Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

Russian Military Denies Reports of Airstrike in Syria’s East Ghouta Safe Zone

Sputnik – 25.07.2017

DAMASCUS – The Russian reconciliation center in Syria denied Tuesday the reports of an airstrike on July 24 in the de-escalation zone in eastern Ghouta.

The agreement on operation of a de-escalation zone, envisaging full ceasefire, came into force in eastern Ghouta on Monday. Earlier Tuesday, media reports emerged claiming that an airstrike killed at least eight people in an attack on the town of Arbin the previous evening.

“Western media reports citing the UK-financed White Helmets and the London-based Syrian Observatory for Human Rights on an alleged airstrike on evening of July 24 in the eastern Ghouta deescalation zone are a complete lie aimed at discrediting the peace process,” a spokesperson of the center said.

According to the spokesperson, local opposition groups “confirmed there were no airstrikes or combat in this de-escalation zone.”

On Saturday, Russian Defense Ministry announced the signing of an agreement on the order Eastern Ghouta de-escalation in Syria following the results of the talks held in Cairo with Syrian opposition, mediated by the Egyptian side. The agreements define the borders of the deescalation zone, the deployment sites and powers of the deescalation control forces, as well as the routes for delivering humanitarian aid and clear passage to the population. On Monday, the General Staff of the Russian Armed Forces reported that Russia has set up two checkpoints and four observation posts in the zone.

July 25, 2017 Posted by | Deception, Fake News, Mainstream Media, Warmongering | , , , | Leave a comment

War of Words: Russian Foreign Ministry calls out MSM reports on hospital strike in Syria

RT | October 23, 2015

The Russian Foreign Ministry has disputed Western media reports accusing Russia of hitting a field hospital in northwestern Syria and killing 13 people. The reports cited “sources” provided by the London-based Syrian Observatory for Human Rights (SOHR).

Foreign Ministry spokesperson, Maria Zakharova, stressed that such reports show tremendous bias towards Russia’s military efforts in Syria.

“There are so-called mass media reports which allege that Russian aircraft bombed a field hospital in the Idlib Governorate in northwestern Syria and reportedly killed 13 people. I cannot say that these reports are written by journalists but their ingenuity delights,” Zakharova, told reporters.

She questioned the credentials of the Syrian Observatory for Human Rights, pointing out that it is based in Britain and has no direct access to the ground in Syria.

“This information appears with reference to the Syrian Observatory for Human Rights based in London. As we all understand, it is very ‘convenient’ to cover and observe what is happening in Syria without leaving London and without the ability to collect information in the field,” Zakharova added.

She said that Russia’s role in the Syrian conflict is aimed “primarily” at “protecting civilians,” while “terrorist groups” continue to receive “reinforcements of people” and “equipment from abroad,” which is a “very dangerous tendency.”

“These facts raise a question as to whether parties involved in the Syrian conflict are really interested in a peaceful settlement and how this goal is reconciled with financial and technical support for anti-government armed groups, including those who directly cooperate with terrorists,” she said during a briefing.

MSM attacks on Russia

Since joining the fight against Islamic State, Russia’s efforts in Syria have been repeatedly attacked by the Western mainstream media, which have published many unconfirmed reports employing scaremongering tactics.

AFP, a French media outlet, was responsible for publishing a piece titled 13 Dead as Russia strike hits Syria field hospital: monitor. The source in the story was identified as the UK-based Syrian Observatory for Human Rights, which is run by one man – Rami Abdulrahman. Just recently, Abdulrahman told RT that the last time he had been in Syria was 15 years ago and that all the information for his reports is taken from “some of the Observatory activists” who he knows “through common friends.”

In the past, Rahman has said he relies on sources on the ground, who are among the US funded Syrian rebels.

Shortly after the report appeared, a video emerged showcasing the exact moment of the alleged Russian hospital strike. The video was uploaded by activists known as White Helmets – a rebel group which has already been caught faking evidence of civilian deaths supposedly caused by Russian strikes.

