli CEO of Europe’s satellite giant, Eutelsat, has written letters to several satellite companies, asking them to stop cooperating with Iranian channels.

The Israeli lobby in the United States has also publicly supported European attempts to shut down Press TV.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

June 20, 2013 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance | , , , , , , , | Leave a comment

iFilm English: Window to Iran culture and civilization

Ask your provider to include in your programming

Press TV – March 12, 2013

amiri20130311182457163Following the remarkable success of iFilm Arabic and iFilm Persian, the English edition of Iran’s 24-hour entertainment and movie channel (iFilm English) has been launched as the first Iranian channel broadcasting movies and serials in English.

The channel, which broadcasts premium Iranian movies and serials that have been professionally dubbed, and which has been launched with the objective of introducing Iran’s culture, civilization and history to the people of the world, officially began broadcasting today, Monday, March 11, 2013.

iFilm English broadcasts movies, serials and entertainment programs in English 24/7. The audience of the channel can receive its programs through the four satellites of Hotbird, Optus (for Australia), Nilesat (for the Middle East) and Intelsat (for the EU and Africa). In addition to satellite coverage, the programs of iFilm English can also be received from the Internet on personal computers, tablets, cell-phones and smart TVs across the world.

According to Head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) World Service Dr. Mohammad Sarafraz, iFilm English, with the slogan of “A New Family Experience,” seeks to introduce families in Western societies to a new experience of visual media and cinema with a content different from that of Hollywood, and thus provide a safe and attractive environment for their leisure time and in their own language.

Dr. Sarafraz says the channel’s programs include dubbed Iranian movies and serials in the genres of family-society, comedy, thrillers and history, and also various interesting programs, including those depicting behind-the-scenes of the movies and TV serials, candid camera programs, 100-second dramas, various documentaries about Iran and programs establishing interaction between the viewers and the channel.

iFilm English attempts to counter the West’s campaign to spread Iranophobia by opening a window to the Iranian-Islamic culture and civilization, portraying the truths about the Iranian society and offering an image based on the reality of the peace-loving people of Iran and its ancient civilization.

Using cutting-edge technology and streaming programs on the Internet and cell-phones, iFilm English also attempts to counter the efforts recently made by certain Western satellite companies aimed at limiting the voice of the culture of the Iranian people.

http://www.ifilmtv.ir/english/

The channel can be watched on the following frequencies:

Hotbird 13B at 13.0° E

Frequency: 11727 (TP XP50)
FEC: ¾
Polarization: V
Symbol Rate: 27500

Optus D2 at 152° E

Frequency: 12706 (TP 8L)
FEC: ¾
Polarization: V
Symbol Rate: 22500

Eutelsat 7 West A at 7.3° (Nilesat)

Frequency: 11679 (TP C25)
FEC: ¾
Polarization: H
Symbol Rate: 27500

Intelsat 10at 47.5° E (Europe Africa beam)

Frequency: 12602 (TP 21 K)
FEC: ¾
Polarization: V
Symbol Rate: 27500

March 12, 2013 Posted by | Aletho News | , , , , | 1 Comment

US imposes fresh sanctions on Tehran, including ban on Iranian media

Press TV – January 4, 2013

The United States has imposed fresh sanctions on Iran that include bans on the country’s media despite Washington’s claims of protecting freedom of speech.

The new bans are included in the $633-billion military bill for 2013 which US President Barack Obama signed into law on Wednesday night.

The anti-Iran sanctions portion of the bill, among other economic features, blacklists the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) and its president Ezzatollah Zarghami and will block all the IRIB assets and prevent others from doing business with it.

The sanction against IRIB is an attempt by the West to silence Iranian media. It is on top of another flagrant violation of freedom of speech by satellite providers Eutelsat SA and Intelsat SA which stopped the broadcast of several Iranian satellite channels in October.

In November, the Hong Kong-based Asia Satellite Telecommunications Co. Ltd. (AsiaSat) also took all Iranian channels off air in East Asia under pressure from the US.

In a similar move in December, Spain’s top satellite company Hispasat ordered its satellite provider Overon to take Iranian channels Press TV and Hispan TV off the air.

The restrictions on Iranian media are interpreted as an attempt to silence the truth-telling media.

This comes as US lawmakers say the fresh anti-Iran sanctions portion of the bill is part of measures aimed at pressuring Iran to halt its nuclear energy program.

The United States, Israel and some of their allies have repeatedly accused Iran of pursuing non-civilian objectives in its nuclear energy program.

Over the false allegation, Washington and the European Union have imposed illegal unilateral sanctions against the Islamic Republic.