Meanwhile, Russia said it struck a meeting place of terrorist leaders in northwestern Syria. The Russian Defense Ministry specified that it had used a KAB-500 bomb.

“A Sukhoi Su-34 bomber attacked the installation with a guided KAB-500 air bomb, which wiped the target out with everything that was inside,” MoD’s spokesman, Major General Igor Konashenkov said on Wednesday.

Despite the power of the explosion, a cameraman in the posted video runs through only a small cloud of dust.

Experts have questioned the authenticity of the video posted by the rebels, stating that it is physically impossible to film such a powerful explosion from a few meters away and survive.

“It didn’t look like an aerial bomb dropped from an airplane. It appeared to come from an angle and the angle of the explosion appeared to be more like artillery,” a former policy analyst for the US Defense Department, Michael Maloof, told RT.

This kind of unreliable reporting is just one of the latest examples. Earlier, the Turkish military released a statement saying that it had downed an unidentified drone in Turkish airspace after issuing the aircraft 3 warnings.

It was not long before reports suggested it was Russian and being used to collect information. However, a Russian drone manufacturer denied the reports, calling the photos of the allegedly downed drone part of a poorly-staged “informational provocation.”

Other baseless accusations quickly followed, including British newspapers speculating that Royal Air Force Tornado jets operating in Iraq were to be equipped with air-to-air missiles and that their pilots had been cleared to fire on “Vladimir Putin’s jets” in the case of an imminent threat.

Moscow issued a formal request to the British Foreign Office, demanding an explanation. The answer came in a news blog, when the UK’s MoD’s spokesperson wrote that “There is no truth in this story.”

Another CNN story suggested that several Russian cruise missiles targeting Islamic State positions in Syria had landed in Iran. Citing two unnamed “top US officials,” the American broadcaster reported that four Russian missiles had crashed somewhere in Iran after being launched from vessels in the Caspian Sea.

The Russian Defense Ministry refuted the report, stating that missiles had hit their intended targets. “Unlike CNN, we don’t distribute information citing anonymous sources, but show the very missile launches and the way they hit their targets almost in real time,” Russian Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov said.

READ MORE:

Drones in Turkey, missiles in Iran & ground op in Syria: More MSM bombs for Russia amid ISIS fight 

EXCLUSIVE: Man who runs SOHR admits to RT he last visited Syria 15 years ago

October 23, 2015 Posted by | Deception, Mainstream Media, Warmongering | , , , , , | Leave a comment

“Human Rights” front groups warring on Syria

download15

By Eva Bartlett | September 12, 2015

Avaaz: “Avaaz is an online lobby organization founded in 2007 by Jeremy Heimans (now CEO of Purpose) and others. Start-up funding was provided by George Soros’ foundation. … they have been prominent in promoting neoliberal foreign policies in keeping with the U.S. State Department. … Avaaz very actively promoted a No Fly Zone in Libya. They are now very actively promoting the same for Syria. In-depth research and exposure of Avaaz can be found here. The titles give some indication: “Faking It: Charity Communications in the Firing Line”, “Syria: Avaaz, Purpose & the Art of Selling Hate for Empire”, “Avaaz: Imperialist Pimps for Militarism”. Avaaz justifies its call for No Fly Zone in part on White Helmets. Given the close interconnections between Avaaz and Purpose, they are surely aware that White Helmets is a media creation. This calls into question their sincerity.” [citation from: Seven Steps of Highly Effective Manipulators White Helmets, Avaaz, Nicholas Kristof and Syria No Fly Zone]

“Avaaz is the operational name of “Global Engagement and Organizing Fund,” a non-profit organization legally incorporated in 2006. Avaaz was founded by Res Publica, described as a global civic advocacy group, and Moveon.org, “an online community that has pioneered internet advocacy in the United States.”… The silent voice behind Avaaz, that of Res Publica, is, in the public realm, essentially comprised of 3 key individuals: Tom Perriello, a pro-war (former) U.S. Representative who describes himself as a social entrepreneur, Ricken Patel, consultant to many of the most powerful entities on Earth and the long-time associate of Perriello, and Tom Pravda, a member of the UK Diplomatic Service who serves as a consultant to the U.S. State Department…. In addition to receiving funding from the Open Society Institute, Avaaz has publicly cited the Open Society Institute as their foundation partner. This admission by founder Ricken Patel is found on the www.soros.org website. The Open Society Institute (renamed in 2011 to Open Society Foundations) is a private operating and grantmaking foundation founded by George Soros, who remains the chair. … Avaaz’s stance on both Libya (now annihilated) and now Syria is in smooth synchronicity with the positions within the U.S. administration, positions such as those vocalized by the likes of war criminals such as Hillary Clinton (of “We came. We saw. He died. Laughter…” fame). The ugly iron fist of war is gently being spoon-fed to the public by way of a very dark velvet glove – that being Avaaz.” [citation from: Imperialist Pimps of Militarism, Protectors of the Oligarchy, Trusted Facilitators of War | Part II, Section I]

Amnesty International: “Amnesty does take money from both governments and corporate-financier interests, one of the most notorious of which, Open Society, is headed by convicted financial criminal George Soros (whose Open Society also funds Human Rights Watch and a myriad of other “human rights” advocates). Suzanne Nossel, Executive Director of Amnesty International USA, for instance was drawn directly from the US State Department … Amnesty International’s website specifically mentions Nossel’s role behind US State Department-backed UN resolutions regarding Iran, Syria, Libya, and Cote d’Ivoire… Nossel’s “contributions” then are simply to dress up naked military aggression and the pursuit of global corporate-financier hegemony with the pretense of “human rights” advocacy.” [citation from: Amnesty International is US State Department Propaganda]

Hand in Hand for Syria: “The UK Charity Commission’s website states that Hand in Hand for Syria exists for “the advancement of health or saving lives”.  Until July 2014 the Facebook banner of Hand in Hand’s co-founder and chairman Faddy Sahloul read “WE WILL BRING ASSAD TO JUSTICE; NO MATTER WHAT LIVES IT TAKES, NO MATTER HOW MUCH CATASTROPHE IT MAKES”.  The image was removed shortly after it was commented on publicly. Also on Hand in Hand’s executive team is Dr Rola Hallam, one of the two medics featured in ‘Saving Syria’s Children’.  …On 30 August 2013, the day after the BBC’s initial report on the alleged Aleppo incendiary bomb attack, Dr Hallam appeared on BBC’s Newsnight programme expressing her profound disappointment at parliament’s rejection of a military strike against Syria. Dr Hallam’s father is Dr. Mousa al-Kurdi.  According to a 2013 article by Dr Saleyha Ahsan – the other Hand in Hand for Syria volunteer medic featured in ‘Saving Syria’s Children’ [3] – Dr al-Kurdi is “involved politically with the Syrian National Council”.” [citation from: UK Charity Which Shares Syrian Opposition “Aims and Objectives” Benefits from Alan Kurdi Tragedy]

Human Rights Watch: “Human Rights Watch (HRW) is an integral part of the West’s propaganda machine. HRW shapes the narratives of conflicts, narratives which become solidified through repetition, and which eventually become regarded as undeniable facts. Moreover, the language HRW employs, far from being simply stylistic choices, is deliberately utilized to obscure the reality of war zones in the service of the Empire. This is undoubtedly the case with the Israel/Palestine conflict where Israeli actions are never outright war crimes, while Palestinian ones are. It is equally true of Ukraine. This is also the case in Libya, Syria, and Venezuela, countries where HRW has played a critical role in constructing narratives in the interests of its financier and corporate paymasters, not to mention of course the US foreign policy agenda. In both Libya and Syria, HRW has played a critical role in propagandizing the western public against the governments of those countries, thereby justifying the imperialist assault on them. More than simply “collecting the facts,” HRW cobbled together a completely distorted, and in many cases utterly dishonest and factually wrong, narrative which has buttressed the case for “intervention” in Syria, as it did in Libya…. Human Rights Watch is undeniably an appendage of US foreign policy. It is in many ways part of the “soft power” arm of US power projection, a means of delegitimizing, demonizing, and otherwise destabilizing countries that do not play ball with the US.[citation from: HRW: Human Rights Watch or Hypocrites Representing Washington (Part 2)]