Iran refutes the allegations and argues that as a signatory to the Non-Proliferation Treaty and a member of the International Atomic Energy Agency, it is entitled to develop and acquire nuclear technology for peaceful purposes.

January 4, 2013 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Progressive Hypocrite | , , , , , , , | 1 Comment

Hispasat orders Overon to take Press TV, Hispan TV off air

Press TV – December 20, 2012

In another blow to freedom of speech one more European satellite provider attacks Iran’s international TV channels.

Spain’s satellite provider Hispasat will take Press TV and Hispan TV off the air as of Friday. It has ordered Overon, another satellite company, to stop the transmission of the two international TV channels.

Overon says the ban on Press TV and Hispan TV follows a similar move by France’s Eutelsat company which has already taken several Iranian satellite channels and radio stations off the air. It says the channels will be removed because of “a wider interpretation of EU regulations”.

Overon says since the EU has blacklisted the head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting, Hispan TV and Press TV must be taken off the air. This is while Hispan TV is officially registered in Spain and operates under that country’s media laws. And, the European Union has confirmed to Press TV that it’s anti-Iran sanctions do not apply to the country’s media.

Hispasat is partly owned by Eutelsat, whose French-Israeli CEO is blamed for the recent wave of attacks on Iranian media in Europe.

Press TV contacted Hispasat and the EU foreign policy chief’s office to get a reaction, but to no avail.

~

How to watch Press TV in the Americas

Following a recent move by the European satellite provider Hispasat to take Iranian channels, Press TV and Hispan TV, off the air in a flagrant violation of freedom of speech, the news networks’ viewers in the Americas can continue to watch the Iranian channels on the following frequency:

Hispasat (1E)
12092
27500
3/4
H

Optus D2 (152E)
12706
22500
3/4
V

IntelSat 20 (68.5E)
12562
26657
1/2
H

Intelsat 902 (62E)
11555
27500
3/4
V

NSS 12 (Encryption) (57E)
11605
45000
4/5
H

Express AM22 (53E)
12582
24000
2/3
V

Badr 5 (26E)
11881
27500
5/6
H

Badr 5 (26E)
12303
27500
3/4
H

Badr 4 (26E)
12054
27500
3/4
V

Eutelsat Hot Bird 13b (13E)
12015
27500
3/4
H

Eutelsat 7West A (7W)
11227
27500
3/4
V

Galaxy 19 (97W)
12053
22000
3/4

December 20, 2012 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Wars for Israel | , , , , , , , | Leave a comment

US Senate to blacklist and block the assets of Iranian broadcaster IRIB

Update: US Senate approves new Iran sanctions

Press TV – November 30, 2012

The US Senate is set to consider new economic sanctions against Iran that would include the blacklisting and blocking the assets of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB).

The new sanctions, among other economic features, would blacklist the IRIB and its president, block all the IRIB assets and prevent others from doing business with it.

The proposed sanction that would hit the IRIB is another attempt by the West to silence Iranian media. In a flagrant violation of the freedom of speech, two satellite providers Eutelsat SA and Intelsat SA stopped the broadcast of several Iranian satellite channels in October, citing pressure by the European Union.

Earlier this month, the Hong Kong-based Asia Satellite Telecommunications Co. Ltd. (AsiaSat) also took all Iranian channels off air in East Asia under pressure from the US.

The new sanctions to be considered by the US Senate could also target transactions for goods and services with Iran’s energy, oil, port, shipping and ship-building sectors. They would also target trade with Iran in graphite and precious metals.

The bans would also ban insurance or reinsurance providers from trading with Iran in energy, shipping and ship-building sectors, as well as with designated persons and entities.

Foreign banks that handle transactions for Iranian persons that have been designated by the United States could also be targeted by the proposed embargoes.

US lawmakers say the fresh move is part of measures aimed at pressuring Iran to halt its nuclear energy program.

The proposal could be put into vote by the Senate as early as Thursday. It would be included in the annual defense policy bill and must be approved by the Senate and the House of Representatives before it could become law.

US President Barack Obama will finally sign the sanctions into law after they are approved by the Senate and the House of Representatives.

The United States, Israel and some of their allies have repeatedly accused Iran of pursuing non-civilian objectives in its nuclear energy program.

Over the false allegation, Washington and the European Union have imposed illegal unilateral sanctions against the Islamic Republic.

Iran refutes the allegations and argues that as a signatory to the Non-Proliferation Treaty and a member of the International Atomic Energy Agency, it is entitled to develop and acquire nuclear technology for peaceful purposes.

November 30, 2012 Posted by | Full Spectrum Dominance | , , , , , , , | Leave a comment