Ken Roth: “Kenneth Roth, Executive Director of Human Rights Watch, has been vocal in his support for a full scale war on Syria in the name of humanitarianism. Roth has repeatedly called for intervention against the legal government of Syria, having recently tweeted statements such as “Like Sarajevo, could Douma market slaughter finally force Assad to stop targeting civilians?” (@KenRoth, Aug 16). The implication of the statement is quite clear: there should be military intervention, such as the US-NATO war on Yugoslavia and later Serbia, in order to stop the “slaughter” of civilians. It should be noted that this tweet was posted within hours of the news of the incident in Douma long before any investigation. Roth, and by extension his organization Human Rights Watch, further discredits whatever vestiges of impartiality he and HRW might have had with inane tweets such as “Douma market killings show how Assad chooses to fight this war: deliberately against civilians,” (@KenRoth, Aug 16), an obviously biased, and utterly unsubstantiated allegation. Roth could have absolutely no knowledge of either the identities of the dead, or the Syrian government’s motives, when he released the tweet the same day as the attack. He reveals himself here to be little more than a lackey for imperialism, a war hawk masquerading as a human rights defender.” [citation from: The Douma Market Attack: a Fabricated Pretext for Intervention?]

“Last week we found that Human Rights Watch director Kenneth Roth used an image of destruction in Gaza caused by Israel to accuse the Syrian government of indiscriminate use of “barrel bombs”. We wrote: “This is thereby at least the third time HRW is using a wrongly attributed pictures to depict current enemies of U.S. imperialism as having causing the damage the U.S. empire and/or its friends have caused. That is not mere bias by HRW. It is willful fraud.”[citation from: HRW’s Kenneth Roth Continues Unfounded Accusations With Another False Picture]

Medecins Sans Frontiers/Doctors Without Borders: “Doctors Without Borders is fully funded by the very same corporate financier interests behind Wall Street and London’s collective foreign policy, including regime change in Syria and neighboring Iran. Doctors Without Borders’ own annual report (2010 report can be accessed here), includes as financial donors, Goldman Sachs, Wells Fargo, Citigroup, Google, Microsoft, Bloomberg, Mitt Romney’s Bain Capital, and a myriad of other corporate-financier interests. Doctors Without Borders also features bankers upon its Board of Advisers including Elizabeth Beshel Robinson of Goldman Sachs. Complicating further Doctors Without Borders so-called “independent” and “aid” claims is the fact that their medical facilities are set up in terrorist held regions of Syria, especially along Syria’s northern border with NATO-member Turkey. In an interview with NPR, Doctors Without Borders’ Stephen Cornish revealed the nature of his organization’s involvement in the Syrian conflict, where he explains that aid is being sent to regions outside of the Syrian government’s control, and that his organization is in fact setting up facilities in these areas…. In other words, the Wall Street-funded organization is providing support for militants armed and funded by the West and its regional allies, most of whom are revealed to be foreign fighters, affiliated with or directly belonging to Al Qaeda and its defacto political wing, the Muslim Brotherhood. This so-called “international aid” organization is in actuality yet another cog in the covert military machine being turned against Syria and serves the role as a medical battalion.” [citation from: “Doctors” Behind Syrian Chemical Weapons Claims are Aiding Terrorists]

Physicians for Human Rights (PHR): “They make bold but sometimes inaccurate assertions….A recent PHR press release is headlined “New Map shows Government Forces Deliberately Attacking Syria’s Medical System.” It looks slick and impressive but is inaccurate. For example, one of the most dramatic attacks on a Syrian hospital was the suicide bombing of Al Kindi Hospital in Aleppo. Yet the PHR map shows the attack having been carried out by “government forces.” Readers are encouraged to look at the 3 minute rebel video of the suicide attack which leaves no doubt who was responsible.” [citation from: About Those Chlorine Gas Attacks in Syria]

PURPOSE Inc.: “This is an international PR firm. CEO is Jeremy Heimans, a co-founder of Avaaz. President is Kevin Steinberg, previous CEO of World Economic Forum USA (antithesis of World Social Forum). Their website describes their goal: “Purpose builds and accelerates movements to tackle the world’s biggest problems.” In this case the “problem” is reluctance to take over Syrian skies and land. For a hefty fee, “Purpose” will dupe the public and break down that reluctance. Toward that end,  Purpose created “The Syria Campaign”.” [citation from: Seven Steps of Highly Effective Manipulators White Helmets, Avaaz, Nicholas Kristof and Syria No Fly Zone]

Purpose Inc. (with its co-founders) is a favourite of high-finance websites such as The Economist and Forbes and sells its consulting services and branding/marketing campaigns to Google, Audi, the American Civil Liberties Union (ACLU), The Bill and Melinda Gates Foundation and many others that comprise the world’s most powerful corporations and institutions. In 2012, it raised $3m from investors. “Ford Foundation, which has given Purpose’s non-profit arm a grant, reckons it is shaping up to be “one of the blue-chip social organisations of the future.” Purpose, like many other foundations, such as Rockefeller (who initially incubated 1Sky which merged with 350.org in 2011), also serves as an “incubator of social movements.”” [citation from: Avaaz, Purpose & the Art of Selling Hate for Empire]

“The Syria Campaign”: “The Syria Campaign began in spring 2014…The Syria Campaign is managed by Anna Nolan,  who grew up in northern Ireland and has very likely never been to Syria. In addition to promoting the White Helmets, Syria Campaign promotes a new social media campaign called “Planet Syria”. It features emotional pleas for the world to take notice of Syria in another thinly veiled effort pushing for foreign intervention and war. According to their website, The Syria Campaign received start-up funding from the foundation of Ayman Asfari, a billionaire who made his money in the oil and gas services industry. … One of their first efforts was to work to prevent publicity and information about the Syrian Presidential Election of June 2014. Accordingly, “The Syria Campaign” pressured Facebook to remove advertisements or publicity about the Syrian election. Since then Syria Campaign has engineered huge media exposure and mythology about their baby, the “White Helmets” using all sorts of social and traditional media. The campaigns are largely fact free. For example, the Syrian election was dismissed out of hand by them and John Kerry but taken seriously by many millions of Syrians.” [citation from: Seven Steps of Highly Effective Manipulators White Helmets, Avaaz, Nicholas Kristof and Syria No Fly Zone]

White Helmets/”Syrian Civil Defence: “This is a new organization, highly publicized as civilian rescue workers in Syria. In reality the White Helmets is a project created by the UK and USA. Training of civilians in Turkey has been overseen by former British military officer and current contractor, James Le Mesurier. Promotion of the program is done by “The Syria Campaign” supported by the foundation of billionaire Ayman Asfari. The White Helmets is clearly a public relations project. … White Helmets work in areas of Aleppo and Idlib controlled by Nusra (Al Queda).” “White Helmets primary function is propaganda. White Helmets demonizes the Assad government and encourages direct foreign intervention.  A White Helmet leader wrote a recent Washington Post editorial.  White Helmets are also very active on social media with presence on Twitter, Facebook etc.  According to their website, to contact White Helmets email The Syria Campaign which underscores the relationship.” [citations from: About Those Chlorine Gas Attacks in SyriaSeven Steps of Highly Effective Manipulators White Helmets, Avaaz, Nicholas Kristof and Syria No Fly Zone]

The SOHR (Syrian Observatory for Human Rights): “In reality, the Syrian Observatory for Human Rights has long ago been exposed as an absurd propaganda front operated by Rami Abdul Rahman out of his house in England’s countryside. According to a December 2011 Reuters article titled, “Coventry – an unlikely home to prominent Syria activist,” Abdul Rahman admits he is a member of the so-called “Syrian opposition” and seeks the ouster of Syrian President Bashar Al Assad… One could not fathom a more unreliable, compromised, biased source of information, yet for the past two years, his “Observatory” has served as the sole source of information for the endless torrent of propaganda emanating from the Western media…. The New York Times also for the first time reveals that Abdul Rahman’s operation is indeed funded by the European Union and a “European country” he refuses to identify… Abdul Rahman has direct access to the Foreign Secretary William Hague, who he has been documented meeting in person on multiple occasions at the Foreign and Commonwealth Office in London.” [citation from: EXPOSED: Syrian Human Rights Front is EU-Funded Fraud]

September 12, 2015 Posted by | Deception, Mainstream Media | , , , , , , , , , , | 1 Comment

Terrorism with a “Human Face”: Syria Al Qaeda “Freedom Fighters” are “Not Killing Civilians”

By Prof Michel Chossudovsky | Global Research | February 10, 2014

The attacks by opposition forces largely integrated by Al Qaeda terrorists can no longer be denied.

What is now occurring is a re-branding of the various terrorist formations covertly support by Western intelligence.

The latest slur of media disinformation consists in providing a “human face” to Al Qaeda.

While the media acknowledges that the Al Nusrah front is integrated by Al Qaeda affiliated rebels, the  Islamist rebels affiliated with the New Islamic Front –which has received Washington’s ascent– are now portrayed as “freedom fighters” involved strictly in para-military operations.

Media Fabrications

According to the media reports:

1. The opposition rebels are predominantly Syrian nationals.

2. They are not targeting innocent civilians.

3. They are acting in a responsible fashion. They are no longer involved in terrorist acts.  They are targeting government forces and the pro-government National Defense Force militia, set up in towns and villages across Syria.

The attack on an Alawite village in the province of Hama

A Reuters report pertaining to a recent rebel attack on an Alawite village in the province of Hama suggests that civilians deaths are few in number, largely the result of “collateral damage”, attributable to  “neglect” pertaining to the government evacuation programs from the areas of combat.

Read carefully (emphasis added). The Reuters report casually denies the atrocities committed by US-NATO-Saudi sponsored terrorists:

Islamist fighters battling Syrian President Bashar al-Assad’s forces seized control of an Alawite village in the central province of Hama on Sunday, part of an offensive to try to cut off supply routes from Damascus to the north of the country.

The report denies, despite ample evidence, that the “freedom fighters” killed civilians. Detailed government data on civilian casualties are dismissed;

But the government said the dead were mainly women and children and accused the fighters of committing a massacre on the eve of the resumption of peace talks in Geneva.”

Reuters prefers to quote the “evidence” provided by the fake UK based Syrian Observatory. Those killed were part of the government’s militia forces:

The Syrian Observatory for Human Rights monitoring group said the Islamists killed 25 people in the village of Maan, mainly from a pro-Assad National Defence Force militia.

Residents of Maan, around 5 miles east of Syria’s main north-south highway, are from the same Alawite minority as the Assad family which has ruled Syria for the last four decades.

The Observatory said most women and children had been evacuated from the village before it was taken over.

(Reuters report Chicago Tribune, February 9, 2014

The “freedom fighters” are “overwhelmingly” Syrian national

The Reuters report fails to acknowledge something which is amply documented by media reports and official data: most of the rebels are mercenaries recruited in Turkey, Qatar and Saudi Arabia, not to mention several European countries including Britain and France.

The “freedom fighters” are “overwhelmingly” Syrian nationals according to Reuters:

Rebels fighting to overthrow Assad are overwhelmingly from the country’s Sunni Muslim majority, backed by Islamist and jihadi fighters from across the Islamic world.

“Video footage released on Sunday showed a rebel fighter performing Muslim prayers on top of a municipal building after the seizure of Maan, one of several sites in Hama targeted by the rebels in recent days. Another video showed the dead body of a pro-Assad fighter.

The Observatory said most women and children had been evacuated from the village before it was taken over.

(Reuters report Chicago Tribune, February 9, 2014

Yarmouk: The Palestinian Urban Suburb

A BBC report pertaining to the Palestinian Yarmouk, urban suburb of Damascus, sustains the legend of opposition “activists” and “freedom fighters”  coming to the rescue of  Palestinians:

The situation has grown desperate since last summer when the Syrian army blocked regular supplies to the camp in an attempt to force out rebels [Al Qaeda terrorists supported by US-NATO] holed up inside.

Activists’ videos and photographs have shown little children crying in hunger and with visible signs of malnutrition. Residents told the BBC that recently there have been about 100 deaths from starvation.

Palestinians are evacuated from the Yarmouk refugee camp in Damascus, Syria, on February 2, 2014 (photo credit: UNRWA/AFP)

The strategy of the Al Qaeda rebels advised by Western and Israeli Special Forces has been to block the supply routes of food and essential commodities.  And then the media comes in and blames the government:

“Babies also died because there was no milk. Their mothers couldn’t breastfeed them because they were sick and undernourished.”

Palestinians in Yarmouk say they have resorted to eating boiled herbs and plants found growing near their homes.

The insinuation is that government forces –which have acted in support of the Palestinians– are responsible for the humanitarian crisis in Yarmouk.

At the same time, the BBC refutes its own lies. It acknowledges that the Syrian authorities supported the Palestinians from the very outset:

The unofficial camp was set up as a home for refugees who left or were forced from their original homes because of the 1948 war that led to the creation of Israel.

Although the Syrian authorities did not give citizenship to refugees, they had full access to employment and social services. Many say they had relatively good lives compared to their counterparts in other Arab countries.

Yet the BBC in its coverage of Yarmouk, insinuates that the terrorists integrated by Western advisers had the support of the Palestinians against the Syrian government and that ultimately the “freedom fighters” allowed the supply routes to be opened to the United Nations relief programs led by the UNRWA:

Armed rebels fighting President Bashar al-Assad moved into the camp and found support among some Palestinian groups.

After months of negotiations, a deal was struck at the end of last year between the Syrian authorities and Palestinian representatives to allow food to be delivered to the camp. BBC, February 10, 2014.

February 10, 2014 Posted by | Deception, Mainstream Media, Warmongering | , , , , , | Leave a comment

Guardian’s Ian Black on the latest death toll figures from Syria: spot the glaring omission

Interventions Watch | December 3, 2013

From an article published December 2nd:

‘The UN commissioner’s statement, reported from Geneva, coincided with the publication of a new death toll of 125,835 for the last 33 months. The Syrian Observatory for Human Rights (SOHR), based in the UK, said the dead included 44,381 civilians, including 6,627 children and 4,454 women. The SOHR said at least 27,746 opposition fighters had been killed, among them just over 19,000 civilians who took up arms to fight the Assad regime. The opposition toll also included 2,221 army defectors and 6,261 non-Syrians who joined the rebels’.

The glaring omission is, of course, the ’50,430 deaths among the Syrian armed forces and local militias supporting Assad’ – the biggest single documented toll among any of the groups.

Why Black would omit this figure is anyone’s guess. But it’s a strange oversight, and one you couldn’t imagine him ever making if it was the supposed Good Guys being killed in such numbers.

December 3, 2013 Posted by | Mainstream Media, Warmongering | , , , , | Leave a comment